MuscleMeat

Biceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

TrainingFreak

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 feb 2003
Berichten
1.024
Waardering
4
Hoe krijg je een grote biceps

ik weet niet meer wat ik nou moet geloven.

de 1 zegt 3 a 4 sets en 8 a 10 reps en een zwaar gewicht en dat snel bewegen, en de andere zegt dat je langzaam moet bewegen.

Wat is het nou???????????????????????????????????????? ?????????????????????
 
Just train...

Doe basis oefeningen, en verder geen andere onzin. Doe biceps NIET na rug (op dezelfde dag). En begin met een 3 tal oefeningen van 3-4 sets. Herhalingen 6-12. Verder veel en goed eten...

Zwaar trainen, en raffel je set niet af alsof je de trein moet halen :D
 
Doe biceps NIET na rug

ehh.. sorry robin maar dit is juist WEL goed! Met rug gebruik je veel biceps, als je em dan gelijk erbij afmat kan hij mooi lang rusten! Train jij vandaag biceps en morgen rug, dan is er geen genoeg rust! WEL samen trainen dus!
 
Originally posted by Dr. Worf


ehh.. sorry robin maar dit is juist WEL goed! Met rug gebruik je veel biceps, als je em dan gelijk erbij afmat kan hij mooi lang rusten! Train jij vandaag biceps en morgen rug, dan is er geen genoeg rust! WEL samen trainen dus!

Ik ben er wel voorstander van om dit op z'n tijd te doen.

Ik zou ze normaal gezien eerder apart doen, om ze echt hard en met prioriteit aan te pakken.
 
Biceps kan samen met rug maar vermoed dat Robin bedoeld als je echt prioriteit wil leggen bij de biceps, dan train je ze best zuiver op een andere dag zodat andere oef ze niet voorvermoeien.
Bijv biceps op maandag en rug op vrijdag om maar wat te zeggen.
 
Originally posted by Dr. Worf


ehh.. sorry robin maar dit is juist WEL goed! Met rug gebruik je veel biceps, als je em dan gelijk erbij afmat kan hij mooi lang rusten! Train jij vandaag biceps en morgen rug, dan is er geen genoeg rust! WEL samen trainen dus!

Nope... Hierdoor zal je never nooit het maximale uit je biceps kunnen halen. Zware gewichten bouwen nog steeds het meeste massa... Als je biceps na je rug doet scheeld dat letterlijk kilo's. Hierdoor zal je minder stimuleren. Ik had vroeger ook de combinatie rug biceps...maar geloof me, het is een wereld die voor je open gaat als je dat veranderd.

Biceps de dag nadat je rug getraind hebt is geen probleem. Rug na biceps zou een probleem kunnen zijn, hoewel dat minimaal is. Je zal namelijk nooit je biceps dusdanig stimuleren dat je je groei ermee in de weg zit. Persoonlijk denk ik zelf dat het bevorderlijk zou kunnen zijn, omdat je je herstel ermee kan versnellen doordat je opnieuw bloed in de spieren pompt.
En door een 2-1 schema te doen heb je slechts 1x op de 3 trainingen het effect dat je je rug na je biceps traint...
 
Rug en biceps samen trainen is een deel van een veelgebruikt weekschema.
Gaat prima dus. Voorvermoeien kan toch geen kwaad. Het gaat wel om de intensiteit waarmee je traint en de afwisseling maar om nou te gaan zeggen dat rug en biceps niet samengaan is onzin. Rug na biceps trainen is natuurlijk helemaal stom want dan is je biceps beperkend bij de intensiteit waarmee je je rug traint.
Ik begrijp je standpunt echt niet als we spreken over BB om de dag na rugtraining biceps te trainen. Sorry maar als ik gedeadlift en gechinned heb dan is mijn biceps kapot. Biceps trainen de dag nadien is goed om je aan de nodige blessures te helpen en/of massa te verliezen.
 
Toch blijf ik er ook bij dat je biceps op een aparte dag moet trainen als je ze echt prioriteit wil geven.....

Wat Robin zegt bv rug en dag erna biceps zou ik zelf niet doen. Ik zou er minimaal 1 dag extra tussenlaten. Maar dat is ook persoonlijk.


Rug en biceps samen trainen is dus geen onzin. Maar beter is biceps apart te doen als je perse je biceps wilt verbeteren.
 
