XXL Nutrition

Biceps 2 keer per week

Bezoekers in dit topic

The Rock

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
13.291
Waardering
234
Lengte
1m94
Massa
118kg
Omdat mijn biceps al een tijd achter lopen op de rest van mijn lichaam, heb ik besloten om deze twee keer per week te gaan trainen. Ik heb al van alles geprobeerd, variatie in oefeningen, hoge reps, lage reps, veel sets, weinig sets, you name it, I did it :)

Maar nu is mijn vraag, wat is jullie mening over het aantal oefeningen/sets/reps per training? Is het juist goed om variatie in reps te doen? Hiermee bedoel ik de ene trainingsdag lage reps en de andere trainingsdag hoge reps? Of gewoon gelijk houden? Ook vraag ik me af hoeveel sets ik in totaal moet doen. Ik doe nu meestal 9 sets per trainingssessie, verspreid over 3 oefeningen. Kan ik dan beter 2 sets per oefening doen, of 2 oefeningen doen maar wel 3 sets per trainingssessie, of gewoon 2 keer in de week 3 oefeningen met 3 sets?

Iemand hier ervaring/tips over dit onderwerp?
 
Ik zou , als je ze twee keer per week doen, twee oefeningen met 3 sets doen. Bijv. 3x10. Heb je al eens 21en geprobeerd? Vind ik nog steeds een lekkere oefening met goede pomp!
Groet Robert
 
jeuj goeie pomp :rolleyes:

Gewoon met zware gewichten knallen met die armen tot ze lam zijn! :D
 
Twee keer in de week is prima, maar pas dan wel het volume aan. Twee keer 3x3 sets in de week is waarschijnlijk teveel, je zou het kunnen proberen met 2 keer in de week 2x3 sets. Lage/hoge reps lijkt me niks maar je weet maar nooit, of misschien een piramide-schema? En op welke dag doe je dan je rug? Het wordt dan natuurlijk wel zwaar voor je bi's als die rug ook nog op een andere dag komt.

Experimenteer gewoon een beetje.
 
Ik kan meestal makkelijk 2x in de week biceps doen..Voel alleen een dag later mun armen een beetje..Terwijl ik na de training toch het gevoel heb dat ik vol uit ben gegaan..
Is mijn herstelvermogen dan gewoon goed of moet ik nog harder trainen?
 
train m'n bi's meestal om de 4 a 5 dagen, vanwege herstel!
 
Ik train m'n biceps ook 2 keer per week maar eigenlijk train je ze toch veel meer??
Als je borst en schouders traint gebruik je je biceps ook!
Overtrain je dan niet?
 
gert139 zei:
Ik train m'n biceps ook 2 keer per week maar eigenlijk train je ze toch veel meer??
Als je borst en schouders traint gebruik je je biceps ook!
Overtrain je dan niet?


uh,, Je triceps doen meer het werk bij borst en schouders.
Je belast je biceps bij rug.
Maar The Rock bedoelt 2 keer per week apart trainen.

Ben ik toen ook gaan doen met mn triceps, heeft echt flink geholpen!
Ben gelijk met 3 sets begonnen voor beide, toen ik merkte dat ik achteruit ging met andere oefeningen waarbij ik dan mn triceps gebruikte ben ik voor beide 2 sets gaan pakken.
 
DvO zei:
uh,, Je triceps doen meer het werk bij borst en schouders.
Je belast je biceps bij rug.
Maar The Rock bedoelt 2 keer per week apart trainen.

Dus is het wel ndig om ze 2 keer apart te trainen?? Anders train je ze misschien te veel!
 
doe elke training iets anders..
supersets, trisets, 21en, heavy, pompen, piektrainingen, etc. Lekker elke training mixen.
Train je armen apart op een dag en voer bij bijv. rug nog 1 a 2 oefeningetjes als extra (niet teveel sets; 3-4).

works fine for me :)
 
pak ze ook 2 keer per week elke week andere oefening 3-4 sets varierend van 3-10 hh met elke training 1 vast aantal hh. kwa oefeningen meestal preacher curls, dumbbellcurls met/zonder rotatie, barbellcurls en hammer curls.
 
