MuscleMeat

Biceps - weinig progressie

Bezoekers in dit topic

PieterPro

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
26
Waardering
0
Zoals de titel al aangeeft, lijkt het alsof me biceps weinig vooruitgang boeken. Sinds me trainingsschema / voeding / rust op orde is boek ik veel progressie, behalve die biceps.

Als ik me biceps train varieer ik normaal gesproken tussen barbell curls / cable curls / dumbbells curls met gemiddeld 2 oefening per keer (10-8-8-6 herhalingen).

Iemand suggesties om me biceps weer wat te prikkelen? Andere oefeningen, meer oefeningen, meer herhalingen, zwaardere gewichten/minder herhalingen?

Let me know!
 
niet altijd tot fail gaan heeft bij mij geholpen...

En niet teveel setjes doen want je gebruikt ze ook al bij rug oefeningen. het zijn ralatief gezien maar kleine spieren dus je overtraind ze makkelijk.

Gewoon lekker door blijven knallen dan groeien ze vanzelf wel mee hoor;)
 
biceps - of bovenarm ? (ofwel, geen problemen met de vooruitgang van je triceps dan ?)

Hoeveel bench je
en hoeveel row je ? (of met hoeveel kilo kun je 8 pullups doen (BW + extra gewicht)
en hoeveel deadlift en squat je (nu we toch bezig zijn)

En hoe lang train je al ?
 
chinupps!!!( jezelf optrekken aan een stang dus met je handen op schouder breedte en je handpalmen naar jou toe), de beste bicep (arm) oefening die er is.
het vraagt veel meer van alle spieren in je arm dan slecht je biceps isoleren en zal je zeker de juiste prikkels geven. begin met deze compound oefening en vul heb aan met nog 1 a2 oefening voor je biceps in de vorm van curls met een halter etc.
succes
 
Bij chins ed is de biceps in de beginpositie vanaf de schouder al verkort (actieve insufficientie) waardoor de belasting , wat elleboogflexie aangaat, meer op de brachialis valt dan op de biceps. Chins ed is dus een tweederangs bicepsbouwer.
 
ja heb je gelijk in. maar het is wel een belangrijke compound oefening voor je armen. je gebruikt meer motor-units in je arm tijdens zo'n oefening dan tijdens een curl en dat is toch wat we willen (grote armen). ten minste als ik al die artikelen op t-nation mag geloven.
maar daarom raadde ik er ook bij aan om na de chinups nog 1 of 2 bicep specifieke oefeningen te doen.
 
Ik weet nog zo net niet of je wat biceps angaat meer MU's aanspreekt. Uiteindelijk is de armflexie een gevolg van de schouderextensie wat betekend dat van het totale gewicht er maar een klein gedeelte door armbuigers verplaatst word, terwijl dit bij een oefening zoals barbellcurl voor 100% op conto van de armbuigers komt.

Wat dat aangaat ben ik van mening dat de triceps meer aangesproken wordt tijdens chins/pull downs dan de armbuigers en voor zover de armbuigers aangesproken worden dan is het door de actieve insufficientie van de biceps voor een groot deel brachialis.

Nogmaal, ik zeg niet dat chins ed de biceps niet aanspreken, ik denk alleen dat de rol van de biceps bij dit soort oefeningen overdreven word.
 
Ik weet nog zo net niet of je wat biceps angaat meer MU's aanspreekt. Uiteindelijk is de armflexie een gevolg van de schouderextensie wat betekend dat van het totale gewicht er maar een klein gedeelte door armbuigers verplaatst word, terwijl dit bij een oefening zoals barbellcurl voor 100% op conto van de armbuigers komt.

Wat dat aangaat ben ik van mening dat de triceps meer aangesproken wordt tijdens chins/pull downs dan de armbuigers en voor zover de armbuigers aangesproken worden dan is het door de actieve insufficientie van de biceps voor een groot deel brachialis.

Nogmaal, ik zeg niet dat chins ed de biceps niet aanspreken, ik denk alleen dat de rol van de biceps bij dit soort oefeningen overdreven word.

Alleen de lange kop neem ik aan.
 
Ik zou er een oefening bij doen (2 ipv 3).

