XXL Nutrition

biceps

Bezoekers in dit topic

peterr

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
3
Waardering
0
effe een vraag je ik train mijn biceps na mijn rug waar ik dus ook mijn biceps bij gebruik als ik dan twee oefeningen doet (hamer curl en barbellcurl ) dan zitten ze al helemaal vol als ik dan nog twee oefeningen doet (21 e en zittende concentratie curl) dan is heel dat opgeblazen gevoel weg ligt het aan de oefeningen of moet ik stoppen nadat ze vol zitten ????????

mvg
peterr
 
Idd niets zo slecht als door je pomp trainen. Ik zou ze niet op rug dag doen, kan je ze niet optimaal trainen ook.
Doe ofwel bi-tri op 1 training ofwel borst-biceps en rug- triceps.
 
Doe je vier oefeningen voor je biceps??? Lijkt me een beetje teveel van het goede! Gewoon stoppen na 2 oefeningen.
 
Ik doe 4 oefeningen voor de Biceps en voor mij is dat niet te veel. Maar ik train de biceps helemaal apart. Als je ze toch wilt combineren zou ik dit doen met de triceps.
Mijn biceps schema is als volgt:

Barbel curl
1 x 10 (opwarmset
1 x 8
1 x 6
1 x 6

Dumbbell curl
1 x 8
1 x 6

Preacher dumbbell curl
1 x 8
1 x 8

Hammer curl
1 x 8
1 x 8

9 sets totaal (+1 opwarmset)
 
ik pak de volgende en dat werkt lekker, t zijn er ook 4

concentrated curl > 8-8-6
barbell curl > 8-8-6
reversed curl > 8-8-6
hammer > 8-8-6
 
Ik wissel de setjes biceps/triceps met elkaar af, volgens mijn sportleraar is dit geen probleem. Ik twijfel wel of dit wel goed is, omdat ik het anderen niet zie doen.
Op zich voelt het wel lekker.
Wat zijn jullie ideeen hierover?
 
Wanneer je 1 set biceps en gelijk 1 set triceps doet ben je aan het supersetten. Goede trainingsmethode om extra veel bloed in je spier te krijgen. Niks mis mee. Ik doe dat af en toe als ik op een plateau zit met met mijn trainingen. Heb ook een hele tijd een oefeing biceps en daneen oefening triceps gedaan dus eerst 3 sets biceps en dan 3 sets triceps enz. Werkte ook vrij aardig.
Op dit moment train ik biceps en triceps op aparte dagen omdat mijn armen zo groot en sterk worden dat als ik beide spiergroepen doe, ik de spiergroep die ik als 2e train achterstel. Zo voelt het.
 
Originally posted by Safandjaro
Ik wissel de setjes biceps/triceps met elkaar af, volgens mijn sportleraar is dit geen probleem. Ik twijfel wel of dit wel goed is, omdat ik het anderen niet zie doen.
Op zich voelt het wel lekker.
Wat zijn jullie ideeen hierover?
Eigenlijk geen superset maar een 'staggered set.'
Het verschil is dat een superset dezefde spiergroep belast terwijl een staggered set 2 spiergroepen afwisseld in ofwel sets ofwel oefeningen.
Trouwens zeer goede manier van trainen vooral bij de armen.
 
Originally posted by Safandjaro
Ik wissel de setjes biceps/triceps met elkaar af, volgens mijn sportleraar is dit geen probleem. Ik twijfel wel of dit wel goed is, omdat ik het anderen niet zie doen.
Op zich voelt het wel lekker.
Wat zijn jullie ideeen hierover?

Doe ik ook, je moet gewoon wat uitproberen en kijken wat voor jezelf het beste werkt, wat anderen doen is niet noodzakelijk goed voor jou als dit lekker voelt gewoon mee doorgaan dan.
 
Kale:
reversed curl - hammer curl

zijn meer oefeningen voor de brachioradialis en de brachialis (die belangrijk is voor de ontwikkeling van de grootte van de arm)

Richard:
Op dit moment train ik biceps en triceps op aparte dagen omdat mijn armen zo groot en sterk worden dat als ik beide spiergroepen doe, ik de spiergroep die ik als 2e train achterstel

Daarom zou je ook elke week/training kunnen wisselen: biceps/triceps deze keer, triceps/biceps de volgende keer.
Doe niet elke keer dezelfde volgorde en/of dezelfde oefeningen.

Verder sluit ik me aan bij wat David zegt:
je moet gewoon wat uitproberen en kijken wat voor jezelf het beste werkt, wat anderen doen is niet noodzakelijk goed voor jou
 
Admin:
een samengestelde set is toch 2 oefeningen van dezelfde spiergroep. Superset is wanneer je biceps/triceps doet of quads/hamstrings.

Bestoldschool:
Als ik mijn biceps en triceps apart train boek ik persoonlijk toch meer vooruitgang. 1,5 jaar geleden mee begonnen en een cm of 3 op mijn arm er bij weten te winnen.
 
@ bestoldschool; wat jij net zegt over de hammer en de reversed dat klopt, maar je pakt de biceps ook mee, daarom stop ik ze ook in me biceps schema. In dit schema pak ik ook me onderarmen mee. Zo hebbik me hele arm, behalve natuurlijk de triceps, te pakken.
 
Originally posted by richard
Admin:
een samengestelde set is toch 2 oefeningen van dezelfde spiergroep. Superset is wanneer je biceps/triceps doet of quads/hamstrings.
Staggered sets zijn in feiten een categorie onder supersets, het is dus gewoon wat nauwkeuriger.

Je hebt verschillende soorten supersets:

Pre-exhaust supersets: Isolatie oef. #1 Compound oef. #2
post-exhaust supersets Compound oef. #1 Isolatie oef #2
compound supersets Compound oef #1 Compound oef #2
Isolatie supersets Isolatie oef. #1 Isolatie oef. #2
Antagonistische supersets oef. #1 flexors oef. #2 extensors of omgekeerd.
Staggered supersets oef #1 grote spiergroep oef #2 kleine spiergroep.
 
doe me armen eigenlijk bijna altijd staggered, meestal per set, soms per oefening.
 
Hee Admin, wanneer je biceps en triceps samen traint. Dus na elke set biceps, meteen triceps pakken....

Dat is volgens jou dus geen staggered superset, maar een antagonistische superset, antagonisten zijn biceps-triceps en borst en rug toch!?

Ik train trouwens ook op die manier, je ken veel doen als je weinig tijd hebt....
 
Idd staggered is bv. borst 1 set direct gevolgd door kuiten 1 set dus eigenlijk de spiergroep die belangrijk is eerst en om tijd te winnen metteen gevolgd door een spiergroep die op dat moment minder belangrijk is.

Bi-tri supersets zijn idd meer antagonistische supersets, maar dit lijkt sterk op elkaar vandaar meestal de verwarring.
 
Back
Naar boven