AndroidHealthClinic

biceps groeien niet meer.

Bezoekers in dit topic

danimorph

Novice
Lid geworden
5 jan 2016
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
104kg
Vetpercentage
10%
hallo, ik zit nu dus met het probleem dat ik het gevoel heb dat ik mijn biceps niet meer kan triggeren, alhoewel ik weet dat spierpijn niet per definitie (geen) groei aangeeft, vind ik het wel een indicatie dat ik zeker weet dat ik heb getraind, of in ieder geval de dag erna wakker worden met een beetje een trekkend gevoel in de bicep. ik heb de laatste 2 maanden alleen maar het gevoel als ik wakker word alsof mijn bicep 1 grote pudding is.
ik kan mn eigen supercompensatie punt ook niet meer vinden bij mn biceps.
en om jullie alvast voor te zijn, de volgende punten heb ik al meerder keren geprobeerd en ook voor langere tijd aangehouden:

- verandering van trainingsschema,
- verandering van intensiteit + hoeveel sets + hoeveel herhalingen. (normaal 8 rep-3 set) (afgelopen maand: 12-15 rep- 4of 5 set)
- geisoleerde oefeningen.
- rug en bicep combineren- vorige maand borst en bicep gecombineerd om te proberen mn bicep te triggeren zonder dat ze al iets vermoeid zijn van rug.

ik hoop dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt en hier iets op heeft gevonden.
alvast bedankt
 
Bicep is maar een klein spiertje. Die groeit niet zo snel. Als je zorgt dat je zwaarde en sterker wordt groeien je biceps vanzelf mee.
 
Lopen ze achter of zijn ze in proportie?

Groeien je andere spiergroepen wel nog?
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel kcal eet je dagelijks?
 
Lengte: 1m94 Massa: 89kg

grotere armen => meer eten
 
Bicep is maar een klein spiertje. Die groeit niet zo snel. Als je zorgt dat je zwaarde en sterker wordt groeien je biceps vanzelf mee.
Bij mij groeien me biceps (en ook triceps best wel snel mee), uit eigen ervaring kan ik zegge dat me arme altijd relatief snel groeide als ik ze voor een tijdje zeer intensief trainde voor 2x per week, het kan genetics zijn, maar ik heb gehoord dat je armen meestal juist sneller groeien dan meeste ander spiergroepen als je ze goed belast, zou ik me ook bij wat kunnen voorstellen, aangezien ze al indirect worden getraind, bij borst, schouder, rug oefeningen
 
Een weekje rust pakken.
 
Je gaat uit v spierpijn om te kijken of ze al dan niet groeien en das gn juiste manier om nr te kijkrn.

Pak een meetlint en meet je armen wekelijks.
Enkel zo kan je beslissen of ze al dan niet snel groeien.
 
Stijgt je kracht wel? Zoja: dan zullen ze vanzelf groeien. Zonee: meer eten en oefeningen doen waarbij je gemakkelijk in kracht kunt bijkomen. Dumbbell curls zullen langzaam stijgen maar barbell curls sneller bijvoorbeeld.
 
Back
Naar boven