XXL Nutrition

Biceps curl vraag

Bezoekers in dit topic

ListenandLearn

Cool Novice
Lid geworden
7 mrt 2011
Berichten
38
Waardering
1
Lengte
1m89
Massa
84kg
Vetpercentage
11%
Ik vraag me eigenlijk af, wat is het verschil voor je spier wanneer je met biceps curl enkel je grip 'open' houdt, of wanneer je tijdens het eerste deel van de herhaling een hammer curl maakt en daarna je pols draait naar een open grip. Wat vinden jullie beter??
 
Ik doe het allebei een beetje. Span je biceps maar eens aan zonder gewicht en draai dan je pols, 't beweegt.
 
Beide is beter, dan pak je ook je buitenkant mee van bicep.
 
idd,

ze pakken beide een ander deel vd biceps aan.

Dus doe jij die curl waarbij met hammer curl begint en met open grip eindigt, doe je allebei maar half.

Mijn mening is gewoon voor beide een oefening, bv barbell curl en hammer curl apart voor een goede ROM
 
idd,

ze pakken beide een ander deel vd biceps aan.

Dus doe jij die curl waarbij met hammer curl begint en met open grip eindigt, doe je allebei maar half.

Mijn mening is gewoon voor beide een oefening, bv barbell curl en hammer curl apart voor een goede ROM

dus in elk biceps schema moet een hammer curl zitten?
 
oke en zijn er oefeningen waar je mee kunt varieren?

lijkt me namelijk niet verstandig altijd de hammer curl te doen...

waarom niet?

biceps kun je enkel in een curl gericht trainen.

die hammer curl kun je ook met cable/rope uitvoeren maar de beweging blijft hetzelfde...

ga je de beweging en/of de stand van je hand veranderen als variatie, dikke kans dat je hem dan ook niet meer ideaal aanspreekt, of een ander deel vd biceps...
 
Hammer curls zijn voor mij echt wel een must ivm onderarmen.
 
oke en zijn er oefeningen waar je mee kunt varieren?

lijkt me namelijk niet verstandig altijd de hammer curl te doen...

Ik weet niet waarom het je niet verstandig lijkt altijd de hammercurl te doen?

Persoonlijk varieer ik ook alle oefeningen die ik doe. Dat heeft allerlei redenen; homeostase blijven verstoren, eenzijdige belasting voorkomen, leuk houden.

rope hammer curls zijn ook lekker
goeie! Genoteerd
 
Ik weet niet waarom het je niet verstandig lijkt altijd de hammercurl te doen?

Persoonlijk varieer ik ook alle oefeningen die ik doe. Dat heeft allerlei redenen; homeostase blijven verstoren, eenzijdige belasting voorkomen, leuk houden.


goeie! Genoteerd

oke ik moet dus gewoon een variant van de hammer curl in mn biceps schema hebben?
 
ok. zorg ik vanaf nu voor ten minste 1 variatie van de hammer curl in mn toekomstige schema.s :)
 
Probeer eens biceps-pull te doen met het dubbele touw. Dan draai je hem aan het eind van de oefening mooi naar buiten toe. Zo doe je de hele biceps in één oefening.
 
of je bekijk het van de andere kant, je pakt beide kanten van de biceps maar voor de helft ;)
 
Back
Naar boven