MuscleMeat

Biceps groeien niet vanwege te sterke voorarmen?

Bezoekers in dit topic

HUARGH

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 jul 2011
Berichten
2.075
Waardering
750
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
11%
Beetje raar topic maar ik voel geen enkele oefening in mijn biceps, alleen voorarmen, zelfde geldt voor spierpijn. Nu heb ik mijn voorarmen en bovenarmen flexed opgemeten en mijn bovenarmen zijn slechts 2cm groter (en dit is inclusief triceps dus die ik persoonlijk wel gewoon normaal van size vind). Heb al geprobeerd mijn polsen in andere posities te houden bij curlen/chin-ups of een beetje meer te ontspannen maar no luck.

Beetje jammer want ik zou graag meer biceps size willen, train al 10+ jaar overigens. Iemand ideeen?
 
Heb je al eens met een rope of bands geprobeerd?
 
Heb je al eens met een rope of bands geprobeerd?

Nee, buiten warming up. Hoe zou dat kunnen helpen? Lijkt me dat je dan gewoon verschillende resistance hebt met het meeste aan de top range of motion?
 
Kan het ook zijn dat net je voorarmen je zwakke punt zijn? Dat je hierdoor net niet genoeg gewicht kan pakken om je bovenarmen nog de juiste prikkel te geven? (Dan zou het mss een optie zijn om hoger in reps te gaan)
 
Kan het ook zijn dat net je voorarmen je zwakke punt zijn? Dat je hierdoor net niet genoeg gewicht kan pakken om je bovenarmen nog de juiste prikkel te geven? (Dan zou het mss een optie zijn om hoger in reps te gaan)

Dit is echt niet het geval, mijn voorarmen zijn zeer sterk, ik verwacht dat het juist het tegenovergestelde is aangezien ik in de eerste ~5 jaar bijna geen biceps isolation gedaan heb, maar wel forearm isolation (ging door een periode waar ik erg fan was van armpje drukken en bouldering). Ik vermoed dat mijn voorarmen het overnemen, als ik een curl doe (voor mijn lichaam of achter mijn lichaam maakt niet uit) of een chin-up voel ik echt mijn brachioradialis werken en compleet niets in mijn biceps. Als ik veel reps doe krijg ik wel een pomp in mijn biceps overigens, maar dit concentreert zich dan weer meer bij de insertion van de brachialis en niet echt hogerop bij de biceps.
 
Dan heb ik geen idee, ik denk dat het heel moeilijk is om bovenarm van onderarm te isoleren.
 
proberen de polsflexoren zoveel mogelijk uit de curl beweging te halen.

- barbell of dumbells zo hoog mogelijk in de hand houden en de hand gedurende de curls passief laten hangen.
- band curls doen met de band om de pols
 
  • Like
Waarderingen: mat
Hoe kunnen je onderarmen dan precies de curl overnemen? Volgens mij is dat anatomisch namelijk niet mogelijk.
 
Hoe kunnen je onderarmen dan precies de curl overnemen? Volgens mij is dat anatomisch namelijk niet mogelijk.

Van het moment dat je je polsen flexed gaat de belasting gedeeltelijk naar je onderarmen ;)
 
Ja ik vind dit ook een pareltje. Hoe groot zijn je onderarmen en je biceps qua omvang?
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Hoe kunnen je onderarmen dan precies de curl overnemen? Volgens mij is dat anatomisch namelijk niet mogelijk.

Polsflexie gedurende de curl kan de hefboomfactor begunstigen, waardoor de inbreng van de armflexoren wordt verminderd.
 
Ja dat begrijp ik. Maar de uiteindelijke curl wordt uitgevoerd door de biceps (tenzij je gaat cheaten natuurlijk). Je onderarm kan nooit de primary mover zijn, omdat die daar niet aangehecht is.
 
Pren hier heb je uiteindelijk wel gelijk in, spieren gebruikt voor grip en stabilisatie even buitenspel geladen, is brachioradialis de enige andere spier de echt mee werkt bij een curl, maar normaal is deze maar een “hulpje” van de biceps brachii.
 
image.jpg
 
Pren hier heb je uiteindelijk wel gelijk in, spieren gebruikt voor grip en stabilisatie even buitenspel geladen, is brachioradialis de enige andere spier de echt mee werkt bij een curl, maar normaal is deze maar een “hulpje” van de biceps brachii.

Brachioradialis is idd maar een heeeel zwakke elleboog flexor.

HUARGH hoe voer je je biceps oefeingen uit? Brachialis is nl ook een heel sterke flexor en kan de rol van de biceps bij flexie domineren waneer de onderarm (semi)geproneerd is.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Wat bij mij hielp/helpt, is het lager gaan in gewicht en goed focussen op de bicep (heb je vast 1000x gehoord)
Daarnaast de dumbell in het midden pakken helpt mij veel meer in het spannen van mijn bicep vs een hoge of lage grip (ook met twisted curl)
Daarnaast Chin ups, niet op de lat pulldown machine maar met bw of met bw+kg's!

Ik heb geprobeerd om lagere reps te doen 5 en daarnaast sets met 8-12 reps
De lagere reps gaven mij alleen maar pijntjes de sweetspot voor mij is wel echttussen de 8-20.
Wat bij mij in de gym ook gedaan wordt is om te beginnen met armen voordat je de rest traint, dit moet je natuurlijk wel afwegen tegen de groei van de grote spiergroepen die mogelijk belemmert wordt..
 
Nee, buiten warming up. Hoe zou dat kunnen helpen? Lijkt me dat je dan gewoon verschillende resistance hebt met het meeste aan de top range of motion?
Ik heb het gevoel dat ik mijn biceps dan harder voel werken.
 
Ja dat begrijp ik. Maar de uiteindelijke curl wordt uitgevoerd door de biceps (tenzij je gaat cheaten natuurlijk). Je onderarm kan nooit de primary mover zijn, omdat die daar niet aangehecht is.

Klopt helemaal wat je zegt, maar soms kan een meervoud en combinatie van factoren (overdreven polsflexie, onbewust smokkelen, dominantie brachialis in de beweging) er voor zorgen dat de biceps niet optimaal geactiveerd wordt...
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Doe een drag curl. Als je dan nog je onderarmen gebruikt, Schwarzeneggertje kan 8x80kg hammer curlen, vraag hem om tips
 
Beetje raar topic maar ik voel geen enkele oefening in mijn biceps, alleen voorarmen, zelfde geldt voor spierpijn. Nu heb ik mijn voorarmen en bovenarmen flexed opgemeten en mijn bovenarmen zijn slechts 2cm groter (en dit is inclusief triceps dus die ik persoonlijk wel gewoon normaal van size vind). Heb al geprobeerd mijn polsen in andere posities te houden bij curlen/chin-ups of een beetje meer te ontspannen maar no luck.

Beetje jammer want ik zou graag meer biceps size willen, train al 10+ jaar overigens. Iemand ideeen?

Probeer eens curls aan de machine met dit ding:
https://www.grandado.com/products/f...hidMvADk2xoCrn8QAvD_BwE&variant=8104089485406

Kan mss helpen? aangezien je je hand dan gewoon los kan laten en dit eigenlijk het gewicht vastneemt. Voor 5.99 EUR. toch eens het proberen waard.
 
Back
Naar boven