AndroidHealthClinic

Big Rob’s comeback trainingslog

Bezoekers in dit topic

Hierbij mijn eerste trainingblog. Vanochtend mijn lowerbody workout gedaan ipv vanavond, omdat het goed aansluit op mijn colleges van vanmiddag en nu kan ik vanavond even chillen/netflix kijken etc.

Backsquat -> volgende week verhogen met 5kg
20xstang
10x60kg
3x8x80kg

Legpress
12x140kg
2x10x160kg

Leg extension -> Volgende week verhogen met 5kg
3x12x40kg

Standing leg curl
3x8x10kg langzame uitvoering

Seated calf raises
3x20x20kg super lekker pomp in mn kuiten.

Crunches
1x15
2x10

Overall een lekker training gehad.

Mijn lunch
Ik hou er niet van om prepped meals mee te nemen naar school en koude rijst of pasta te eten, dus ga ik altijd - als dit nodig is- naar de aziatische keuken in de kantine.

24vryja.jpg

Kip + extra kip ongeveer 150gr. Wordt niet altijd zoveel gegeven, ook niet als ik zeg dat ik meer wil betalen hahahah
Noodles
Groenten
Teriyaki saus
Cashewnoten
 
Laatst bewerkt:
ziet er goed uit!
 
Je kunt ook brood of rijstwafels meenemen toch?
 
De heledag brood en rijstwafels eten laat ik aan jou over.
Ik hou zelf niet zo van brood maar in het verleden ging een pak rijstwafels per dag er wel in. Momenteel vrij beperkt in mijn keuze omdat ik het schema van mijn coach volg :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even een kleine update, vandaag een rustdag. Heb mijzelf vanochtend gewogen en ik woog 76.8kg. Ik merk dat ik de afgelopen week niet ben aangekomen, dus ik denk dat het verstandig is om mijn kcal op te schroeven naar 3700-3800. Ik moet nog even kijken hoe ik een aantal dingen ga implementeren in mijn voedingsschema, het nieuwe schema komt binnen een paar dagen in mijn eerste post te staan van dit topic.

Gisteravond een day in life gezien van Brian Shaw, waarin hij een maaltijd neemt met beef. Magere rundergehakt bevat per 100gr meer kcal dan bijvoorbeeld kip dus ik heb besloten om hier meer van te eten.

Hieronder mijn lunch.
2ztg201.jpg

150gr magere rundergehakt + zout,peper en knoflookpoeder
100gr fusli ongekookt
100gr groenten
**ml pastasaus
 
Vanochtend mijn upperbody training gedaan. Ik voelde me redelijk sterk in vergelijking met vorige week.

Benchpress open grip -> volgende week verhogen met 2,5kg
20xstang
10x50kg
3x8x70kg

Chin ups
2x6xbw
4xbw
2xbw

Incline db press
3x8x24kg

BOR -> volgende week verhogen met 2,5kg
3x12x50kg

seated dumbell curl
3x10x8kg

seated tricep extension
12x18kg
2x12x20kg

Dumbell shrugz
13x24kg
12x26kg
12x28kg

Goede training en pomp gehad. Achteraf nog een front double biceps gedaan in de spiegel van de kleedkamer. Leek aardig groot en droog, binnenkort maar eens een extra foto maken.

Keep pushing the limits
 
Net een zware training gedaan, tevens de laatste van deze week. Nu lekker twee dagen herstellen en volgende week weer lekker pushen.

Deadlift
15x60kg
10x80kg
3x6x100kg hele irritante pomp in m'n onderrug, tijdens en na de oefening. Heeft zeker 15/20 min geduurd

Lunges
3x8x10kg per hand

Standing leg curl
3x10x10kg verloor bij de tweede set de mind muscle connection

Leg extension
3x12x40kg

Seated calf raises
3x20x20kg ook hier kapot op gegaan

Crunches
1x15
2x10

Gesloopt maar voldaan, goed weekend!
 
lekkere training !
 
Vanochtend mijn lowerbody training gedaan.

Squat
20xstang
10x60kg
3x7x85kg

Legpress
3x10x160kg

Leg extension -> volgende week verhogen met 5kg
3x12x45kg

Standing leg curl -> volgende week verhogen met 2,5kg
3x12x10kg

Seated calf raises
3x20x20kg

Crunches
4x10

Prima training, merk dat ik wat sterker begin te worden. Hieronder een foto van na de training.

ehlu90.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eerste upperbody training van deze week weer geklaard. Iets sterker geworden.

Benchpress open grip -> volgende week verhogen met 2,5kg
20xstang
10x50kg
3x8x72,5kg

Chin ups
2x6xbw
5xbw
1xbw

Incline db press
2x10x24kg
8x24kg

BOR -> volgende week verhogen met 2,5kg
3x12x52,5kg

seated dumbell curl -> volgende week verhogen naar 10kg dumbells
3x12x8kg

seated tricep extension
3x10x20kg

Dumbell shrugz
12x26kg
12x28kg
12x30kg

Alrigghht
 
Tweede lowerbody deze week, progress gemaakt op de deadlift.

