AndroidHealthClinic

Biceps training voel ik in onderarmen maar niet in biceps ???

Bezoekers in dit topic

debaenst

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 sep 2010
Berichten
163
Waardering
4
Lengte
1m70
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Ik heb dus een probleem.

Ik ben reeds een maandje aan het trainen en ik merk dus duidelijk al vooruitgang omdat ik met meer kilo's kan trainen.
Maar wanneer ik mijn biceps train en ik heb er een setje opzitten dan voelt mijn onderarm precies alsof hij mijn vel gaat scheuren :D
Het spijtige is echter dat ik dit niet van mijn biceps kan zeggen.
Dus ik heb het gevoel dat ik meer mijn onderarm train dan mijn biceps.

De uitvoering van de oefeningen is correct (instructor zei dit) dus ik sleur niet te veel gewicht zodat ik aan het cheaten ben. Ik isoleer echt mijn arm als enigste deel dat werkt en kijk ook vaak na of ik het nog correct doe. Ik doe 3 oefeningen en per oefening voer ik 3 reeksen uit van 8-10 reps of tot failure. Dit laatste betekent dat ik letterlijk mijn onderarm niet meer verder dan horizontaal krijg.

Nu vraag ik mij dus af waarom ik het niet in mijn biceps voel? Is dit omdat mijn onderarm nog wat moet ontwikkelen?
Ik kan wel zeggen dat op die ene maand mijn biceps er toch iets afgetrainder uit ziet.
Oja ik probeer ook alle keren mijn biceps goed aan te knijpen maar ik voel vrijwel geen verschil.

Dus als er iemand is die raad weet? ???
 
Laatst bewerkt:
Als het geen pijn doet zou ik me er niet al te druk over maken.
Gaat vast wel weg met de tijd.
 
Pijn doet het niet. Ik vind het zelf een zalig gevoel die "pump" in mijn onderarm. Maar ik kan elk deel van mijn lijf trainen zodat ik de volgende dag lekker stijf ben maar van men biceps is dit nog niet gelukt :(
 
Welke oefeningen doe je?
 
mss eens wat lichter gewicht en trager uitvoeren
 
oefeningen die ik doe zijn: Barbell curl(EZ), Preacher curl(dumbbell of EZ, verschilt al eens), incline dumbbell curls en cable curls.

Ik voer ze redelijk traag uit hoor (lig dus niet te zwaaien met de halters) en ik ga telkens van een volledige uitrekking naar een volledige aanspanningen waar ik nog wat extra bij knijp.
 
Probeer wat minder te knijpen tijdens de curls.

Verders dit

De uitvoering van de oefeningen is correct (instructor zei dit) dus ik sleur niet te veel gewicht zodat ik aan het cheaten ben

misschien zit daar wel juist het probleem en moet je en beetje gaan cheaten. Zolang het accent maar op de armbuigers blijft.
 
Ik train al jaren en ben de volgende dag zelden tot nooit stijf geweest in de biceps. Train ze nogthans zwaar genoeg.
 
ik doe sinds kort db curls met mijn rug en ellebogen tegen de muur, en een beetje schuin staand tegen de muur.

Ik zag iemand dit doen en dacht laat ik dat ook eens proberen, vind het nu fijnste oefening voor bicep everrr. voel hem zo goed in mn bicep.. misschien iets om te proberen!
 
on derarm spieren gewoon zwakker in vergelijking moet bijtrekken gewoon doorgaan gaat vanzelf over, meer rukken
 
Ok ja dan zal ik gwn even hard blijven trainen. En ik zal ipv gewone biceps curlls die curlls tegen de muur eens doen. Ben benieuwd
Ik zal er wel komen uiteindelijk hoop ik :-)

Ik knijp wel enkel mijn biceps als ik op het hoogste punt ben voor de rest let ik steeds op een goede houding en altijd pushing to the limit;)
 
Back
Naar boven