XXL Nutrition

bicep cheat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wwe

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
13.936
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Wanneer cheat je nou eigenlijk bij bicep training? Is je rug een beetje meebewegen bij de laatste 2 herhalingen ook al cheaten
en hoe goed of lecht is dit voor je biceps.

Vraag 2) Ik zit al erg lang(een paar maanden) op het zelfde gewicht bij mijn bicep training, alles gaat vooruit behalve mijn biceps. Iemand tips?
mischien meer cheaten bij biceps??
 
gewoon c heaten g ast doe ik ook
 
misschien juist helemaal niet cheaten! en dan gaan ze vooruit

welke oefeningen doe je nu?
 
niet teveel cheaten, bij de laatste reps kan het mss wel maar hou je lichaam recht. De enige rotatie hoort van uit je ellebooggewricht te komen, de bovenarm hoort stil te staan. Je moet gewoon een minder zwaar gewicht nemen dan cheat je niet. Je zal zien dat je best ook een flinke pomp zal hebben. Less is more.
 
misschien juist helemaal niet cheaten! en dan gaan ze vooruit

welke oefeningen doe je nu?

Cheaten doe ik ook niet echt.

dumbbell curl, Barbell Curl , Cable Curl
Preacher curls heb ik ook een hele tijd gedaan met die heb ik ff tijdelijk eruit gegooid. Dumbbell curl doe ik nu sinds 2 weken zittend, zodat ik niet cheat.

Bij de barbell curl cheat ik wel een beetje bij de laatste reps.
 
niet teveel cheaten, bij de laatste reps kan het mss wel maar hou je lichaam recht. De enige rotatie hoort van uit je ellebooggewricht te komen, de bovenarm hoort stil te staan. Je moet gewoon een minder zwaar gewicht nemen dan cheat je niet. Je zal zien dat je best ook een flinke pomp zal hebben. Less is more.

De bovenarm hoort niet stil te staan. Biceps aanhechting loopt ook over het schoudergewricht. Om de biceps maximaal te verkorten moet je je armen ook iets naar boven toe bewegen , dit vanwege de aanhechtingspunten van de biceps. Ken je anatomie...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
De bovenarm hoort niet stil te staan. Biceps aanhechting loopt ook over het schoudergewricht. Om de biceps maximaal te verkorten moet je je armen ook iets naar boven toe bewegen , dit vanwege de aanhechtingspunten van de biceps. Ken je anatomie...

[Link niet meer beschikbaar]

Stokstijf stil uiteraard niet, ik wou maar is punten op het feit dat velen hun dumbbell of barbell tijdens de curl een kwart omhoog duwen. Vandaar dat ik zeg bovenarm stil houden, onberoerd stilhouden lukt zelfs niet, bovenarm roteert altijd wel eenbeetje mee.
 
De bovenarm hoort niet stil te staan. Biceps aanhechting loopt ook over het schoudergewricht. Om de biceps maximaal te verkorten moet je je armen ook iets naar boven toe bewegen , dit vanwege de aanhechtingspunten van de biceps. Ken je anatomie...

[Link niet meer beschikbaar]

Goed punt, dit gaat bij mij btw geheel automatisch, ook als ik mijn bovenarm zo stil mogelijk probeer te houden. Goeie info bouwens62!
 
je mag imo gerust cheaten bij zwaardere gewichten mits je het negatieve deel geconcentreerd doet
 
Dat fabeltje gaat bij ons ook rond dat je bovenarm stil moet blijven. Kheb vandaag cable curls gedaan waar ik een beetje voorover leun. Bovenaan bij de beweging kwamen mijn bovenarmen een serieus stuk naar voren, na die oefening they were exploding.

Ik vraag met toch af waar al die mensen die dingen vandaan halen ???
 
Dat fabeltje gaat bij ons ook rond dat je bovenarm stil moet blijven. Kheb vandaag cable curls gedaan waar ik een beetje voorover leun. Bovenaan bij de beweging kwamen mijn bovenarmen een serieus stuk naar voren, na die oefening they were exploding.

