MuscleMeat

Biceps niet zwaarder qua gewicht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nickos-NL

Novice
Lid geworden
22 mei 2017
Berichten
14
Waardering
2
Lengte
1m72
Massa
65kg
Ik train nu ongeveer 2,5 maand, ben nog een beginner kan je zeggen.

Maar mijn vraag was, ik merk dat mijn biceps niet omhoog gaan in gewicht.

Met bijvoorbeeld borst, benen rug gaat het wel goed. Ik word steeds een beetje sterker, kan meer gewicht aan.

Zelfde geldt eigenlijk ook een beetje voor mijn triceps. Kan dit komen doordat mijn spieren al wat moe zijn door de rug en borst oefeningen dat ik niet het maximale meer uit de tri/bicep oefeningen haal? Of is het gewoon een kleine spier en duurt het gewoon langer.
 
Leuke reactie man, ik vroeg gewoon iets normaals... Misschien is de titel niet al te goed hoef je niet meteen zo te reageren
 
Je hebt gelijk dat ze al wat vermoeid zijn door borst en rug te trainen.

Ook zijn het gewoon kleine spieren en moet je ook niet het zwaarste gewicht curlen om grote biceps te hebben bijvoorbeeld.
Focus op sterker worden met de grotere compound oefeningen: deadlift,squat, bench press, leg press, barbell rows, en als er nog andere nuttige zijn die ook ;) Die biceps en triceps zullen op die manier wel meegroeien en je kan er dan nog een curl en extension bij toevoegen.

Doe je het enkel voor bodybuilding doeleind? of ook nog andere doeleinden?
 
Je hebt gelijk dat ze al wat vermoeid zijn door borst en rug te trainen.

Ook zijn het gewoon kleine spieren en moet je ook niet het zwaarste gewicht curlen om grote biceps te hebben bijvoorbeeld.
Focus op sterker worden met de grotere compound oefeningen: deadlift,squat, bench press, leg press, barbell rows, en als er nog andere nuttige zijn die ook ;) Die biceps en triceps zullen op die manier wel meegroeien en je kan er dan nog een curl en extension bij toevoegen.

Doe je het enkel voor bodybuilding doeleind? of ook nog andere doeleinden?

Bedankt voor je reactie, ik wil inderdaad wat breder worden en aankomen in gewicht. Ik was best wel dun, ben inmiddels al 7 kilo aangekomen. Het begint een hobby/verslaving te worden.
 
Helemaal niet gek, in verhouding is de bicep maar een kleine spier en bovendien pak je die al met rows, pull-ups etc. Ik durf zelfs te zeggen dat het grootste deel van je bicep gains van die 2 oefeningen komen en niet van bicep curls. Wat doe je voor biceps?
 
Helemaal niet gek, in verhouding is de bicep maar een kleine spier en bovendien pak je die al met rows, pull-ups etc. Ik durf zelfs te zeggen dat het grootste deel van je bicep gains van die 2 oefeningen komen en niet van bicep curls. Wat doe je voor biceps?

Hammer curl, preacher curl, cabel curl en barbell. Ik doe deze niet allemaal in een training. Ik wissel soms af. Meestal doe ik 2 a 3 bicep oefeningen.

Pull ups gaan nog best moeilijk dus doe vaak wide/close grip pulldowns
 
Hammer curl, preacher curl, cabel curl en barbell. Ik doe deze niet allemaal in een training. Ik wissel soms af. Meestal doe ik 2 a 3 bicep oefeningen.

Pull ups gaan nog best moeilijk dus doe vaak wide/close grip pulldowns
Dan vind ik het helemaal geen wonder dat jij niet vooruit komt met biceps. Zoals ik al zei, kleine spiergroep… als je daar 3 oefeningen tegenaan knalt per workout… tja. Breng dat maar eens terug naar 1 hooguit 2 oefeningen voor 2x12-15 ofzo 2x per week.

Als pull-ups lastig gaan zou ik focussen op het negatieve deel, en dan langzaam laten zakken. Het optrekken sla je dus over. Zo bouw je de kracht op om uiteindelijk fatsoenlijk pull-ups te kunnen doen. Pull-ups met hulp van een band kan ook helpen
 
Laat ik beginnen met een vraag te stellen;
Wat zijn jou lifts momenteel op de squat, deadlift en bench press?

Ik raad jou aan om een fullbody 3x5 of 5x5 schema te volgen voor minstens 3 á 4 maanden voordat je begint aan zulk soort schema's (langer is natuurlijk altijd beter). Hier zul je momenteel veel meer baat bij hebben dan met een split schema. Het grootste voordeel aan zo'n schema is dat je gewichten omhoog zullen vliegen op de basisoefeningen, je leert de basis oefeningen met goeie techniek uit te voeren en het schema zal jou met je neus op de feiten drukken qua voeding E.T.C.

Hier zijn een paar (3x5/5x5) schema's die je eventueel zou kunnen gaan volgen:
- Stronglifts/starting strength focust echt alleen maar op de basis oefeningen zonder extra ditjes en datjes.
- Greyskull LP hierbij is de laatste rep 1x5+ (rep-out) waardoor je dus meer volume zal krijgen in het schema.
- Ice cream fitness is een schema waar wat meer extra oefeningen aan zijn toegevoegd (zoals meer arm werk)

Laat je niet afschrikken als dit schema saai lijkt. Ik wou in mijn beginners periode ook absoluut niet dit soort schema's gaan volgen omdat het me echt niks aan leek, toen kwam ik erachter dat er iets als ice cream fitness bestond en heb hier veel resultaten door bereikt. Sinds dien ben ik bijna verslaafd geworden aan dit type schema's :).
 
