MuscleMeat

Biceps kleiner dag(en) na training??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Arminius

Epic Ruler
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
4 jul 2005
Berichten
72.035
Waardering
37.857
Lengte
1m88
Was vandaag mijn biceps aan het trainen, komt mijn trainingsmaat zeggen tegen mij dat je biceps altijd wat kleiner is als je hem hebt getraind, de dag erna dan wel te verstaan, als je bezig ben is die natuurlijk opgepompt
Is het echt zo :eek:
 
Laatst bewerkt:
nog nooit van gehoord...
en ja.. als ie helemaal pumped up is, is ie de dag erna kleiner qua omvang ;)
 
Dat is mij ook al opgevallen eigenlijk. Is wel raar. Iemand een verklaring voor??
 
tommieboy zei:
Dat is mij ook al opgevallen eigenlijk. Is wel raar. Iemand een verklaring voor??

dit is een grapje zeker of niet?
 
Santino88 zei:
Was vandaag mijn biceps aan het trainen, komt mijn trainingsmaat zeggen tegen mij dat je biceps altijd wat kleiner is als je hem hebt getraind (de dag erna dan wel te verstaan, als je bezig ben is die natuurlijk opgepompt)
Kan dit moeilijk geloven :D of is het echt zo :eek:


Ja, dit is echt zo.

Als je de spier net getraind heb dan is deze 1-2cm (algelang je pomp en de grote van de spiergroep) groter, maar de dag erna is de spier kleiner als voor de training


Het word soms zelfs wel eens als graadmeter gebruikt om te bepalen waneer je een spier weer opneuw kan trainen. Als je nl een tijdje regelmatig meet voor en de dagen na de training dan zie je dat er voor de meeste spierroepen een soort golf is vast te leggen

dus bv voor de training 50cm => dag na de training 49cm => 2dgn na de training 50cm => 3dgn nade training 50+cm en tijd om de spiergroep weer te belasten.
 
tommieboy zei:
Dat is mij ook al opgevallen eigenlijk. Is wel raar. Iemand een verklaring voor??

Verbruikt glycogeen ed
 
amaai dan had hij toch gelijk ;)
wel raar is dat bij alle spiergroepen zo?
 
Ja.

Er is zelfs een term voor, depletie
 
damn 3XL, heb de afgelopen dagen wel ff potje gigantisch veel van je geleerd man!
Thnx.
 
Jaja die gozer weet wel wat
 
interessant om te weten, had hier eigenlijk nog niet op gelet.
 
die depletie is toch een intresant feit.
Is het ook beter om je schema daar op af te stellen?
Bv. maandag biceps en dan donderdag rug?
Als ik mijn schematje bekijk ziet het er toch goed uit :D
 
3XL zei:
Ja, dit is echt zo.

dus bv voor de training 50cm => dag na de training 49cm => 2dgn na de training 50cm => 3dgn nade training 50+cm en tijd om de spiergroep weer te belasten.

Ja had ik ook laatst last van 50 cm voor en 49 na :D
 
g-men zei:
Ja had ik ook laatst last van 50 cm voor en 49 na :D

Ik zeg er express geen spiergroep bij. Of bedoel je lengte ? ?

:D:D
 
Alsmijn biceps vol zitten van het trainen en ik hou m'n arm ontspannen is hij wel groter, maar de piek is er nauwelijks, pas twee dagen nadat ik biceps getraind heb is ie weer in z'n normale staat.
 
Marky zei:
Alsmijn biceps vol zitten van het trainen en ik hou m'n arm ontspannen is hij wel groter, maar de piek is er nauwelijks, pas twee dagen nadat ik biceps getraind heb is ie weer in z'n normale staat.

Idd, je kunt dan niet volledig aanspannen, lijkt het.
 
Santino88 zei:
die depletie is toch een intresant feit.
Is het ook beter om je schema daar op af te stellen?
Bv. maandag biceps en dan donderdag rug?
Als ik mijn schematje bekijk ziet het er toch goed uit :D

Richten op herstel is goed, richten op depletie/repletie is onvoldoende, herstel duurt langer dan alleen de glycogeen-aanvulling. (afhankelijk van volume en intensiteit)
 
denk toch niet dat het echt kleiner is
ik merk altijd omgekeerde
 
merk het zelf bij mij ook. Een dag na de training is m'n armomtrek duidelijk iets minder. PAs na 4 a 5 dagen is ie op z'n top! Daarom belast ik ze ook pas opnieuw na 4 a 5 dagen!
 
hmmmmmmmm.. interessant topic !

dit was mij ookal opgevallen.. ik wacht meestal een week om dezelfde spiergroep opnieuw te trainen, en als k een spiergroep tweemaal per week train, laat k er minstens drie dagen tussen..

merci voor de info 3XL
grtzzz
 
Back
Naar boven