XXL Nutrition

Biceps kleiner dag(en) na training???

Bezoekers in dit topic

Gister biceps getraing en inderdaad zeg...

Big_M zei:
Jaja die gozer weet wel wat

Tjsa, hij heeft ca een kwart eeuw :eek: trainingservaring !
 
ook erg interessant met betrekking tot supercompensatie:

je belast een spier=>gevolg is microtrauma, ofwel spierscheurtjes=>voldoende rust+voeding=>supercompensatie=>ideale tijdstip om opnieuw te belasten

Maar wanneer deze supercompensatie plaatsvindt is moeilijk te bepalen vind ik. Misschien op hetzelfde moment dat je spieren zich op hun grootste omtrek begeven??
 
ik heb een keer gelezen dat je de armomtrek de dag erna als graadmeter voor overtraining kon gebruiken:

kleiner: overtraining
gelijk: geen overtraining

maar zal dus wel niet zo zijn als ik de rest hier lees
 
RubenSossa zei:
ook erg interessant met betrekking tot supercompensatie:

je belast een spier=>gevolg is microtrauma, ofwel spierscheurtjes=>voldoende rust+voeding=>supercompensatie=>ideale tijdstip om opnieuw te belasten

Maar wanneer deze supercompensatie plaatsvindt is moeilijk te bepalen vind ik. Misschien op hetzelfde moment dat je spieren zich op hun grootste omtrek begeven??

Dit heb ik ook weleens gelezen, maar heb toch t idee dat die supercompensatie een aantal dagen aanhoudt. Want las in datzelfde stuk ook dat je die spiergroep na 48 tot 72 uur weer kon belasten. Maar sinds ik alles 1 keer in de week pak, groei ik stukken beter dan volgens deze methode. Uitzondering van borst, die pak ik heel af en toe lichtjes op donderdag nog een keer. Weet niet of ik hier vooruitgang mee boek maar voelt gewoon lekker aan :rolleyes:
 
Dit verschijnsel was mij ook reeds opgevallen.
Er zit 1 tot 1,5 cm in tussen de gepomte toestand na de training en de dag erna.
 
Back
Naar boven