XXL Nutrition

biceps na rug en triceps na borst of juist niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wist wel dat je bij rugtraining je biceps en triceps ook gebruikt, maar heb meer 'last' van rugtraining qua biceps dan triceps, als in: ik kan na rugtraining echt minder zware gewichten voor biceps gebruiken vergeleken met als ik ze op een andere dag zou doen, en als ik triceps na rugtraining doe, heb ik daar geen last van.
maar zal eens wat gaan afwisselen en uitproberen, kijken wat het fijnste is. heb vaak niet zo veel puf meer voor triceps na borst, heb t idee dat ik ze daardoor wat minder doe dan ik zou kunnen, dus dan kan ik t misschien beter op een aparte dag doen.
 
Cynthia, ik weet niet wat je doel is, maar als je vindt dat je biceps en triceps je zwakkere spiergroepen zijn en je wilt ze wat meer aandacht geven, dan zou ik biceps na borst en triceps na rug trainen. Een aparte armendag zou dan nog beter zijn. Je bent dan nog helemaal fris en sterk om ze flink aan te pakken!

Is je doel meer om je armen bij te houden en hebben ze niet specifiek meer aandacht nodig, dan zou ik gewoon biceps na rug en triceps na borst trainen.

Veel succes!
 
Cynthia zei:
In het universiteits sportcentrum

Gymnasion is dat toch?

Maar je moet gewoon proberen wat voor jou het beste aanvoelt.
 
op het moment vind ik alles mijn zwakke spiergroepen :) ben nog maar een beginnelingetje en pas net weer echt flink begonnen
 
RubenSossa zei:
Een aparte armendag zou dan nog beter zijn. Je bent dan nog helemaal fris en sterk om ze flink aan te pakken!

ja, zal eens kijken of ik daar tijd voor heb, train sowieso 3 dagen, en wou er toch al vier van gaan maken, maar dan moet ik t weer opnieuw in gaan delen.
heb dan benen 1 dag, borst 1 dag, rug 1 dag, armen 1 dag (en buik en cardio doe ik op andere dagen of bij een van deze 4 erbij), maar waar kan ik dan schouders het beste bij doen?
 
Cynthia zei:
op het moment vind ik alles mijn zwakke spiergroepen :) ben nog maar een beginnelingetje en pas net weer echt flink begonnen


Ach, iedereen is ooit begonnen en iedereen heeft een of meerdere zwakkere spiergroepen! Gewoon lekker weer gaan trainen en goed eten!
 
dag 1: Biceps en triceps

dag 2: Benen

dag 3: rust

dag 4: Borst, voor en zijkant schouders

dag 5: Rug, achterkant schouders + trapezius

dag 6: rust

dag 7: rust

In dit schema heb ik de schouders opgesplitst over 2 trainingsdagen. Dit kan heel goed, is echt geen probleem!
 
RubenSossa zei:
In dit schema heb ik de schouders opgesplitst over 2 trainingsdagen. Dit kan heel goed, is echt geen probleem!

daar had ik nog niet eens aan gedacht (had ik al gezegd dat ik beginnertje was, haha).
 
FF een vraagje erbij dan ,, ik train nu 5 maanden waarvan 3,5± gericht op massa, het enige waar ik niet tevrede over ben is mn vooruitgang in me armen (de rest is tot me genoegen aardig aan t groeie)

kan ik na zn korte periode getraind te hebben nu ook al 1 dag inlassen puur voor de armen ,, of moet ik voorlopig door gaan met "standaart schema" ??
 
probeer eerst vooruit te gaan op de compoundoefeningen, ofwel bankdrukken, schuindrukken, schouderdrukken, squat, deadlift, row, barbell curl en dip!

Wanneer je hierdoor in massa toeneemt is dat ook in het voordeel voor je armen!

Probeer armen na borst of na rug te trainen, moet genoeg zijn!

Om na 5 maanden je armen al op een aparte dag te gaan trainen is wat overdreven!
 
Back
Naar boven