Originally posted by Vince
Rug na biceps trainen is natuurlijk helemaal stom want dan is je biceps beperkend bij de intensiteit waarmee je je rug traint.

Ik weet niet hoe jij dit bedoelt...maar ik geloof niet zoals ik.

Denk btw dat je nog wat te leren hebt :D
 
Originally posted by matthieu
Maar beter is biceps apart te doen als je perse je biceps wilt verbeteren.

Anders ook...anders kan je nooit maximaal pakken...
 
Ik heb zelf een schema gedaan waarbij ik biceps NA rugdag deed en dit is best te doen.
Het enige waar je dan op moet letten is dat je de biceps niet direct pakt op rugdag. Dus geen onderhandse chins ed.
Verder train je vooral de onderarmspieren en brachioradialis bij de meeste rugoefeningen dus je biceps lange en korte hoofd doet relatief weinig.

Ik train zelf de armen al meer dan een half jaar op een apparte dag en moet zeggen dat dit veel beter aanvoelt dan na een grote spiergroep op dezelfde dag.
 
Ik train mijn Biceps helemaal apart. Bevalt mijn buitengewoon.
Mijn rug train ik op dinsdag en mijn biceps op vrijdag.
Na rug mijn biceps nog trainen, daar heb ik gewoon geen puf meer voor, of ik zou mij zelf moeten inhouden met de rugtraining.
 
Originally posted by Robin


Ik weet niet hoe jij dit bedoelt...maar ik geloof niet zoals ik.

Denk btw dat je nog wat te leren hebt :D

Het is toch logisch dat je bij bijv. chinnen je biceps serieus gebruikt. Ik weet wel dat je moet proberen die zoveel mogelijk uit te schakelen maar zeker voor het eerste deel van de beweging is veel biceps nodig. Stel je hebt je biceps getrained. Kan jij dan tot de goede intensiteit komen voor je rugtraining vlak erna? Je raakt niet eens fatsoenlijk boven om je lats mooi te laten samentrekken. Zelfde voor db row, deadlift enz enz.
Eerst de grote spiergroepen en dan de kleine.
Het hangt natuurlijk ook af, zoals Matthieu zegt, waar je je prioriteiten legt.
Ik denk dat je in eerste plaats kracht wint wanneer je dit toch hanteert.
 
Ik doe meest na rug triceps en na borst biceps. Bevalt me best, maar zou het na rug ook makkelijk kunnen alleen kan ik niet helemeaal tot het uiterste gaan.
 
Originally posted by Vince

Kan jij dan tot de goede intensiteit komen voor je rugtraining vlak erna?

Je komt toch niet uit een ei of wel??? Ik zeg net al een aantal keer dat ik het NIET OP DEZELFDE DAG bedoel... :(
 
Originally posted by Elmar
Ik doe meest na rug triceps en na borst biceps. Bevalt me best, maar zou het na rug ook makkelijk kunnen alleen kan ik niet helemeaal tot het uiterste gaan.

That's the point...en dat scheeld dus groei.
 
ey kan iemand mij vertellen wat traps zijn, en wat je er mee traint enz

thnx
 
Op dit moment die ik voor biceps het volgende:

Barball curl 3 sets tussen 6 en 10
Preacher curl 3 sets tussen 8 en 10
Concentration curl 2 sets tussen 8 en 10


Ik heb mijn routine voor biceps laatst gewijzigd, ik deed daarvoor barbell curl ,dumbbell curl.

Tegenwoordig maak ik ook iets meer reps dan voorheen, en moet zeggen dat ze beter groeien.
 
Originally posted by Bram
Op dit moment die ik voor biceps het volgende:

Barball curl 3 sets tussen 6 en 10
Preacher curl 3 sets tussen 8 en 10
Concentration curl 2 sets tussen 8 en 10


Ik heb mijn routine voor biceps laatst gewijzigd, ik deed daarvoor barbell curl ,dumbbell curl.

Tegenwoordig maak ik ook iets meer reps dan voorheen, en moet zeggen dat ze beter groeien.

Ik ken al die namen van die oefeningen niet, kan je/iemand vertellen een internet site waar je de apparaten/oefeningen bij staan

thnx
 
Back
Naar boven