AndroidHealthClinic

Bier een goede after-sportdrank ?

Bezoekers in dit topic

arievh

Cool Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Ok nu zie ik mensen schrikken :P
Hier onder een artikel dat ik las:

Thema: (Sport-) Voeding & Suppletie

Heel wat mensen drinken een biertje na het sporten. De bierdrinkende sporter heeft wat sportiviteit betreft een amateuristisch en slecht imago. Daarentegen wordt hij op sociaal vlak des te meer gewaardeerd. Nu is het drinken van 1 of 2 biertjes direct na het sporten waarschijnlijk zo slecht nog niet. Bier bevat een breed scale aan snelle en minder snelle suikers die kunnen zorgen voor een snelle en evenwichtige aanvulling van de glycogeenvoorraad in de spieren. Bovendien is de insuline-afgifte na het nuttigen van een koolzuurhoudende suikerdrank als bier aanzienlijk. Als diabetes patient niet gunstig, maar als sporter zorgt insuline voor een sneller spierherstel.

Welk biertje de beste is als after-sportdrank is niet helemaal te zeggen. De zoete donkerbruine biertjes met weinig alcohol, de alcohol arme biertjes en het gewone tapje zijn waarschijnlijk alle even effectief. Al moet ik zeggen dat ikzelf nogal snel koppijn krijg van Oranjeboom; een bijwerking die niet over het hoofd gezien mag worden. De triples en duveltjes zijn waarschijnlijk minder geschikt; het is namelijk wel van belang niet te veel alcohol te nuttigen. Kortom, hou het bij 2 gewone biertjes, alcohol arm bier of oud bruin.

Naast die bijzondere complete suikers heeft bier nog meer voordelen als after-sportdrank. Het bevat flinke doseringen B-vitamines en mineralen. Natuurlijk bevatten heel wat designer sportdranken als Extran, AA en Isostar ook vitaminen en mineralen. Maar bedenk wel, deze zijn allemaal kunstigmatig toegevoegd.

Proost

Bron: Biomedische afdeling EHF Group

------------------------------------------
Tsja :S reacties!!! :D

ow ja dat kreeg ik ook in me mail gisteren, ik drink geen alcohol maar het enige wat ik erover weet is dat het niet goed is ofzo.

maar ze hadden onlangs ook zo een onderzoek verricht en gebleken was dat elke dag 1 biertje goed was mja misschien was dat in samenwerken met heineken :P :D

ik drink sowieso geen bier op trainingsdagen..wel een glaasje rode wijn..

• Topic Starter Topic Starter
CQ_Demolisher zei:
ik drink sowieso geen bier op trainingsdagen..wel een glaasje rode wijn..

Geen bier wel wijn? De slechte factor is alleen de alcohol.
IPV wijn, zou druivensap een beter alternatief zijn. :D

Gewoon geen alcohol... En als je dan toch wilt drinken doe je dat iig niet vlak voor of na een training.

precies, geen alcohol. Troep is het gewoon

Wist wel dat al dat bier ergens goed voor was :D

ps: Oranjeboom is ook koppijn bier. :p

Robin zei:
Gewoon geen alcohol... En als je dan toch wilt drinken doe je dat iig niet vlak voor of na een training.

Idd. voor de training zorgt het ervoor dat je testosteron daalt, dan zou je dus een flinke k*ttraining kunnen hebben en na de training zorgt het ervoor dat het je herstel in de weg staat.

bodybuilder0102 zei:
ow ja dat kreeg ik ook in me mail gisteren, ik drink geen alcohol maar het enige wat ik erover weet is dat het niet goed is ofzo.

maar ze hadden onlangs ook zo een onderzoek verricht en gebleken was dat elke dag 1 biertje goed was mja misschien was dat in samenwerken met heineken :P :D

is al een tijdje bekend dat matige bier/alcoholconsumpti gezond is en goed is voor hart en bloedvaten

Omdat ik doordeweeks niet altijd bier bij de hand heb, compenseer ik dat door dat op zaterdag helemaal goed te maken :D.

Na het voetballen op zondag drink ik meestal eerst een paar AAtjes of Extran, maar dat kan door mijn medespelers niet altijd gewaardeerd worden in de KANTINE .... ;)

Heb ooit gelezen dat Arnold Z. na het trainen altijd een biertje dronk. Maar ja, die hoeft niet meer te groeien!

ja idd. Dan MOETEN wij ook dboll gaan vreten en dan MOETEN wij ook 32 sets voor de borst doen (en ja MOET 3 keer per week)... :p

j/k

De laatste 2 jaar ben ik ietsjes meer gaan drinken (zeg maar van 0glazen/week naar 1 glas/2wkn met uitschieters naar 2 heupflesjes drank 2 dagen voor PBP.

Maarre... na alcohol gebruik is je lijf driftig bezig eerst die alcohol weg te werken, alle andere verbranding en verbruik (eiwit, vet, suiker) wordt even stilgelegd. Ik weet niet hoe erg dat is.
Wat me ook wel interesseert, is of de vit B die in bier zou zitten ook opgenomen wordt.. speciaal omdat ik weer hoorde dat ik extra vit B moet nemen bij het lijnen.. heb dus ook weer een potje vit B gekocht.
Ze zeggen dat het ook in bier zit.. kun je alcoholarm bier drinken dan? Heeft op zich nu weinig zin omdat ik weer keto-achtig (weinig KH) eet.

Groetjes

Espi

Ik meende dat er complexe koolhydraten in bier zat??

Is dit zo??

Jopie

Ik had gehoord dat 1 glas drank je stofwisseling voor 3 dagen vertraagde.. Dat was ooit op Discovery. Zelf drink ik zelden btw, en nooit voor/na training... :)

Ik ga echt nooit drinken na een training, ik drink eigenlijk zelden, alleen bij sommige gelegenheden.

Terug
Naar boven