XXL Nutrition

biceps curl lange halterstang....

Bezoekers in dit topic

Ano_1978_15

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2004
Berichten
3.264
Waardering
5
Zijn hier mensen die trainen/ eens getrained hebben met een lange halterstang, voor de biceps, die we eigelijk normaal voor deadlift/ t-bar-rowing gebruiken etc.... ?

Ik heb een idee dat dit best eens leuk kon zijn ? dat het extra vraagt van je stabiliteit,concentratie en coordinatie + evenwicht ..... en dat het daarom meer de biceps in zijn gehele breette aanspreekt ? zowel binnen als voornamelijk buitenkant ?

Ervaringen ?
 
Yup... doe ik af en toe ter afwisseling van andere exercises voor de biceps...

dus ik heb er goede ervaring mee!
 
ik doe het ook geregeld, ik pak em dan ook breder vast. werkt goed bij mij
 
jazeker, ik gebruik hem voor biceps en onderarm ( bovenhands vastpakken):D
 
Jup ik doe het ook, alleen moet ik dan men duim strekken of men onderarmen branden precies door :p
 
je kunt het ook met 1 hand doen, vereist ook aardig wat van je stabiliteit.
 
Ja goede oefening !

Ik begin er meestal mijn biceps oefening mee, Maar écht niet met één hand.....
 
Voor de mensen die de olympische stang gebruiken voor biceps curl.

Beschik jullie sportschool over voldoende stangen of zijn jullie die mensen die de olympische stangen altijd bezet houden voor curls ed (liefts in het powerrack) zodat anderen niet kunnen squatten enz. ? ? ? ? ?

:D
 
ff snel setje tussendoor 3XL? :rolleyes:
 
Bij ons hebben we 5 olympische stangen en 10 andere rechte halterstangen/Barbells.

Maar ik snap de vraag van de topic starter niet goed. Dit is gewoon de NR1 oefening voor biceps.
De Barbell curl
 
Zie het vaker in de sportschool gebeuren. Zo ook bij de schoulder BB front raise.
Volgens mij ziet het er alleen heftiger uit en heeft t verder weinig nut.
 
klusmier zei:
jazeker, ik gebruik hem voor biceps en onderarm ( bovenhands vastpakken):D

idem -> is er gewoon nog een zaligere oefening voor de biceps?

Ik begin er altijd mee; man, wat een pomp! :cool:
 
Hoeveel gewicht gooien jullie erop bij onderarm oefeningen ?
 
Ik doe deze niet meer. Ik ging eerst tot 60 kg voor 12 reps.
Echter knelde mijn onderarm iets af in mijn bovenarm, wat toen mede er voor heeft gezorgd dat ik zo lang geblesseerd was.
 
3XL zei:
Voor de mensen die de olympische stang gebruiken voor biceps curl.

Beschik jullie sportschool over voldoende stangen of zijn jullie die mensen die de olympische stangen altijd bezet houden voor curls ed (liefts in het powerrack) zodat anderen niet kunnen squatten enz. ? ? ? ? ?

:D


Helemaal mee eens! Sta je te wachten op mensen die een olympische stang gebruiken om curls te doen met aan elke kant een schijfje van 5 kilo :mad: Pak toch gewoon een kleinere barbell en laat de olympische liggen voor de mensen die hem wél nuttig gebruiken / nodig hebben!
 
eq_909 zei:
Helemaal mee eens! Sta je te wachten op mensen die een olympische stang gebruiken om curls te doen met aan elke kant een schijfje van 5 kilo :mad: Pak toch gewoon een kleinere barbell en laat de olympische liggen voor de mensen die hem wél nuttig gebruiken / nodig hebben!


hoe herkenbaar,en dan het liefst als het lekker druk is en lekker veel setjes :mad: honden zijn het, honden
 
3XL zei:
Hoeveel gewicht gooien jullie erop bij onderarm oefeningen ?

7,5 kg aan elke kant

niet echt veel, but it does the trick
 
3XL zei:
Hoeveel gewicht gooien jullie erop bij onderarm oefeningen ?


daar zit een achterliggende gedachte bij.. hoezo 3XL ?
 
Gewoon, zoals ik in het begin al aangaf, dat ik me eigen vaak erger aan mensen die menen gebruik te moeten maken van het power/squatrack en toebehoren, om curl oefeningen te doen (die ze als je naar de gebruikte gewichten kijk, net zo goed met een standaard stang kunnen doen) waardoor anderen deze middelen (squatrack en toebehoren) niet kunnen gebruiken om te doen waar ze eigenlijk voor gemaakt zijn.
 
3XL zei:
Gewoon, zoals ik in het begin al aangaf, dat ik me eigen vaak erger aan mensen die menen gebruik te moeten maken van het power/squatrack en toebehoren, om curl oefeningen te doen (die ze als je naar de gebruikte gewichten kijk, net zo goed met een standaard stang kunnen doen) waardoor anderen deze middelen (squatrack en toebehoren) niet kunnen gebruiken om te doen waar ze eigenlijk voor gemaakt zijn.

Yep,

De man heeft gelijk. Helemaal omdat ze van die lullige gewichtjes erop hangen. Van mij mag je dat powerrack gebruiken voor je curls, maar dan wel vanaf 90 kilo. Als je daar goed mee kan curlen vindt ik het geen probleem. Dan wacht ik wel even met squatten.
 
Back
Naar boven