AndroidHealthClinic

biceps curl (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

schraal ventje:slet:
 
Hoe groter de ROM, des te beter de training ... dus van 180 naar 10 ;)

Andere 2 kunnen je over een dood punt heen helpen maar echt andere effecten
denk ik niet dat ze hebben.

A **** man! Ik zit op een dood punt met curlen.:angstig:

Ik ga morgen gelijk kijken waar het dode punt zit. Dan doe ik partial reps vanaf dat punt. K*t dat ik geen powerrack heb in mijn gym, dan kon ik die pin-curls doen. Of is daar ook een machine voor?















:hahaha:
 
Jammer dat hij niet voledig supineert, zoals hij het nu doet kan je net zo goed een barbell pakken. Ook weer jammer dat er geen gebruik word gemaakt van de schouderflexiefunctie van de biceps.

Idd dus echt voor beginners.
 
Mijn biceps is zo groot dat ik maximaal tot 90 graden kan curlen, help please. :(
 
Jammer dat hij niet voledig supineert, zoals hij het nu doet kan je net zo goed een barbell pakken. Ook weer jammer dat er geen gebruik word gemaakt van de schouderflexiefunctie van de biceps.

Idd dus echt voor beginners.

Wat bedoel je juist met schouderflexiefunctie van de biceps en hoe voer je de biceps curl het beste uit dat je hier dan gebruik van maakt?

Srry dat ik dit topic even bump maar zit wat in de knoop met mijn biceps curls.. Voorheen bracht ik altijd de dumbbell tot juist aan m'n borst en ging m'n bovenarm/elleboog wat naar achteren, maakte dus een enorm kleine rom.. Beter is dus toch de dumbbell meer richting kin/schouder te brengen en bovenarm wat naar voren te brengen, ook al betekent dit dat de spanning wat van je biceps afgaat als je boven bent?
 
Schouderflexy bij de biceps curl houdt in dat je niet alleen je onderarmen gebruikt tijdens het curlen, maar je ellebogen mee naar voren brengt tijdens het curlen, waardoor je ook de overige spiertjes van de biceps traint. Correct me if im wrong anyone.
 
Doe op het moment van 180 (Arm in rechte lijn met het lichaam) naar ongeveer 25-30 graden. 10 graden lukte me een maand geleden voor het trainen nog redelijk makkelijk, maar dat gaat nu niet meer lukken.

Als je de curl redelijk vaak en goed uitoefent zal de massa van de biceps toenemen, en zullen de hoeken die je kunt maken kleiner worden. Ik ga sowieso altijd het verst mogelijk naar boven, maar iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur.
 
Dus als ik het goed begrijp is voor massa de beste methode om het grootste deel van de beweging uit de biceps halen, dus ellebogen zo stil mogelijk, maar bovenin met behulp van ellebogen nog een beetje exta rom pakken.

Of al in het midden van de beweging een beetje de ellebogen omhoogbrengen?

Ik merk dat ik met dat laatste meer kilo's aankan, maar ik heb het gevoel dat ik dan minder uit de biceps pak. Dus ik doe hem altijd volgens de eerste methode (ook full rom dus). Of zou de 2de methode voor massa mogelijk nog effectiever zijn?
 
Doe op het moment van 180 (Arm in rechte lijn met het lichaam) naar ongeveer 25-30 graden. 10 graden lukte me een maand geleden voor het trainen nog redelijk makkelijk, maar dat gaat nu niet meer lukken.

Als je de curl redelijk vaak en goed uitoefent zal de massa van de biceps toenemen, en zullen de hoeken die je kunt maken kleiner worden. Ik ga sowieso altijd het verst mogelijk naar boven, maar iedereen heeft natuurlijk zijn voorkeur.

dus jij hebt in een ettelijke maand een biceps van +- 50cm gekweekt?
en dat op 16 jarige leeftijd!

---------- Toegevoegd om 18:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

Dus als ik het goed begrijp is voor massa de beste methode om het grootste deel van de beweging uit de biceps halen, dus ellebogen zo stil mogelijk, maar bovenin met behulp van ellebogen nog een beetje exta rom pakken.

Of al in het midden van de beweging een beetje de ellebogen omhoogbrengen?

Ik merk dat ik met dat laatste meer kilo's aankan, maar ik heb het gevoel dat ik dan minder uit de biceps pak. Dus ik doe hem altijd volgens de eerste methode (ook full rom dus). Of zou de 2de methode voor massa mogelijk nog effectiever zijn?

de 2e methode is effectiever.
de biceps hecht aan bij de schouder wat betekend dat een stukje schouderflexie hoort bij de functie van de biceps.

maw als je dat stukje schouderflexie niet meepakt haal je niet alles uit de beweging.
 
  • Like
Waarderingen: X.
dus jij hebt in een ettelijke maand een biceps van +- 50cm gekweekt?
en dat op 16 jarige leeftijd!



Was het maar zo, heb net even gekeken maar het komt vooral door de onderarm. die spier komt dan tegen de biceps aan en daardoor kan de hoek niet meer kleiner. Kan nog net mijn schouder aanraken met mijn duim. Het ligt bij mij in ieder geval meer aan de onderarm dan aan de biceps.
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat hij niet voledig supineert, zoals hij het nu doet kan je net zo goed een barbell pakken. Ook weer jammer dat er geen gebruik word gemaakt van de schouderflexiefunctie van de biceps.

Idd dus echt voor beginners.

ik snap het niet echt, ik hou altijd mijn boven armen langs mijn lijf.
is dat niet juist ? en waarom ?
 
Lol!

---------- Toegevoegd om 15:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------

http://www.youtube.com/watch?v=1dABiiGlP4k

Kwam zojuist dit fimpje tegen. Zou dus volgens hem het effectiefst zijn om je handen en onderarm te ontspannen en enkel maar te trekken op je biceps..

Heeft hij denk ik wel gelijk in, maar hij is echt niet zo geworden door met dat gewicht te curlen hoor.
 

Hahahaha. Vroeger deed ik mijn hammer curls ook zo bij de laatste set; altijd doorgaan op die manier tot het echt niet meer ging. :o

Heeft hij denk ik wel gelijk in, maar hij is echt niet zo geworden door met dat gewicht te curlen hoor.

Nee idd, mss best even enkele sets op die manier doen en kijken wat het geeft.
 
Back
Naar boven