Fitness Seller

Biceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ikzelf deed een aantal maanden biceps na rug vond et goed maar gewoon goed! Maar ik ben niet tevreden met goed! Toen een paar dumbbells thuis gehaald en thuis wat biceps op ene andere dag getraind, dat gaf wel zeer goede resultaten!! Nu doe ik biceps op een andere dag! Gewoon afwisseling is denk ik het beste!
 
ik heb ook tijden de biceps direct na het ruggetje gepakt en de triceps na de borst. Vervolgens heb ik mijn schema zo omgeggooid dat ik de armen in een training pak. dus biceps tezamen met triceps. En ook hier breng ik de nodige afwisseling in door dan gebruik te maken van supersets (bic-tri) en dan weer van veel rust tussen de beide spiergroepen. De ene dag pak ik eerst de biceps met 3 oefeningen, 3 sets (6-10 reps) om vervolgens de triceps op zn donder te geven met 3 a 4 oefeningen met zelfde aantal sets en reps. Vervolgens gooi ik weer het schema om door na een bicepsset enkele minuten te rusten om vervolgens de triceps aan te pakken, en dit om en om 3 sets voor elke spiergroep. Ik doe dit eenmaal per week en om rust te garanderen last ik voor en na deze dag een rustdag in.
Zodoende kan ik me ook mentaal opladen voor deze training en ik heb dan ook echt zin om weer de sportschool binnen te lopen en de armen af te beulen. En ik moet zeggen dat dit qua biceps zeker zijn vruchten heeft afgeworpen.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by TrainingFreak
ey kan iemand mij vertellen wat traps zijn, en wat je er mee traint enz

thnx

traps is de trapezius. de diamantvormige spier in het midden van je bovenrug. Je voelt deze spier als je bijv. een zware koffer aan t sjouwen bent. Je pakt deze aan door een aantal zware dumbels/halter te pakken en met gestrekte armen de gewichten omhoog te bewegen. Dus een "ik weet het niet" beweging wat de shrug wordt genoemd. Wat je ook kan doen is in elke hand een zware dunmbell te pakken en de sportschool door te lopen (koffer-idee). Voor de afwisseling kan je ook een powershrug doen door tegelijk met je armen ook explosief je hiel omhoog te bewegen, zodat je op de bal van je voet staat om boven een goede seconde je trap aan te spannen.
DIt vind ik zelf een goede afwisseling, maar let er wel op dat je hiermee minder gewicht kan pakken en meer op je evenwicht moet letten. Maar goed, genoeg afgedwaald naar de traps.
we gaan het verder hier hebben over de biceps hoop ik.
 
Als ik heb getraind en heb binnen twee dagen gewoon weer kracht, geen spierpijn of het gevoel dat ik geen kracht erin heb

kan ik dat de biceps weer trainen?

(het kan wel, maar is het wel goed als ik een grote spiermassa wil hebben)
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by admin
Het enige waar je dan op moet letten is dat je de biceps niet direct pakt op rugdag. Dus geen onderhandse chins ed.
Verder train je vooral de onderarmspieren en brachioradialis bij de meeste rugoefeningen dus je biceps lange en korte hoofd doet relatief weinig.

helemaal mee eens!! :clap:
concentreren op contractie van je lats en niet concentreren om hoe dan ook het gewicht omhoog te brengen waarbij je waarschijnlijk je biceps wel meer zal inschakelen.

Originally posted by Vince
Ik begrijp je standpunt echt niet als we spreken over BB om de dag na rugtraining biceps te trainen. Sorry maar als ik gedeadlift en gechinned heb dan is mijn biceps kapot. Biceps trainen de dag nadien is goed om je aan de nodige blessures te helpen en/of massa te verliezen.

??? hoe deadlift en chin je dan ???

Originally posted by Vince
Ik weet wel dat je moet proberen die zoveel mogelijk uit te schakelen maar zeker voor het eerste deel van de beweging is veel biceps nodig.

zie antwoord van admin en mij hierboven...

