MuscleMeat

Bicep trainen ! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

badboy

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 apr 2003
Berichten
161
Waardering
0
Ik ben erg benieuwd welke oefeningen, aantal sets en reps men hier hanteerd voor de Biceps. Zo kiest de een voor 2 oefeningen en de ander weer voor 4 oefeningen. Graag jullie mening, dit ook omdat ik best wat advies kan gebruiken hoe je de biceps optimaal kunt laten groeien.. :D
Laat je horen !!
 
3 oefeningen van 3 sets.
Incline dumbbell curl
Hammer curl
Preacher curl
Dan staan de ballen wel op knallen :)
 
3 oefeningen 3 sets
Incline hammer curl
Preacher curl (cable)
Lever curl
 
One arm cable curl 3x8
Barbell curl 3x8
Preacher curl 3x8
 
3 oef , 3 setjes van 10-8-6

Barbell Curl
Incline Dumbbell Curl
Incline Hammer Curl
 
9 lijkt me wat veel...

6 sets is genoeg, anders breek je meer af dan dat je kunt opbouwen.

Maar de 1 hersteld sneller dan de ander, dus je moet maar kijken wat bij JOU het beste werkt.

Ik doe,
week1
2*biceps curl dumbbell
2*preacher curl
2*hammer curl

week2
2*biceps curl barbell
2*preacher curl
2*hammer curl
 
ik doe 3 oefeningen van 4 sets.

dumbbell curl
barbell curl
crossover curl
 
pak momenteel 2 oefeningen
barbcurl 1 opwarm en 4 sets en incline hammer curl ook 4 sets
 
EZ curl 8-8-6
Cable posing curl 8-8-6
Incline hammer curl 8-8-6
Reversed curl 8-8-6


de hammer en de reversed pak ik meer voor de Brachioradialis-spier. En ga er kneiterhard op :)
 
Ik pak 3 oefeningen van ieder 3 sets en de eerste oefening 1 opwarm set (ongeveer 15 herhalingen), de rest 10-8-6.

Mijn oefeningen wissel ik iedere week af.
 
Originally posted by badboy
Ik ben erg benieuwd welke oefeningen, aantal sets en reps men hier hanteerd voor de Biceps. Zo kiest de een voor 2 oefeningen en de ander weer voor 4 oefeningen. Graag jullie mening, dit ook omdat ik best wat advies kan gebruiken hoe je de biceps optimaal kunt laten groeien.. :D
Laat je horen !!

je kunt het beste ongeveer 2 oefeningen pakken bijv. incline curl en barbell curl
allebei beginnen met een opwarmset ( totaal 4 sets) en daarna 75% van je max. gewicht pakken en ongeveer 12 reps maken. Als je er nog meer kan doe het dan gerust. De 4e en dus de laatste set moet je 90% van max. gewicht pakken en ongeveer 5-8 reps maken

hierna kun je nog met een laag gewicht en veel reps nog ff de biceps helemaal oppompen en leeg maken.
 
Re: Re: Bicep trainen !

Originally posted by klempic


je kunt het beste ongeveer 2 oefeningen pakken bijv. incline curl en barbell curl
allebei beginnen met een opwarmset ( totaal 4 sets) en daarna 75% van je max. gewicht pakken en ongeveer 12 reps maken. Als je er nog meer kan doe het dan gerust. De 4e en dus de laatste set moet je 90% van max. gewicht pakken en ongeveer 5-8 reps maken

hierna kun je nog met een laag gewicht en veel reps nog ff de biceps helemaal oppompen en leeg maken.

Waar bazeer je dat op?
Bij mijn weten heeft pompen met een laag gewicht geen effect op kracht of groei. Het voelt misschien wel ff lekker. Maar dat gevoel krijg je ook als je op max gewicht nét de laatste rep eruit perst.
 
1 oefening van 1 set one-arm dumbbell scott curl

Vb 2 sets opwarmen en 1 set voluit.
set voluit wordt uitgevoerd onder constante tension geen rustpauze op het begin als einde van de uitvoering van de oefening
 
Re: Re: Bicep trainen !

Originally posted by klempic


je kunt het beste ongeveer 2 oefeningen pakken bijv. incline curl en barbell curl
allebei beginnen met een opwarmset ( totaal 4 sets) en daarna 75% van je max. gewicht pakken en ongeveer 12 reps maken. Als je er nog meer kan doe het dan gerust. De 4e en dus de laatste set moet je 90% van max. gewicht pakken en ongeveer 5-8 reps maken

hierna kun je nog met een laag gewicht en veel reps nog ff de biceps helemaal oppompen en leeg maken.

uhhh... 90% van je max met 5-8 herhalingen ??? vind ik knap als dat lukt!!!
 
3 oefeningen, 3 sets!

Concentration Curl 10,8,6
Hammer Curl 10,8,6
Alternate standing Curls 10,8,6
 
Train armen meestal POF

Dus 1 compound oefening, 1 strech oefening en 1 contracted oefening. Reps tussen de 4 en 12

Soms nog een pomp oefening erachteraan
 
je armen dmv een compound oefening trainen, geef es een voorbeeld?

is dat zoals je biceps indirect aanpreken of zo? voor triceps ken ik compound oefeningen, maar voor biceps kan ik me dat niet omniddellijk inbeelden, of't zou deels een rug oefening moeten zijn..
 
Originally posted by 3XL
Train armen meestal POF

Dus 1 compound oefening, 1 strech oefening en 1 contracted oefening. Reps tussen de 4 en 12

Soms nog een pomp oefening erachteraan

welke compound oef doe jij dan voor je biceps? pak je hem indirect? close grip benchpress?

en eh, wat is een contracted oef :( ?
 
Back
Naar boven