Fitness Seller

Bier

  • Topic starter anak
  • Startdatum
  • Reacties 46
  • Weergaven 3K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

Bier is lekker :P
Water na bier, en je hebt de volgende dag ook nog plezier :D
 
topic nr 10000 over bier..

bier vermindert het anabool effect..daarom is het oa slecht!
 
leg verder uit...
 
Ja je zal altijd voor en tegenstanders hebben. Ik ben niet echt voorstander maar af en toe eens een goed glas gerstensap kan ik niet weigeren. Zeker niet bij een feestje of om op een terrasje zalig eens te genieten. Kan natuurlijk ook met een glas water als je dat even lekker vind. Weet je dat er veel professionele topsporters zijn die o.a. graag eens genieten van een lekker trapistenbiertje! Als je op stap bent geweest en te diep in het glas hebt gekeken dan is wel de beste remedie 'heel veel water drinken!'. Is goed voor de lever en een kater. Een kater krijg je door omdat alcohol je lichaam uitdroogt. Tussen je schedel en hersenen zit er vocht. Alcohol zorgt er voor dat dat vocht verdwijnt. Juist daardoor heb je 's anderendaags zo'n hoofdpijn. Water drinken voor je gaat slapen zal die kater vermijden.
 
Ik hoorde dat renners tijdens de tour de france 2 tot 3 wijntjes per avond drinken?!! :S
Daarom zijn t super ectos zeker..maarja dan toch nog 200 km per dag rijden..
 
Bier is gewoon goed voor de bloedzuivering...
Dus ook goed voor je gezondheid..

Maar er bier zal ook slecht voor je zijn, voor bepaalde delen van het lichaam, vooral voor krachtsporters, breekt namelijk spierweefsel af..

Maar wat is er wel goed voor je..

Vb.:
Tandpasta is goed voor je tanden, maar niet geod voor je maag... Daarom moet je je mond ook spoelen, maar je krijgt toch altijd wat binnen..

Eiwitshakes zijn goed voor je... Maar weer niet goed voor je tanden..

Zo heb je heel veel dingen die goed voor je zijn, maar toch ook weer niet
Dus met mate is het gewoon goed voor je...
 
Alcohol (ethanol) in het lichaam :

alcohol (ethanol)------->via alcoholdehydrogenase--->wordt acetaldehyde

acetaldehyde---->via aldehyde-dehydrogenase---->wordt acetaat

acetaat wordt dan in het lichaam gebruikt voor de vorming van vetzuren en cholesterol.

meer alcohol in het lichaam dan dat de enzymes kunnen verwerken lijdt tot accumulatie in de bloedbaan wat dan de allombekende alcoholintoxicatie geeft.
 
superspider zei:
leg verder uit...

Ik weet niet precies hoe het zit..Maar er zit ook vrouwelijk hormoon ( oestrogeen) in..Moet je maar eens zoeken op 'bier' in dit forum..
 
Is wijn beter dan bier? Als ik naar die fransen kijk, die zijn niet dik, terwijl ze zo ongezond als de neten eten.

Trouwens je lichaam maakt zelf ook een klein beetje alcohol aan. :D
 
geloof jij maar wat je wil geloven. Ik drink ook gewoon af en toe een "paar" biertjes, maar ik laat mezelf niet wijsmaken dat het nu ineens gezond is!
 
Een paar keer in de week een lekker glasje rode wijn bij mijn eten hoort er ook wel bij.
 
Al dat gejank over bier altijd... Zoals met alles is teveel nooit goed, maar een paar biertjes kunnen echt geen kwaad. Ik drink het zelf genoeg, en zo slecht is m'n progressie nou ook weer niet.
 
als je serieus denkt dat bier toegevoegde waarde heeft voor je dieet moet je maar eens goed gaan nadenken over wat je hier doet
 
Man-Mountain zei:
als je serieus denkt dat bier toegevoegde waarde heeft voor je dieet moet je maar eens goed gaan nadenken over wat je hier doet

Daar zit waarheid in maar extremisme is nooit goed. Topsporters drinken ook wel eens een pint en die gaan daardoor niet slechter presteren.
 
anak zei:
Daar zit waarheid in maar extremisme is nooit goed. Topsporters drinken ook wel eens een pint en die gaan daardoor niet slechter presteren.
Inderdaad, wij gaan er ook niet dood van, maar bij ons kan het meer kwaad aangezien wij werken voor ene optimale uiterlijke fysiek. Andere sporters niet.
Maar anyway, zo lang je niet overdrijft doe je er niks verkeerd mee (die reactie is al zo goed als 1000x op dit board verschenen maar ze blijft gewoon gelden hoor)
 
anak zei:
Daar zit waarheid in maar extremisme is nooit goed. Topsporters drinken ook wel eens een pint en die gaan daardoor niet slechter presteren.

agreed
 
Er zijn altijd onderzoeken die goede punten aantonen van iets wat niet gezond is. bijv dat chips meer gezonde voedingsstoffen bevat dan een appel .... Of dat melk slecht is voor jong en oud.... Zelfde met bier in mijn ogen
 
Het punt is gewoon is dat bier zo ingeburgerd is dat als je in een cafe als man zijnde geen alchohol drinkt, raar aangekeken word..Tenminste zo ervaar ik dat
 
ach ik heb gisteravond 3 glazen vloeibare honing gedronken (blonde leffe) ****ing awesome :P (eerste keer da'k uitging in een maand)
 
Balboa18 zei:
Het punt is gewoon is dat bier zo ingeburgerd is dat als je in een cafe als man zijnde geen alchohol drinkt, raar aangekeken word..Tenminste zo ervaar ik dat

Ik voel me aangesproken :D :cool:
 
Back
Naar boven