AndroidHealthClinic

biceps cable curl

Bezoekers in dit topic

wwe

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
13.936
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik deed en paar dagen de Standing Cable Curl. ik stond in het midden en hield met mijn ene hand de cable aan de ene kant vast en met mijn andere hand de cable aan de andere kant. Ik bouwde het gewicht op en toen ik zwaar pakte bewoog ik ook mijn bovenarm me,. Iemand zij tegen mij dat ik beter lichter kon pakken zodat ik alleen mijn onderarm beweeg, hij zij dat dat het beste was voor je biceps.
Klopt dit?
 
Ellebogen naar voren brengen is ook een functie van de biceps...
 
Ellebogen naar voren brengen is ook een functie van de biceps...

Hij zei dus dat ik mijn bovenarmen niet mee mocht bewegen...
 
Laatst bewerkt:
Hij was verkeerd en AlexT heeft gelijk.

Hm toch vaag, deze man is erg sterk en traint al weetik het hoeveel jaren.
Maar als je je bovenarmen niet me beweegt is het wel een stuk zwaarder denk ik? Het klingt wel logisch wat hij zei.
 
Maar als je je bovenarmen niet me beweegt is het wel een stuk zwaarder denk ik? Het klingt wel logisch wat hij zei.

Zoals boven al gezegd, armen naar voren brengen is ook een (zwakke) functie van de biceps,


Hm toch vaag, deze man is erg sterk en traint al weetik het hoeveel jaren. .


Hmm, ik heb cheatcurls gedaan met 95kg en train al 30 jaar en een beetje. Geloof je het nu?
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je bedoelt toch deze oefening he?...ik had ook gehoord dat je je bovenarmen paralel aan de grond moest houden...
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je bedoelt toch deze oefening he?...ik had ook gehoord dat je je bovenarmen paralel aan de grond moest houden...

dat is de pose-curl.


zoals ik het lees bedoelt hij die ja.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je bedoelt toch deze oefening he?...ik had ook gehoord dat je je bovenarmen paralel aan de grond moest houden...
Neej, die bedoel ik niet:p
Ik bedoel dat de handvaten aan de onderkant zitten en niet aan de bovenkant zo als bij het plaatje. En dan beweeg je je handen naar je borstkas. Snappen jullie wat ik bedoel?
 
ja ik snap welke je bedoelt.

ik doe die bij bijna elke bicep training. als je zwaarder pakt bewegen je ellebogen al snel stukje mee naar voren idd. maar dat wil niet zeggen dat je ze niet effectief pakt.
no problem dus
 
Dan moet je hem op dezelfde manier doen als barbell/dumbbell curls.
 
ja ik snap welke je bedoelt.

ik doe die bij bijna elke bicep training. als je zwaarder pakt bewegen je ellebogen al snel stukje mee naar voren idd. maar dat wil niet zeggen dat je ze niet effectief pakt.
no problem dus

Zolang ik de rest van mijn lichaam stil hou(rug/schouders etc) is het dus goed.
 
Waarom zou je zo'n oefeningetje doen?
 
Cable curl voor de biceps lijkt me net zoiets als kickbacks voor de triceps....
 
Ik ben er ook niet echt een voorstander van, ik cheat dan altijd met mij polsen, krijg het er maar niet uit, dus laat ze dan maar helemaal achterwege.
Pak dan liever de cheated db of bb curl.

Ik begrijp ook wel waarom die gozer in je gym het zei. Als je puur alleen de biceps wil pakken moet je die isoleren. Als je je arm naar voren beweegt pak je meerder spieren aan, en dan kan je het meer zien als een compound oefening. Dan pak je ook de voorste schouderkop en coracobrachialis mee. Hier is overigens niks mee.
 
Back
Naar boven