Bij ons op de sportschool hoor je regelmatig zo'n instructeur zeggen dat 1 a 2 oefeningen (voor biceps en triceps,deed ik vroeger dus ook) meer dan genoeg is. Ik ben het daar niet mee eens.
Ik doe er altijd minimaal 3 en als er nog wat inzit eventueel een 4de en ben behoorlijk goed vooruit gegaan in de loop der jaren (wat natuurlijk ook weer met m'n voeding te maken heeft)

Daarbij zou je ook een keer sets van 12 kunnen doen ipv het piramyde systeem. Gewoon voor de afwisseling en om je spieren op een andere manier proberen te prikkelen.

Ik zou zeggen probeer het gewoon :)
 
Probeer eens spider curls!Over de effectiviteit kan ik nog niets zeggen(gisteren voor de eerste keer gedaan),maar 1 ding is zeker ,ik heb bij geen enkele andere bicepspoefening zo sterk m'n biceps gevoeld!
 
Wordt je lichaamsgewicht wel hoger?
 
variatie + the key to grow, doe je ook wel eens een superset bijvoorbeeld:barbell curl en dan superset small optrekken.
 
Probeer eens spider curls!Over de effectiviteit kan ik nog niets zeggen(gisteren voor de eerste keer gedaan),maar 1 ding is zeker ,ik heb bij geen enkele andere bicepspoefening zo sterk m'n biceps gevoeld!


Je biceps is vanaf de schouder en de elleboog verkort wat dus en sterke totaal verkorting betekend.

Staat wel tegenover dat je niet veel gewicht aankan (zoals bij de meeste van dit soort oefeningen) en het niet echt een massa bouwer is.


Hoe voer j'm trouwens uit? Gebruik je een Spiderbench? Staand achter de rechte kant van een preacherbench of los liggend op een hoge bank (mijn favo)?
 
Je biceps is vanaf de schouder en de elleboog verkort wat dus en sterke totaal verkorting betekend.

Staat wel tegenover dat je niet veel gewicht aankan (zoals bij de meeste van dit soort oefeningen) en het niet echt een massa bouwer is.


Hoe voer j'm trouwens uit? Gebruik je een Spiderbench? Staand achter de rechte kant van een preacherbench of los liggend op een hoge bank (mijn favo)?

Zo doe ik hem ook altijd als ik die oefening doe inderdaad. Voelt lekker.
 
Je biceps is vanaf de schouder en de elleboog verkort wat dus en sterke totaal verkorting betekend.

Staat wel tegenover dat je niet veel gewicht aankan (zoals bij de meeste van dit soort oefeningen) en het niet echt een massa bouwer is.


Hoe voer j'm trouwens uit? Gebruik je een Spiderbench? Staand achter de rechte kant van een preacherbench of los liggend op een hoge bank (mijn favo)?

Ik doe hem aan de andere kant van de preacherbench,wel niet met bb ,maar met dumbbells(stabieler).Gewicht doet er toch niet toe,zolang je de spiergroep zo zwaar mogelijk belast???
 
Natuurlijk doet gewicht er wel toe.

Als een spier instaat is 10*100kg te tillen (ik noem maar een gewicht) wat voor invloed zou dan een oefening hebben waarbij je door de positie waarin je zit/staat/ligt/enz maar 10*50 aan kan.

Bij spider-, preacher-, concentration-. enz curl is de biceps al vanaf 1 kant verkort. Hierdoor kan de spier minder kracht zetten en word de spier minder aangesproken.
Dat je dit soort oefeningen goed voelt komt omdat de spier wel maximaal verkort wordt (contracted oefeningen van POF)

Lees dit eens door op exrx Muscle
 
Natuurlijk doet gewicht er wel toe.

Als een spier instaat is 10*100kg te tillen (ik noem maar een gewicht) wat voor invloed zou dan een oefening hebben waarbij je door de positie waarin je zit/staat/ligt/enz maar 10*50 aan kan.

Bij spider-, preacher-, concentration-. enz curl is de biceps al vanaf 1 kant verkort. Hierdoor kan de spier minder kracht zetten en word de spier minder aangesproken.
Dat je dit soort oefeningen goed voelt komt omdat de spier wel maximaal verkort wordt (contracted oefeningen van POF)

Lees dit eens door op exrx Muscle

Dus volgens u zijn zware bb curls(cheated)beter dan bvb spider curls die strikt uitgevoerd zijn omdat je dan meer gewicht verzet?
 
Back
Naar boven