Trainingfreak: heb je al wat threads doorgelezen want je stelt dezelfde vragen die al in andere threads zijn besproken deze week.
 
of je nu je biceps op dezelfde dag doet, of op een aparte dag, je biceps zullen pas echt groter worden wanneer je overall meer massa verkrijgt. méér eten is dus de boodschap!
 
Originally posted by Spike
of je nu je biceps op dezelfde dag doet, of op een aparte dag, je biceps zullen pas echt groter worden wanneer je overall meer massa verkrijgt. méér eten is dus de boodschap!

Goed idee...dan ga we met z'n allen meer eten, en stoppen met trainen. LOL :D
 
Originally posted by Elmar
Ik doe meest na rug triceps en na borst biceps. Bevalt me best, maar zou het na rug ook makkelijk kunnen alleen kan ik niet helemeaal tot het uiterste gaan.
Originally posted by Robin


That's the point...en dat scheeld dus groei.

wat bedoel je, dat als ik me biceps ook na rug doe dat ik niet tot het uiterste kan gaan, en daarom scheelt het groei???
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Elmar

wat bedoel je, dat als ik me biceps ook na rug doe dat ik niet tot het uiterste kan gaan, en daarom scheelt het groei???

Als je je biceps na rug doet zal je minder zwaar kunnen trainen zoals je zelf ook al gezegt hebt. Resultaat zal zijn dat je minder groei zal stimuleren...
 
Ik doe mijn Biceps NA schouders, geld dan hetzelfde als je het NA je rug doet? niet toch?
 
Originally posted by Vinny
Ik doe mijn Biceps NA schouders, geld dan hetzelfde als je het NA je rug doet? niet toch?

Gebruik jij je biceps bij schouderoefeningen???

Niet dus :D, Natuurlijk heb je minder energie na je schoudertraining, maarje hebt bij je schoudertraining je biceps niet belast en je schouders zijn een veeeel kleinere spiergroep dan rug.

En als je biceps perse meer priorteit nog wil geven begin je gewoon met biceps he.
 
maar als je biceps helemaal op zijn zal je het nog moeilijk krijgen met schouders. dus gewoon lekker na je schouders je biceps trainen, dan kun je nog volluit.
 
Originally posted by KaLe
maar als je biceps helemaal op zijn zal je het nog moeilijk krijgen met schouders. dus gewoon lekker na je schouders je biceps trainen, dan kun je nog volluit.

Ik denk dat het meevalt. Bij schoudertraining gebruik je amper je biceps en de biceps zijn een kleine spiergroep.

Verder is het ook maar net waar je je prioriteit wil leggen.
 
biceps oefeningen

Kan iemand mij vertellen (die veel verstand van fitness heeft),

wat voor veschillende soorten oefeningen erzijn voor de biceps.

En niet alleen de namen omdat, ik niet die namen van die dingen weet, het liefst (bewegende) plaatjes ervan



thnx

Edit:

geen urls van kijk daar maar op!!!

thnx again
 
Ik vind Barbell curl en Incline dumbbell curls wel lekker

je kan ze vinden op www.exrx.com
 
Re: biceps oefeningen

Originally posted by TrainingFreak
Kan iemand mij vertellen (die veel verstand van fitness heeft),

wat voor veschillende soorten oefeningen erzijn voor de biceps.

En niet alleen de namen omdat, ik niet die namen van die dingen weet, het liefst (bewegende) plaatjes ervan



thnx

Edit:

geen urls van kijk daar maar op!!!

thnx again

Ik persoonlijk vind dat je wat veeleisend bent. Maar goed, ik heb hier een url, kijk daar maar op.
 
Gewoon de massa/compound oefeningen doen! Die ken je toch wel van zien in de sportschool?

Kijk anders hier maar op :D [Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven