Fitness Seller

biceps blijven achter (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

oldy

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
263
Waardering
0
Train mijn biceps 1/week (rug/biceps dag). Doe 4 oefeningen:
lever curl 8, 8, 4 tot 6
dumbbell curl 2x4 tot 6
barbell curl 8, 8, 4 tot 6
incline dumbbell curl 2x4 tot 6

Elke set met een zwaarder gewicht.

Helaas blijft de groei van mijn biceps achter bij de rest. Tot voor kort deed ik 3 oefeningen, ook met slechte groei. Daarom dus oefeningen omhoog naar 4, helaas ook niet naar tevredenheid.

Wat voor oefeningen doen jullie die wel effect hebben? Wat adviseren jullie aan te passen?

Ik las in het artikel van Kris over proteinen ([Link niet meer beschikbaar]) het volgende:
Een hogere snelheid bij een excentrische contractie veroorzaakt grotere krachten in de spier (Jones & Round) en kan daardoor meer schade aanrichten dan een lage snelheid.
Een hogere uitvoeringssnelheid van de excentrische fase kan theoretisch dus in grotere mate leiden tot de hierboven beschreven processen en daarmee een hogere eiwitbehoefte creëren. Dit hoeft overigens niet te betekenen dat het een betere stimulans voor spiergroei geeft.
Is een (snellere) excentrische contractie nu wel of niet beter voor spiergroei?
 
een snelle excentrische contractie is totaal niet bevorderend voor iets.. dat is gewoon het laten vallen van eenn gewicht..

of je bedoelt een langzame excentrische of een snelle concentrische.. of bedoel je plyometrisch??
 
Ja, laten vallen, zo zag ik het ook voor me en snapte het dus al niet. Vandaar dus ook de vraag eigenlijk. Ik bedoelde een snelle excentrische contractie van de spier, zoals in de quote.

Mij lijkt een langzame beweging beter, het voelt in ieder geval een stuk zwaarder.

Wat is trouwens plyometrisch?

Ff toelichten waarom ik niet tevreden ben met de groei: de omvang van mijn biceps in aangespannen toestand is wel redelijk (al valt dat nog tegen), maar er lijkt wel geen groei te zijn in ontspannen toestand.
 
Originally posted by oldy
Train mijn biceps 1/week (rug/biceps dag). Doe 4 oefeningen:
lever curl 8, 8, 4 tot 6
dumbbell curl 2x4 tot 6
barbell curl 8, 8, 4 tot 6
incline dumbbell curl 2x4 tot 6

Elke set met een zwaarder gewicht.

Helaas blijft de groei van mijn biceps achter bij de rest. Tot voor kort deed ik 3 oefeningen, ook met slechte groei. Daarom dus oefeningen omhoog naar 4, helaas ook niet naar tevredenheid.

Wat voor oefeningen doen jullie die wel effect hebben? Wat adviseren jullie aan te passen?

Ik las in het artikel van Kris over proteinen ([Link niet meer beschikbaar]) het volgende:Is een (snellere) excentrische contractie nu wel of niet beter voor spiergroei?

Ik denk dat je zelf ook wel weet dat je met als je je rug traint vrijwel altijd je biceps meepakt. Ikzelf ben niet echt een voorstander van dit soort schema`s, maar als je het dan toch zo wilt doen zou ik veel minder setjes voor biceps doen. 2 tot 4 ofzo. Till failure dan wel. Ik denk dat dit voldoende is als je je rug daarvoor al getrained hebt. Ik snap sowieso niet dat mensen zoveel setjes kunnen doen voor biceps, dat trek je toch niet? :) Ga je wel tot volledige opgeving?
 
Originally posted by oldy
Train mijn biceps 1/week (rug/biceps dag). Doe 4 oefeningen:
lever curl 8, 8, 4 tot 6
dumbbell curl 2x4 tot 6
barbell curl 8, 8, 4 tot 6
incline dumbbell curl 2x4 tot 6

Elke set met een zwaarder gewicht.

Helaas blijft de groei van mijn biceps achter bij de rest. Tot voor kort deed ik 3 oefeningen, ook met slechte groei. Daarom dus oefeningen omhoog naar 4, helaas ook niet naar tevredenheid.

Wat voor oefeningen doen jullie die wel effect hebben? Wat adviseren jullie aan te passen?

Ik las in het artikel van Kris over proteinen ([Link niet meer beschikbaar]) het volgende:Is een (snellere) excentrische contractie nu wel of niet beter voor spiergroei?

