Fitness Seller

biceps en rug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

eric20000

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 jun 2005
Berichten
9
Waardering
0
mag ik smorgens om tien uur rug trainen en savond om acht uur dan biceps en onderarmen ?

ik weet niet dat da een goei idee is maar iktrain niet zo graag rug (maar ik vind dat welheel belangrijk), en biceps doeikheelgraag ,maar ik verspil altijdal veelenergiedoor rug te trainen just voor biceps , daarom mijn vraag dat je dat mag verspreidenover twee trainengen want ik heb toch tijd zat , maar met alle rugoefeningen gebruik je een beetje u biceps , daarom weet ikniet dat het goed is , graag advies van jullie dank daarvoor
 
Ten eerste, typ aub. gewoon normaal! (dus spaties en hoofdletters gebruiken) Ten tweede geef eens normale beoordelingen op foto's van forumleden. Ten derde, ja dat kan. Maar je zou ook de armen op een compleet andere dag kunnen trainen.
 
eq_909 zei:
Ten eerste, typ aub. gewoon normaal! (dus spaties en hoofdletters gebruiken) Ten tweede geef eens normale beoordelingen op foto's van forumleden. Ten derde, ja dat kan. Maar je zou ook de armen op een compleet andere dag kunnen trainen.

Mooi gezegd!

Je zou ook Rug triceps kunnen doen en Borst biceps?
 
Voor mij nooit meer rug/biceps en borst/triceps.

En je biceps moeten ook herstellen na een rugtraining dus ik zou niet 10 uur erna nog ff de biceps slopen.
 
Delguy dat had ik laatst ook ergens van je gelezen en aangezien mn armen een stuk achterlopen op de rest ben ik nu borst/biceps, benen buik, rust, rug triceps, schouders/traps
aan het proberen! de eerste 2 weken bevallen prima in elk geval!
 
Papi Chulo zei:
Delguy dat had ik laatst ook ergens van je gelezen en aangezien mn armen een stuk achterlopen op de rest ben ik nu borst/biceps, benen buik, rust, rug triceps, schouders/traps
aan het proberen! de eerste 2 weken bevallen prima in elk geval!

mooi man, mij bevalt het ook heel erg goed, succes ermee! :)
 
delguy zei:
Voor mij nooit meer rug/biceps en borst/triceps.

En je biceps moeten ook herstellen na een rugtraining dus ik zou niet 10 uur erna nog ff de biceps slopen.

Maar wat je wel zou kunnen doen is 's morgens de rug en 's avonds dan triceps aanpakken. Zelfde met borst en biceps dan.
 
Zolang je nog geen spierpijn in je biceps hebt van de rugtraining kan het nog maar die slaat meestal de volgende dag pas toe. Dus s'ochtens rug s'avonds biceps moet geen probleem zijn.
 
Yep combi rug/triceps en borst/biceps bevalt mij ook!
 
Djago zei:
Yep combi rug/triceps en borst/biceps bevalt mij ook!


Gek eigenlijk gezien je bij rug meer gebruik maakt van je triceps dan bij borst.
 
eric20000 zei:
mag ik smorgens om tien uur rug trainen en savond om acht uur dan biceps en onderarmen ?

ik weet niet dat da een goei idee is maar iktrain niet zo graag rug (maar ik vind dat welheel belangrijk), en biceps doeikheelgraag ,maar ik verspil altijdal veelenergiedoor rug te trainen just voor biceps , daarom mijn vraag dat je dat mag verspreidenover twee trainengen want ik heb toch tijd zat , maar met alle rugoefeningen gebruik je een beetje u biceps , daarom weet ikniet dat het goed is , graag advies van jullie dank daarvoor

Als je blijkbaar zo weinig van bodybuilding afweet, kun je dan die 2 misschien nog ff uitleggen die je in m'n gallery gaf?
 
Gewoon 1x per dag trainen lijkt mij beste, rug vond ik in begin ook niet leuk, nu is het me favo.
 
eduardjanssen zei:
Gek eigenlijk gezien je bij rug meer gebruik maakt van je triceps dan bij borst.

Idd, Rug belast de lange kop (de bulk van de biceps) terwijl borst meer de mediale kop belast.

Maar veel mensen denken bij triceps aleen an het strekken van de elleboog. Dat het een biarticulaire spier is die ook over de schouder loopt word nog al eens vergeten :(
 
3XL zei:
Idd, Rug belast de lange kop (de bulk van de biceps) terwijl borst meer de mediale kop belast.

Maar veel mensen denken bij triceps aleen an het strekken van de elleboog. Dat het een biarticulaire spier is die ook over de schouder loopt word nog al eens vergeten :(

Op welke wijze heb je zelf biceps/triceps in je schema verwerkt 3XL? Apart rug/triceps borst/biceps (of andersom) ?
 
Ten eerste je rug trainen is heel belangrijk en vaak doen veel beginners ( waaronder ik in het begin net zo goed, das nog eens geen 6 maanden gelden !) niet of niet voldoende ! Je rug is een te grote spiergroep om 1 met rust te laten. En 2; te groot om samen met een andere spiergroep te trainen !

Train hem alsjeblieft alleen op een aparte dag !
Doe 5 a 6 oefeningen waronder zeker; 1 voor je traps en 1 voor je onderug en 3 voor de rest van je rug.... Een eventuele 6de oefening kun je indelen naar smaak, wanneer je dit zou willen.... dus wat extra aandacht voor je traps of zo....

Je kunt wanneer je zegt ik train 2 x per dag iets op verschillende tijden een grote groep met een kleine groep combineren . Ik zou geen; benen en/of rug... combineren met.... dan verkloot je warschijnlijk de kleine groep die je dan erna gaat doen ( zowel in de zelfde training als op een apart ander tijdstip)

Dus ik zou dit alleen doen met; borst en triceps of biceps en schouders en triceps of biceps...

houd dus ( indien het kan) benen en rug lekker appart...

En eerst een grote groep ( s'morgens) en dan de kleinere s'avonds ( aan jou de keus of dit biceps of triceps wordt...)

En verder, ik vind de rug trainen zelfs een van de leukere spiergroepen om te trainen.... Een mooie sterke rug is heel belangrijk! Vooral je onderug deze bepaald je houding etc....
 
eduardjanssen zei:
Gek eigenlijk gezien je bij rug meer gebruik maakt van je triceps dan bij borst.
Niet mee eens. (Waarmee ik niet wil zeggen dat je geen gebruik maakt van triceps bij rug).
 
willem9 zei:
Wanneer doe jij dan schouders? Of zit dat bij armen?
Klik even op de link dan kom je er vanzelf achter ;)
 
Back
Naar boven