MuscleMeat

Biceps VS Triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Ryu
Triceps omdat die nog flink moeten groeien bij mij

idem:( en biceps ook dus valt t verschil niet zozeer op:D :(
 
Re: Re: Biceps VS Triceps

Originally posted by Big Steve


Ik heb geluk mijn armen zijn mijn sterkste punt, ik vind het mooi als iemand dikke triceps heeft en dat de verhouding tot zijn biceps wel klopt. Ik vind zowel biceps als triceps heerlijk om te trainen.
Voor mij hetzelfde Steve.
Armen all the way :)
Had voor ik ging trainen al aardige biceps, maar totaal geen triceps.
Sinds mijn triceps zijn gaan groeien hoor ik iedereen opeens over mijn armen :D
Die dingen geven dus echt volume aan je arm, heerlijk zo'n hoefijzer :)
Zou nu trouwens niet meer zonder beide kunnen, moest ik kiezen voor of triceps of biceps, hak dan me armen er maar af :roflol:
 
Re: Re: Re: Biceps VS Triceps

Originally posted by Justifire

Voor mij hetzelfde Steve.
Armen all the way :)
Had voor ik ging trainen al aardige biceps, maar totaal geen triceps.
Sinds mijn triceps zijn gaan groeien hoor ik iedereen opeens over mijn armen :D
Die dingen geven dus echt volume aan je arm, heerlijk zo'n hoefijzer :)
Zou nu trouwens niet meer zonder beide kunnen, moest ik kiezen voor of triceps of biceps, hak dan me armen er maar af :roflol:
Exact hetzelfde als bij mij... maar laat dat afhakken maar zitten :p
 
Re: Re: Re: Re: Biceps VS Triceps

Originally posted by CrocoDillon

Exact hetzelfde als bij mij... maar laat dat afhakken maar zitten :p
***CHOP-CHOP***
 
De naam triceps geeft al aan dat het een spier is die uit 3 delen bestaat. Als je nu bijv de french press of skull crushers uitvoert, train je dan je complete triceps?
 
Hij bestaat niet uit 3 delen, maar uit 3 hoofden, die ieder hun eigen origo hebben, maar alle 3 gebruik maken van dezelfde insertie.
Je kan dus niet echt maar 1 van de 3 koppen trainen

Wat je wel kan doen is het accent verleggen naar 1 van de 3. Oefeningen waarbij de lange kop op lengte is (overhead tricep extension) belasten de lange kop meer als oefeningen waarbij de lange kop verkort is (pully extensions ed)

Ook bepaald gripbreedte of je meer of minder gebruik maakt van de laterale/mediale grip. Bredere grepen plaatsen de mediale kop in een beter positie, terwijl smalle grepen de laterale kop in een beter positie plaatsen
 
Ok, tenkz 4 de info...
 
Ik vind triceps het mooiste er uit zien kwa definitie en vorm, maar ik vind biceps makkelijker te trainen.
 
Back
Naar boven