Bij vrijwel elke oefening voor je rug is de biceps een hulpspier (synergist).
Hierdoor ben ik niet echt een voorstander van rug/biceps , borst/triceps schemas, want je pakt je biceps nooit volledig. Maar als je het dan toch zo wilt doen zou ik veel minder setjes voor biceps doen. 2 tot 4 ofzo. Till failure dan wel. .Ik denk dat dit voldoende is als je je rug daarvoor al getrained hebt. Ik snap sowieso niet dat mensen zoveel setjes kunnen doen voor biceps, ik ben meestal na 2 oefeningen op hoge intensiteit al vrij vol en dan heb ik nog niet eens rug daarvoor getrained. Ga je wel tot volledige opgeving?
 
Reinier, ik ga zeker tot point of failure. Moet ook altijd de nodige rust tussendoor nemen, vooral vlak voor de laatste set. Bouw het gewicht rustig op bij elke set in de hoop een max aantal motoneuronen te aktiveren (geen idee of die theorie klopt eigenlijk).

Omdat ik een spiergroep 1x per week wil trainen, waarom is dit dan een slechte combinatie? Als ik bi/triceps bijv op 1 dag doe, dan betekent dit dat ik als ik mijn rug doe, weer mijn biceps pak.
Wat stel jij voor dan?

Mijn schema is nu:
ma: rug/bi
di: -
wo: borst/tri
do: schouders/abs
vrij: benen
 
Originally posted by oldy
Reinier, ik ga zeker tot point of failure. Moet ook altijd de nodige rust tussendoor nemen, vooral vlak voor de laatste set. Bouw het gewicht rustig op bij elke set in de hoop een max aantal motoneuronen te aktiveren (geen idee of die theorie klopt eigenlijk).

Omdat ik een spiergroep 1x per week wil trainen, waarom is dit dan een slechte combinatie? Als ik bi/triceps bijv op 1 dag doe, dan betekent dit dat ik als ik mijn rug doe, weer mijn biceps pak.
Wat stel jij voor dan?

Mijn schema is nu:
ma: rug/bi
di: -
wo: borst/tri
do: schouders/abs
vrij: benen

Wat ikzelf (en veel mensen met mij ;) ) echt een top schema vind is dit schema:

Ma: Biceps Triceps Zijkant schouders
Di: Benen
Wo: rust
Do: Borst, voorkant schouders. (bij alle presses pak je namelijk ook voorkant schouders)
Vrij rug, achterkant schouders (bij rug oef. pak je meestal ook achterkant schouders).
 
Originally posted by Reinier


Wat ikzelf (en veel mensen met mij ;) ) echt een top schema vind is dit schema:

Ma: Biceps Triceps Zijkant schouders
Di: Benen
Wo: rust
Do: Borst, voorkant schouders. (bij alle presses pak je namelijk ook voorkant schouders)
Vrij rug, achterkant schouders (bij rug oef. pak je meestal ook achterkant schouders).

Doe nu zelf:
Di: Rug, achterkant schouders
Do: borts, voorkant+zijkant schouders
Za: benen
Zo: biceps, triceps, buik.

Doe dus een armen dagje.
Werkt prima voor mij.

Over een paar weken pak ik jou schema-tje om te proberen.
 
Originally posted by Jefro


Doe nu zelf:
Di: Rug, achterkant schouders
Do: borts, voorkant+zijkant schouders
Za: benen
Zo: biceps, triceps, buik.

Doe dus een armen dagje.
Werkt prima voor mij.

Over een paar weken pak ik jou schema-tje om te proberen.
Ik vind het lekker om rug als laatst te trainen, je rug heb je vrij vaak nodig als stabilisator
 
K Reinier, zal mijn schema weer eens omgooien. Bedankt :thumb:
 
Wat je ook kunt doen is rug triceps en borst biceps. Dan zijn de kleinere spiergroepen nog redelijk vers naar het trainen van je grote spiergroep.
 
ik pak nu sinds een week of drie,
maandag: borst kuiten
dinsdag: rug
woensdag: benen
donderdag: schouders
vrijdag: triceps en biceps evt kuiten

Dit gaat wel lekker (schema van BC volgens mij)

Ik vind die schema's wel boeiend waarin je de schouders over meerdere dagen spreid, werkt dat nou echt, en zo ja, op welke dagen pak je welke oefening dan voor de schouders?!

groeten.......
 
Meestal als mensen de schouders spreiden, pakken ze de achterkant bij de rug. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar schouders trapezius op 1 dag.
 
Back
Naar boven