AndroidHealthClinic

Biceps niet zwaarder qua gewicht

Bezoekers in dit topic

Brutushakt 30kg x 6 curlen is wel iets om trots op te zijn. Ik blijf nu steken bij 10kg x 5-8. Dat wordt vanzelf wel meer. Je moet immers je grenzen willen blijven verleggen. ;)

Nickos-NL mijn persoonlijke keuze is liever techniek eerst in orde en dan pas zwaarder gaan. En bij de ene spier duurt het langer dan bij de andere, wat volgens mij ook weer van persoon tot persoon verschilt. Veel plezier met trainen. :)
 
Werk aan je techniek en basis in je compound oefeningen. Wordt sterker maar hou je techniek dus altijd in orde. Voeg enkele andere oefeningen aan die compounds toe aangezien je toch nog altijd bodybuilding doeleinden hebt en geen powerlifting doeleinden. Doe waar jij je goed bij voelt en doe geen bewegingen of oefeningen die echt onnatuurlijk aanvoelen(wat bij iedereen iets anders kan zijn)
Zolang je traint en je eet goed ga je wel vooruit gaan, voeding en slaap is belangrijker omdat de meeste beginners daar minder rekening mee houden. Als dat in orde is en je doet wat oefeningen komt het goed.

Ik ga me inderdaad ook meer focussen op Squat en deadlift, bench doe ik al wel vaak. Maar inderdaad vaak realiseer je niet dat die oefeningen niet alleen je benen en rug trainen, tenminste als beginner. Ik moet ook zeggen in mijn sportschool zie ik niet veel mensen squatten en deadliften.

Ik vind Squat een moeilijke oefening door het evenwicht. Zijn lunges een goede toevoeging voor aan je evenwicht te werken?
 
Laatst bewerkt:
Squatten kan moeilijk zijn voor je evenwicht, afhankelijk van hoe je het doet. Waarom niet als voorlopige ondersteuning squatten met behulp van de Smith? Lungjes zijn ook prima om je evenwicht verder te beheersen. En als je moeite hebt om je evenwicht te bewaren, lichter trainen om je coördinatie goed te krijgen. Daarna kan je vanzelf wat zwaarder gaan.
 
Squatten kan moeilijk zijn voor je evenwicht, afhankelijk van hoe je het doet. Waarom niet als voorlopige ondersteuning squatten met behulp van de Smith? Lungjes zijn ook prima om je evenwicht verder te beheersen. En als je moeite hebt om je evenwicht te bewaren, lichter trainen om je coördinatie goed te krijgen. Daarna kan je vanzelf wat zwaarder gaan.

Ik zou nooit squaten in een smith machine om het te leren. Ik zou het gewoon nooit in een smith machine doen. Tenzij een sissy squat variant.
 
Ik zou nooit squaten in een smith machine om het te leren. Ik zou het gewoon nooit in een smith machine doen. Tenzij een sissy squat variant.

Het is mijn ideaal ook niet. Maar ik heb er wel wat aan gehad om daarna met dumbbell te gaan squatten. Heb ook nog de outer thich machine ervoor gebruikt, maar daar vond ik ook weinig aan.
 
Pauzeer je squat 1 tot 2 seconde onderin, dat dwingt je veel te focussen op je evenwicht en goede uitvoering.
 
Het is mijn ideaal ook niet. Maar ik heb er wel wat aan gehad om daarna met dumbbell te gaan squatten. Heb ook nog de outer thich machine ervoor gebruikt, maar daar vond ik ook weinig aan.
Wil je los leren quatten ga dan los squatten vind ik.
 
Ik zou nooit squaten in een smith machine om het te leren. Ik zou het gewoon nooit in een smith machine doen. Tenzij een sissy squat variant.
Het enige goede aan smith machines is dat je ze om kan smelten tot squatrack.
 
In theorie natuurlijk 100% mee eens, in de praktijk denk ik dat het voor iedereen persoonlijk is.

Vaak verlengd het dan nog eens je leer process. Omdat je je tijd aan het verdoen bent in een smith machine en daarna tijd aan het verdoen bent om alsnog het los squatten onder de knie te krijgen.

Stabiel leren squatten ga je in een smith al niet doen.
 
Mudita, ik ken ice cream fitness en alle andere programma's en ik ken ook de waarde ervan en het positieve effect dat je er uit krijgt indien goed gevolgd. Enkel is de mens een vrij simpel wezen dat iets wat "saai" is niet altijd kan volhouden(saai is subjectief dus de ene gaat het wel zonder probleem kunnen), en dan gewoon stopt en nergens meer geraakt.
Jammer genoeg is dit het grootste deel van de mensen zoals je zelf wel weet, dus op het eind van de dag is het gewoon ook belangrijk om toch al iets gedaan te krijgen in de goede richting op een leuke manier zodat het vol te houden is.

