Train mijn biceps 1/week (rug/biceps dag). Doe 4 oefeningen:
lever curl 8, 8, 4 tot 6
dumbbell curl 2x4 tot 6
barbell curl 8, 8, 4 tot 6
incline dumbbell curl 2x4 tot 6
Elke set met een zwaarder gewicht.
Helaas blijft de groei van mijn biceps achter bij de rest. Tot voor kort deed ik 3 oefeningen, ook met slechte groei. Daarom dus oefeningen omhoog naar 4, helaas ook niet naar tevredenheid.
Wat voor oefeningen doen jullie die wel effect hebben? Wat adviseren jullie aan te passen?
Ik las in het artikel van Kris over proteinen ([Link niet meer beschikbaar]) het volgende:
lever curl 8, 8, 4 tot 6
dumbbell curl 2x4 tot 6
barbell curl 8, 8, 4 tot 6
incline dumbbell curl 2x4 tot 6
Elke set met een zwaarder gewicht.
Helaas blijft de groei van mijn biceps achter bij de rest. Tot voor kort deed ik 3 oefeningen, ook met slechte groei. Daarom dus oefeningen omhoog naar 4, helaas ook niet naar tevredenheid.
Wat voor oefeningen doen jullie die wel effect hebben? Wat adviseren jullie aan te passen?
Ik las in het artikel van Kris over proteinen ([Link niet meer beschikbaar]) het volgende:
Is een (snellere) excentrische contractie nu wel of niet beter voor spiergroei?Een hogere snelheid bij een excentrische contractie veroorzaakt grotere krachten in de spier (Jones & Round) en kan daardoor meer schade aanrichten dan een lage snelheid.
Een hogere uitvoeringssnelheid van de excentrische fase kan theoretisch dus in grotere mate leiden tot de hierboven beschreven processen en daarmee een hogere eiwitbehoefte creëren. Dit hoeft overigens niet te betekenen dat het een betere stimulans voor spiergroei geeft.