MuscleMeat

Biceps

Bezoekers in dit topic

Jackiesammy

Novice
Lid geworden
20 nov 2018
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
66kg
Mijn biceps lopen enorm achter.

Bijvoorbeeld als ik een bicep dumbel curll doe. Dan voel ik m gigantisch in mn onder arm. Maar mn bicep nauwelijks. (T doet geen pijn)

Oefening doe ik goed. Ik scheat niks. Armen gestrekt. Nu hoor ik van mensen dat mn onderarmen gwn achter lopen. Maar dit lijkt me onzin? Iedere keer als ik mn gewicht kan verhogen voel ik me biceps nog steedsniet. dus mn onderarmen worden echt wel sterker.

Kan t gwn niet liggen aan t feit dat mn onderarmen juist sterker zijn dan mn biceps? Dat ik veel trek vanuit mijn onderarm.

Heb namelijk een veeeeel minder gewicht gepakt. Echt de helft minder. En echt puur gefocust op mn bicep. Dat ik t echt vanuit mn bicep trek. Nu voel ik m goed werken!

Alleen vind t ook maar een raar idee dat je bicep zwakker kan zijn dan je onderarm?

Wie o wie weet wat er aan de hand is. Overigens heb ik allerlei andere soorten bicep oefeningen geprobeerd. En heb t zelfde probleem helaas.
 
Waarschijnlijk lopen ze niet achter maar heb je gewoon een verkeerd referentiekader van goede verhoudingen.
Armen zijn voor bijna iedereen een van de lastigere groepen om te laten groeien.
 
Waarschijnlijk lopen ze niet achter maar heb je gewoon een verkeerd referentiekader van goede verhoudingen.
Armen zijn voor bijna iedereen een van de lastigere groepen om te laten groeien.

Hoe bedoel je refrentiekader van goede verhoudingen?
 
Hoe bedoel je refrentiekader van goede verhoudingen?
Ging er van uit dat je bicep formaat bedoelde.
Per persoon verschilt het of je een lange/korte bicep hebt.
Verder duurt het gewoon een eeuw voordat je grote armen krijgt.
 
Ligt denk ik een beetje aan je crossfit verleden
Crossfit is niet echt gefocust op biceps .

Zal dus goed kunnen zijn dat ze tov je onderarmen wat achterlopen

Wat doe je aan biceps oefeningen ?
 
Preacher curls doen.
 
Stay connected met die biceps.
 
Incline curl doen.
 
Ik draai met de bicep dumbel curll bovenin de duimen iets naar beneden, hierdoor draait de biceps wat in en krijg ik net wat meer spanning in de biceps.
Ik merkte hiermee dat de biceps wat beter is gaan groeien. Pak dan wel iets lichter zodat ik zonder cheaten de oefening kan uitvoeren en maximaal pomp in de biceps krijg.
Daarnaast hou ik bij de biceps cable curl de bovenarmen iets van het lichaam, ongeveer 45 graden. (ik sta iets van de cable af) Hierdoor voel ik ook meer spanning op de biceps.
 
Ik denk dat jij je progressive overload een beetje verneukt door steeds van gewicht te wisselen, je daagt je biceps niet genoeg uit, als je dumbbell curls doet en je voert deze correct uit dan zou je je biceps toch moeten voelen werken? vergeet je misschien je biceps te squeezen?
 
Het is niet omdat je je spier niet voelt dat deze niet groeit. Kijk het nog een tijdje aan, misschien groeit je biceps wel. Wees blij, ik krijg bij dumbell curls altijd een zieke pomp in mijn armen zodat het gewoon niet meer gaat. Ik gebruik nu de EZ bar en voor de rest ook niet echt aparte biceps oefeningen...
 
Hammer curls (zo train je onderarmen ook)
Preacher curls (lekker MMC)
Cable curls (lekker pompen, dropsetjes enzo)

Zo zullen ze wel groeien ;) Vergeet ook je triceps niet want die hebben een nog groter aandeel in je armomtrek!

Weighted dips (krijg je ook sterkere bench door)
Skullcrushers (gewoon geile oefening)
Cable Pushdown (lekker pompen, dropsetjes...)

Binnen 6-12 maand zal je duidelijk verschil aan je armen merken! Het onevenwicht waar je over spreekt, zal zich vanzelf herstellen.
 
Het is niet omdat je je spier niet voelt dat deze niet groeit.

Dit.

Vergeet die mindmuscle blablabla. Geeft je alleen maar een gevoel dat je iets niet goed doet als je je spier niet "voelt" werken.
 
Dit.

Vergeet die mindmuscle blablabla. Geeft je alleen maar een gevoel dat je iets niet goed doet als je je spier niet "voelt" werken.

Eens, al valt het te zien hoe je MMC bedoelt. In mijn vorige post bedoelde ik er eigenlijk mee dat hij preacher curls lekker langzaam moet doen, niet meer dan dat.
 
Hammer curls (zo train je onderarmen ook)
Preacher curls (lekker MMC)
Cable curls (lekker pompen, dropsetjes enzo)

Zo zullen ze wel groeien ;) Vergeet ook je triceps niet want die hebben een nog groter aandeel in je armomtrek!

Weighted dips (krijg je ook sterkere bench door)
Skullcrushers (gewoon geile oefening)
Cable Pushdown (lekker pompen, dropsetjes...)

Binnen 6-12 maand zal je duidelijk verschil aan je armen merken! Het onevenwicht waar je over spreekt, zal zich vanzelf herstellen.

True tricep maakt de arm groot
 
Yep, het " triceps is 2/3 van je bovenarm" verhaal is aardig achterhaald!!!
 
Volgens mij is het eerder schouders + biceps + triceps :D ik zie bij mij in de gym veel mooie armen, maar bij sommigen zie ik geen ontwikkelde deltoids, die geven je armen toch wel iets meer grootte.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is het eerder schouders + biceps + triceps :D ik zie bij mij in de gym veel mooie armen, maar bij sommigen zie ik geen ontwikkelde deltoids, die geven je armen toch wel iets meer grootte.

grotere schouders = meer ruimte eronder voor die huge armen haha
 
Back
Naar boven