Komt er ook nog eens bij dat ook niet iedereen kan squatten,deadliften,benchen,rowen door whatever de reden ook mag zijn.(meestal blessure gericht)
Zelf kan ik ook niet squatten, en ik verkies eigenlijk om geen flat bench te doen uit eigen keuze omdat het gewoon geen meerwaarde heeft in mijn visie.

Nogmaals loopt alles gewoon normaal is een 5x5 super, gelijk welke je dan doet gericht naar je doelen.
 
Mudita, ik ken ice cream fitness en alle andere programma's en ik ken ook de waarde ervan en het positieve effect dat je er uit krijgt indien goed gevolgd. Enkel is de mens een vrij simpel wezen dat iets wat "saai" is niet altijd kan volhouden(saai is subjectief dus de ene gaat het wel zonder probleem kunnen), en dan gewoon stopt en nergens meer geraakt.
Jammer genoeg is dit het grootste deel van de mensen zoals je zelf wel weet, dus op het eind van de dag is het gewoon ook belangrijk om toch al iets gedaan te krijgen in de goede richting op een leuke manier zodat het vol te houden is.

Komt er ook nog eens bij dat ook niet iedereen kan squatten,deadliften,benchen,rowen door whatever de reden ook mag zijn.(meestal blessure gericht)
Zelf kan ik ook niet squatten, en ik verkies eigenlijk om geen flat bench te doen uit eigen keuze omdat het gewoon geen meerwaarde heeft in mijn visie.

Nogmaals loopt alles gewoon normaal is een 5x5 super, gelijk welke je dan doet gericht naar je doelen.

Snap je punt wel. Alhoewel ik met een blessure zou aanraden om squat varianten te gaan doen zoals box squats, front squats, ssb squat, hacksquat e.t.c.
Het schema kan inderdaad erg saai overkomen met 3 oefeningen vandaar dat je nog dips, chin ups, pull ups, tricep extension e.t.c. mag toevoegen.
Je zal het inderdaad altijd leuk moeten maken zodat je je ook echt daadwerkelijk aan het schema houd, anders houd je progressie op als je stopt :D.

Ik snap overigens niet waarom flat bench geen meerwaarde zou hebben?
 
Je kan aan stronglifts of starting strength wel bijvoorbeeld nog chin ups en dips toevoegen

Dit

Ik deed er ook 1 biceps curl variant en een triceps extension bij.
Dan heb je een volledig schema om mee te bouwen (bi & tri is in principe niet nodig, het kan net wat meer bevredigen :wanker:)
 
Had het enkel over de basis back squat sorry dat niet duidelijk te maken. Elke beensessie doe ik deadlifts, hack squat,leg presses,stiff legs en extra werk dus mijn benen hebben genoeg werk inderdaad, hoe jammer ik het ook vind dat ik niet kan backsquatten. Dusja zoals we beide bedoelen je kan er sowieso rond werken.


Flat bench vind ik geen meerwaarde omdat ik nooit echt van plan ben powerlifting meets te doen en ik veel meer baat heb bij decline barbell press persoonlijk, geeft bij mij veel betere pec ontwikkeling.
Ik doe wel flat dumbell presses, maar geen barbell.
 
In theorie natuurlijk 100% mee eens, in de praktijk denk ik dat het voor iedereen persoonlijk is.
Je kan niet leren fietsen door te steppen.

@TS, net binnen en gelijk een grote bek tegen 3XL. :roflol:
 
Leuke reactie man, ik vroeg gewoon iets normaals... Misschien is de titel niet al te goed hoef je niet meteen zo te reageren


? ? ? ?

Je geeft zelf al het antwoord van je vraag. Ja het kan komen doordat je armen al vermoeid zijn en ja het is een kleine spier.

Ik snap je reactie eigenlijk niet.
 
In theorie natuurlijk 100% mee eens, in de praktijk denk ik dat het voor iedereen persoonlijk is.


Geen enkele "losse" oefening is leren in een machine gewoon omdat een machine een andere bewegingsbaan en inzet van spieren betekend die je wanneer je los gaat trainen eerst weer af moet leren voor je de losse beweging kan aanleren.

en dat geldt voor iedereen.

Ik ben trouwens geen tegenstander van de Smith op zich. Kan wat mij betreft best wel een plaats hebben in een schema maar niet als 1 op 1 vervanger van een losse oefening
 
Laatst bewerkt:
Squatten kan moeilijk zijn voor je evenwicht, afhankelijk van hoe je het doet. Waarom niet als voorlopige ondersteuning squatten met behulp van de Smith? Lungjes zijn ook prima om je evenwicht verder te beheersen. En als je moeite hebt om je evenwicht te bewaren, lichter trainen om je coördinatie goed te krijgen. Daarna kan je vanzelf wat zwaarder gaan.
Squatten in de smith is echt een dikke NO hoor)
 
Back
Naar boven