MuscleMeat

Biceps+triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Swizzle

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
25
Waardering
0
Ik heb een aparte armendag maar nu zit ik een beetje te sukkelen met welke spiergroep ik als eerste moet pakken, dus de triceps als eerst of de biceps. Wat is nu het best om als eerste te pakken ?
 
Biceps zou ik eerder aanpakken maar dit is meer op mijn gevoel en omdat biceps zwakker is dan de triceps. Ik pak nu eerst 2 oefeningen voor de iceps (barb.curl en dumbcurl) om vervolgens smal te gaan bankdrukken, een isolatieoefening en uiteindelijk 2 sets te dippen till failure.

Je kan ze ook supersetten wat ook veel van je spieren vergt.
dus 1 oefening biceps gevolgd door 1 triceps oefening
 
Ja maar het is altijd zo retedruk bij mijn gym, dus supersetten is geen optie. Helaas.
 
Originally posted by Big Swizzle
Ja maar het is altijd zo retedruk bij mijn gym, dus supersetten is geen optie. Helaas.

moet je ook niet altijd doen, een keer in de zoveel weken en voor mijn part met dezelfde stang. Bijv. barbcurl met ez stang gevolgd door een (lying) extension met de ezstang
 
Supersetten kan altijd als je barbell curl doe en gelijk french press is er niemand die jouw stang afpak, ook met dumbbells en kabel oefeningen is het makkelijk te doen
Maar anders kan je ook beginnen met biceps en de andere keer met triceps.



Groeten bigboy25.
 
Je hoeft toch niet per sé eerst al je oefeningen doen voor de ene spiergroep en dan erna de andere spiergroep?
 
Originally posted by dandyman


moet je ook niet altijd doen, een keer in de zoveel weken en voor mijn part met dezelfde stang. Bijv. barbcurl met ez stang gevolgd door een (lying) extension met de ezstang


ik zie dat ik sneller moet zijn :D maar dat bedoel ik dus ook.


Groeten bigboy25.
 
Als je uit gaat van grotere spiergroepen eerst, dan zou je eerst triceps moeten trainen(is iets groter)
Maar ik zou gewoon doen waar je zin hebt en als het druk is op de sportschool kan je mischien niet eens kiezen.
 
is op ehf ook eens besproken.

geloof dat 3xl aanrade om eerst de biceps te pakken, zodat de elleboog warm is gedraaid voor het triceps werk.
 
Back
Naar boven