Ik vraag met toch af waar al die mensen die dingen vandaan halen ???

Misschien de boemannen van de sportschool,




fitnessinstructeurs;)
 
je mag imo gerust cheaten bij zwaardere gewichten mits je het negatieve deel geconcentreerd doet

zo doe ik het ook, zeer goede resultaten

bb curl (meestal een straight bar en zelden ez)
6-10reps met zo zwaar mogelijk gewicht, niet cheaten
<6reps met net niet m'n pb gewicht, cheaten mag int naar boven curlen, wel gecontroleerd negatieven (dus +3sec imo)
indien ik veel energie heb(=superdag) doe ik 30'en erachteraan


na een week of 2-4 doe ik high reps met laag(er) gewicht, min.20reps sets afh van de energie (min. 2) + cable hammer curls op mijn max gewicht

dit schema is een aanrraden imo
 
Ellebogen gewoon naar voren idd.
 
je kan altijd wel eens cheaten maar voor verandering in prikkel zou ik zeggen... je biceps loopt inderdaad met het lange hoofd over de schouder waardoor deze ook een anteflexie doet maar de spierbuik ligt wel lager... Als je natuurlijk je bovenarm mee naar voor beweegt zal je biceps inderdaad nog altijd werken maar het feit is wel dat de borstspier en voorste deltoideus ook meehelpen waardoor het niet enkel meer de verdienste is van de biceps... Dit is hetzelfde zeggen dat je je bovenarmen bij triceps pushdown stil moet houden en ellebogen in de lenden... als we dit niet doen zal ook nog steeds de triceps aan bod komen maar het gewicht gaat niet enkel door de triceps overwonnen worden... alleen al het feit dat je ellebogen niet meer in je lenden zijn zorgt voor een endorotatie van de arm waardoor pectoralis major, lattissimus dorsi, teres major, voorste delts meehelpen... het is dan geen geisoleerde oefening meer. En zo juist hetzelfde bij de biceps oefening...
 
je kan altijd wel eens cheaten maar voor verandering in prikkel zou ik zeggen... je biceps loopt inderdaad met het lange hoofd over de schouder waardoor deze ook een anteflexie doet maar de spierbuik ligt wel lager... Als je natuurlijk je bovenarm mee naar voor beweegt zal je biceps inderdaad nog altijd werken maar het feit is wel dat de borstspier en voorste deltoideus ook meehelpen waardoor het niet enkel meer de verdienste is van de biceps... Dit is hetzelfde zeggen dat je je bovenarmen bij triceps pushdown stil moet houden en ellebogen in de lenden... als we dit niet doen zal ook nog steeds de triceps aan bod komen maar het gewicht gaat niet enkel door de triceps overwonnen worden... alleen al het feit dat je ellebogen niet meer in je lenden zijn zorgt voor een endorotatie van de arm waardoor pectoralis major, lattissimus dorsi, teres major, voorste delts meehelpen... het is dan geen geisoleerde oefening meer. En zo juist hetzelfde bij de biceps oefening...


Een Barbell curl moet ook geen geisoleerde oefening zijn. Voor optimale training van je biceps is het wel benodigd je armen naar voren te laten komen. Er zijn andere oefeningen zoals concentration curls etc om de biceps volledig te isoleren.

Wat snap je niet van anatomie ?
 
geloof me anatomie is geen probleem... en ja geisoleerd mag ook maar je moet het wel beseffen hé...
 
functie van biceps is idd ook dat ze tijdens beweging ellebogen stukje naar voren halen.

misschien dat je eens wat moet varieren in je oefeningen. cable curls. incline seated dumbbell curls/ concentration curls.
 
Als je strikt 10KG dumbbells curls kan en daarna 20KG dumbbell curls doet cheat je. Gewoon zorgen dat je bovenlichaam niet teveel meebeweegt.
 
Back
Naar boven