XXL Nutrition

Bicep trainen !

Bezoekers in dit topic

compound biceps? wat d8 je van barbell curl ???
 
rugoefeningen denk ik..

vind dat bij de chin up reverse close grip de biceps wel goed werken
 
Op maandag (1 x per week):

3* 10 barbell curl
3* 10 cable curl
3* 10 incline curl
 
ik doe meestal 2 oefeningen 12-10-8 met oplopend gewicht.

de laatste 2 zijn dan tering zwaar dus dan zal het wel goed zijn :D
 
Re: Re: Re: Bicep trainen !

Originally posted by elefino


Waar bazeer je dat op?
Bij mijn weten heeft pompen met een laag gewicht geen effect op kracht of groei. Het voelt misschien wel ff lekker. Maar dat gevoel krijg je ook als je op max gewicht nét de laatste rep eruit perst.

dat baseer ik op mijn ervaringen en wetenschappelijke studies en onderzoeken. ;)

nee maar zo werkt het beste bij mijn biceps. Minder zwaar gewicht en veel reps, dan ontploffen ze echt.....
 
Originally posted by Spike
je armen dmv een compound oefening trainen, geef es een voorbeeld?

Compound moet je zien in de zin van "mbv andere spieren", dus wat dacht je van de doodsimpele barbellcurl waarbij je de ellebogen naar voren laat Komen. Of dacht je dat dit strikt de biceps trainde?

synergisten:
brachioradialis, brachialis, schouder (voor+zijkant), trapezius, en nog een paar

Alles over POF: http://www.ironmanmagazine.com/detail.php?pid=312
 
Laatst bewerkt:
6 sets/week nu: wk 1-2 2x15 hh, week 3-4 2x10hh 6-verder 2x5 hh
ma-vr-wo biceps curl 2 sets
wo-ma-vr preacher curl 2 sets

Espi
 
ik doe 2x per week, 3 sets
de eerste set 12 keer dan 10 en dan 8
en dan steeds 2kg zwaarder

No0T
 
3 oefeningen van 2-3 setjes. In totaal dus tussen de 6 en 9 setjes afhankelijk van hoe mijn biceps aan voelen. Wissel regelmatig met oefeningen, maar altijd wel een barrel curl (preacher bankje is gesloopt en word ook niet meer gemaakt :( balen want preacher curl vond ik echt een bicep killer), hammer en gewone curl of zo. af en toe pak ik r een oefening met touwen achter aan voor de pomp.

Heb trouwens de laatste tijd een beetje een klote gevoel in mijn biceps tijdens trainen. Zo had ik vorige week bij mijn 1e setje al een verzuring/pomp die gewoon bijna pijn deed. En gisteren was ik rug aan't trainen en toen kreeg ik ook al snel last van een 'oververmoeide' bicep. Hoop dat het snel weg trekt...
 
Concentration Curl
Dumbbell Curl
Dumbbell Preacher Curl
Barbell Curl (met zo'n lange vage stang :P)

Welke oefening ik doe, hangt af waar ik zin in heb
ik vind deze wel relaxed
 
Ik doe het op de machine, de machine curl.
 
Wordt hier niet enorm overgetraind?

Ik lees hier veel mensen met zeker 9 sets voor de biceps...is dit niet veels te veel?

Ik zelf doe er maar 4 namelijk 2 preacher curl en 2 barbell curl, wel heb ik hiervoor de rug getraind waarbij ik m'n biceps ook belast
 
Back
Naar boven