Dan vind ik het helemaal geen wonder dat jij niet vooruit komt met biceps. Zoals ik al zei, kleine spiergroep… als je daar 3 oefeningen tegenaan knalt per workout… tja. Breng dat maar eens terug naar 1 hooguit 2 oefeningen voor 2x12-15 ofzo 2x per week.

Als pull-ups lastig gaan zou ik focussen op het negatieve deel, en dan langzaam laten zakken. Het optrekken sla je dus over. Zo bouw je de kracht op om uiteindelijk fatsoenlijk pull-ups te kunnen doen. Pull-ups met hulp van een band kan ook helpen

Dus eigenlijk 2 oefeningen van 2 sets. Oké dat is een stuk minder dan ik dacht haha. Geldt dat ook voor triceps?
 
Dus eigenlijk 2 oefeningen van 2 sets. Oké dat is een stuk minder dan ik dacht haha. Geldt dat ook voor triceps?
Yep. Misschien een idee, zoals Mudita zegt, een schema te volgen wat bewezen werkt en niet zelf gaan aan te klooien als je er de kennis niet van hebt ;) In essentie doe je niet "maar" 2 oefeningen voor je biceps. Die worden namelijk net zo goed aangepakt in je pull-movements.


Begin inderdaad eens met Greyskulll of ICF. Die zijn opgesteld door mensen die weten wat ze doen.
 
Laat ik beginnen met een vraag te stellen;
Wat zijn jou lifts momenteel op de squat, deadlift en bench press?

Ik raad jou aan om een fullbody 3x5 of 5x5 schema te volgen voor minstens 3 á 4 maanden voordat je begint aan zulk soort

schema's (langer is natuurlijk altijd beter). Hier zul je momenteel veel meer baat bij hebben dan met een split schema. Het grootste voordeel aan zo'n schema is dat je gewichten omhoog zullen vliegen op de basisoefeningen, je leert de basis oefeningen met goeie techniek uit te voeren en het schema zal jou met je neus op de feiten drukken qua voeding E.T.C.

Hier zijn een paar (3x5/5x5) schema's die je eventueel zou kunnen gaan volgen:
- Stronglifts/starting strength focust echt alleen maar op de basis oefeningen zonder extra ditjes en datjes.
- Greyskull LP hierbij is de laatste rep 1x5+ (rep-out) waardoor je dus meer volume zal krijgen in het schema.
- Ice cream fitness is een schema waar wat meer extra oefeningen aan zijn toegevoegd (zoals meer arm werk)

Laat je niet afschrikken als dit schema saai lijkt. Ik wou in mijn beginners periode ook absoluut niet dit soort schema's gaan volgen omdat het me echt niks aan leek, toen kwam ik erachter dat er iets als ice cream fitness bestond en heb hier veel resultaten door bereikt. Sinds dien ben ik bijna verslaafd geworden aan dit type schema's :).

Bench is 60 kilo
Deadlift 60/70
Squad doe ik maar met 10 per kant max. Ben nog niet tevreden over mijn houding

Maar bedankt zal even een kijkje nemen.
 
Werk aan je techniek en basis in je compound oefeningen. Wordt sterker maar hou je techniek dus altijd in orde. Voeg enkele andere oefeningen aan die compounds toe aangezien je toch nog altijd bodybuilding doeleinden hebt en geen powerlifting doeleinden. Doe waar jij je goed bij voelt en doe geen bewegingen of oefeningen die echt onnatuurlijk aanvoelen(wat bij iedereen iets anders kan zijn)
Zolang je traint en je eet goed ga je wel vooruit gaan, voeding en slaap is belangrijker omdat de meeste beginners daar minder rekening mee houden. Als dat in orde is en je doet wat oefeningen komt het goed.
 
Werk aan je techniek en basis in je compound oefeningen. Wordt sterker maar hou je techniek dus altijd in orde. Voeg enkele andere oefeningen aan die compounds toe aangezien je toch nog altijd bodybuilding doeleinden hebt en geen powerlifting doeleinden. Doe waar jij je goed bij voelt en doe geen bewegingen of oefeningen die echt onnatuurlijk aanvoelen(wat bij iedereen iets anders kan zijn)
Zolang je traint en je eet goed ga je wel vooruit gaan, voeding en slaap is belangrijker omdat de meeste beginners daar minder rekening mee houden. Als dat in orde is en je doet wat oefeningen komt het goed.

Ice cream fitness heeft al meer dan genoeg oefeningen, de schema's zijn sowieso al meer gericht op bodybuilding. Je kan aan stronglifts of starting strength wel bijvoorbeeld nog chin ups en dips toevoegen.
 
Met enig gevoel van trots deel ik hierbij mede: Ik curl nu de 30 kg x 6 per arm.. Jongens zoals Sanca Saxon bijvoorbeeld, die nog geen 6 kg weten te curlen staan dan ook met enige jaloezie toe te kijken hoe ik met mijn ferme biceps de hele gym omver blaas met mijn 30 per arm curls. Overigens hier nog een filmpje die aangeeft hoe het best te curlen:

 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Met enig gevoel van trots deel ik hierbij mede: Ik curl nu de 30 kg x 6 per arm.. Jongens zoals Sanca Saxon bijvoorbeeld, die nog geen 6 kg weten te curlen staan dan ook met enige jaloezie toe te kijken hoe ik met mijn ferme biceps de hele gym omver blaas met mijn 30 per arm curls. Overigens hier nog een filmpje die aangeeft hoe het best te curlen:


Haha een beetje humor kan nooit kwaad, rapper Sjors
 
Back
Naar boven