XXL Nutrition

Bicep blessure :( (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

3XL

Senior Moderator
Super Mod
20 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2002
Berichten
22.006
Waardering
3.620
Voelde van de week tijdens het opwarmen bij bankdrukken ineens een pijnlijk gevoel in m'n rechter bicep (bovenkant lat.kop).



Vandaag naar de huisarts geweest, waarschijnlijk een scheurtje :(

2-3 Weken geen oefeningen doen die de bicep gebruiken en als het dan nog niet weg is terug komen voor foto's.
 
:( Dat is slecht nieuws... gewoon zwaar k*t dus!!
Beterschap.. dat het maar snel mag genezen..
 
damn, had je er tijdens zware bicep belastende oefeningen van te voren geen last van? Bijv. BORs/curls/Deads?

iig sterkte en beterschap, ik weet hoe k*t een bicepblessure kan zijn :(
 
Klote om te horen gozer. Apart trouwens dat het tijdens bankdrukken is gebeurt, al zal het natuurlijk daarvoor al er tegenaan gezeten hebben. Maar goed, 2 tot 3 weken is nog wel te overzien toch, is niet echt super lang. Heb je eigenlijk veel blessures gehad in die jaren dat je al traint?
 
Klote man. Beterschap dat het maar spoedig mag herstellen.
 
Klote man, maar goed een keer een paar weken rustig aan doen kan ook nooit kwaad. :)
 
zwaar klote, zou mischien nog wel traine licht ofzo of 1 week niks doen
 
Ik doe 2 weken niets (wat romp aangaat) en dan even aankijken.

Probleem is ook dat ik momenteel een beetje last van m'n knieen heb omdat ik al vanaf 25 november een paar keer per dag de hond de trap op&af moet sjouwen omdat die geen trappen mag lopen na een kniee operatie.
Gewicht is het niet (30kg) maar doordat de trap in een draai loopt staan m'n voeten de ander kant op als dat m'n knieen willen en dat ga je op een gegeven moment voelen :D :D

Dus ook met benen moet ik uit kijken.

(opmerkingen over leeftijd kunnen een perm. ban opleveren! :p )
 
Niet niks gaan doen bro dan duurt genezing langer. Ik heb mijn biceps vorige week vrijdag ook gescheurd (handje drukken) en blijf gewoon doortrainen. Het mag een beetje pijn doen (maximaal 4 op de schaal van 10) en als de pijn erger wordt staak je de oefening. Het is nu al veel minder aan het worden, komende week nog effe rustig aan denk ik, maar daarna weer knallen als het kan :)

succes ;)
 
Zonde, hopen op een snel herstel
 
waar haal je deze wijsheid vandaan?

Hebben verschillende fysio's mij verteld. Wanneer je een blessure hebt en helemaal niks meer doet is de doorbloeding natuurlijk minder, plus je krijgt sneller verklevingen.
 
Voor een scheur vind ik het nog meevallen een twee a drie weken rusten.
 
Back
Naar boven