Voor biceps gebruik ik 3 oefeningen: dumbbell curl, barbell curl en concentration curl. Hierna kan ik m'n hoofd niet meer aanraken.

Doe dit echter maar 1x in de week en vind dat voldoende, pak ze ook mee als ik rugoefeningen doe!
 
gert139 zei:
Dus is het wel ndig om ze 2 keer apart te trainen?? Anders train je ze misschien te veel!


Het is een spiergroep die bij hem achterloopt, je gaat dan dingen proberen om ze op juist niveau te brengen
 
KaLe zei:
doe elke training iets anders..
supersets, trisets, 21en, heavy, pompen, piektrainingen, etc. Lekker elke training mixen.
Train je armen apart op een dag en voer bij bijv. rug nog 1 a 2 oefeningetjes als extra (niet teveel sets; 3-4).

works fine for me :)

Ok, want ik train ze bij rug en nog op een aparte dag. Ik ga dan gewoon wat expirimenteren, m'n lichaam geeft vanzelf wel aan wat het kan of niet.

Tnx voor alle replys gasten :)
 
Dat kan best, gewoon 2 setjes per keer, zorgen dat er 3/4 dagen rust tussen zit.
 
biceps 2x per week naast de borst, schouder en rugtrainingen kan echt wel!

check gewoon voor jezelf wanneer je voldoende herstelt bent voor de volgende bicepstraining. Ik zou ze in ieder geval minimaal 3 dagen laten rusten.

Wanneer ik geen spierpijn in m'n biceps heb en wanneer ik m'n aanhechtingen niet meer voel (meestal lichte pijn) dan weet ik dat ik klaar ben voor de volgende training!

En je mag best per training 9-12 oefeningen doen!
Ik vind dat sommigen hier wel erg snel roepen dat je overtraint en ik denk dat dat best meevalt als je goed eet, goed slaapt en weinig stress hebt!

Het is iets van de laatste tijd: 30-45 min. trainen en alles maar 1x per week!
Ik geloof er in dat je best 60-90 min. kan trainen (per persoon verschillend natuurlijk) en best wat vaker een bepaalde spiergroep 2x per week aan te pakken!

Succes!
 
RubenSossa zei:
biceps 2x per week naast de borst, schouder en rugtrainingen kan echt wel!

check gewoon voor jezelf wanneer je voldoende herstelt bent voor de volgende bicepstraining. Ik zou ze in ieder geval minimaal 3 dagen laten rusten.

Wanneer ik geen spierpijn in m'n biceps heb en wanneer ik m'n aanhechtingen niet meer voel (meestal lichte pijn) dan weet ik dat ik klaar ben voor de volgende training!

En je mag best per training 9-12 oefeningen doen!
Ik vind dat sommigen hier wel erg snel roepen dat je overtraint en ik denk dat dat best meevalt als je goed eet, goed slaapt en weinig stress hebt!

Het is iets van de laatste tijd: 30-45 min. trainen en alles maar 1x per week!
Ik geloof er in dat je best 60-90 min. kan trainen (per persoon verschillend natuurlijk) en best wat vaker een bepaalde spiergroep 2x per week aan te pakken!

Succes!


Ik sluit me bij je aan. Ikzelf ga ook echt niet tijdens het trainen op de klok lopen kijken of ik wel binnen een uur klaar ben :D Doe ik er een uur over, prima, doe ik er 1,5 uur over, vindt ik ook prima :) Er wordt imo te vaak overtraining als argument/excuus gebruikt.
 
Daar sluit ik me ook bij aan, ik heb de indruk dat door al dat klokkijken je zoveel extra onnodige stress hebt dat er veel meer cortisol vrijkomt als wanneer je gewoon op je gemak er iets langer over doet... :D

Bovendien zou je door je voeding in een anabole staat moeten verkeren en dan maakt dat klein beetje cortisol dat vrijkomt bijna geen ruk uit
 
Back
Naar boven