Deadlift -> volgende week verhogen met 5kg
15x60kg
10x80kg
3x8x100

Lunges
3x8x10kg hier zaten opzich meer reps in, maar ik had weer een hele irritante backpump

Standing leg curl
3x12x10kg

Leg extension
3x12x45kg

Seated calf raises
3x15x20kg

Crunches
3x10

How ya doin
 
Vanochtend een upperbody workout gedaan. Vannacht niet echt 100% goed geslapen merkte dat de oefeningen redelijk zwaar aanvoelde. Voornamelijk de benchpress.

Benchpress
20xstang
10x52,5kg
3x8x72,5kg

Pullups -> hoop met deze oefening echt richting de 3x8 te gaan.
3x4xbw
2x2xbw

MP -> volgende week verhogen met 2,5kg
15xstang
3x12x30kg -> niet echt heel sterk op deze oefening, komt misschien nog wel, echter heerlijke pomp in de schouders.

Seated cable rows -> volgende week verhogen met 5kg
3x12x40kg -> lekkere gecontroleerde uitvoering

Side raises-> volgende week verhogen naar 10kg dumbells
3x12x8kg

Bent over raises -> volgende week verhogen naar 10kg dumbells
3x12x8kg

Wrist curls
3x15x4kg

Tot slot nog even een vraag. Is er een groot verschil tussen het doen van gewone pulls ups en lat pulldowns?
Ik denk persoonlijk dat je van de klassieke pull ups wel sterker wordt.
 
2yux938.jpg


Zijn er mensen die mij kunnen vertellen welke oefeningen ik zou kunnen doen, om het gebied wat in de foto hierboven is aangegeven aan te pakken tijdens mn trainingen.

Merk dat dit wat achterloopt en wil die aandacht besteden aan de inner chest.''

Incline dumbell flies?
 
2yux938.jpg


Zijn er mensen die mij kunnen vertellen welke oefeningen ik zou kunnen doen, om het gebied wat in de foto hierboven is aangegeven aan te pakken tijdens mn trainingen.

Merk dat dit wat achterloopt en wil die aandacht besteden aan de inner chest.''

Incline dumbell flies?

Als je pecs beter worden zal ook je binnenkant borst vooruitgaan. Zelf denk ik dat je met diepe flies inderdaad dat gebied kan targetten (vergelijkbaar met Scott curls voor de onderkant biceps), maar niet iedereen zal dat met me eens zijn (Arnold Schwarzenegger weer wel).

Pull ups is eigenlijk ook zo'n verhaal, vind ze door de extra stretch iets beter voor de wijdte van de latissimus dan pulldowns, waar ik zelf meer mijn upper traps mee ontwikkel.

En die rechter foto is naturel wel haalbaar. Het grote probleem om als natural groot te worden is dat je erg zwaar moet trainen en veel moet vreten - en dan wordt je vetpercentage vaak een probleem; dus je hebt eigenlijk 3 problemen. Probleem nummer 4 is het verlies van spiermassa als je natural gaat cutten. Zelf train ik ook naturel.

Ik zie dat je benchpress goed gaat, dat is een mooie basis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je pecs beter worden zal ook je binnenkant borst vooruitgaan. Zelf denk ik dat je met diepe flies inderdaad dat gebied kan targetten (vergelijkbaar met Scott curls voor de onderkant biceps), maar niet iedereen zal dat met me eens zijn (Arnold Schwarzenegger weer wel).

Pull ups is eigenlijk ook zo'n verhaal, vind ze door de extra stretch iets beter voor de wijdte van de latissimus dan pulldowns, waar ik zelf meer mijn upper traps mee ontwikkel.

En die rechter foto is naturel wel haalbaar. Het grote probleem om als natural groot te worden is dat je erg zwaar moet trainen en veel moet vreten - en dan wordt je vetpercentage vaak een probleem; dus je hebt eigenlijk 3 problemen. Probleem nummer 4 is het verlies van spiermassa als je natural gaat cutten. Zelf train ik ook naturel.

Ik zie dat je benchpress goed gaat, dat is een mooie basis.
Bedankt voor het compliment en je tijd om mijn vragen te beantwoorden!

Ik ben zelf van mening dat je in feite naturel best een leuk fysiek kan behalen. Uiteraard gaat hier meer tijd in zitten dan als je naar de juice grijpt. Maar ik heb verder ook geen wedstrijd ambtities of zo, ook al lijkt me dat wel eens tof om te doen.

Ik probeer eigelijk nu in dit jaar zoveel mogelijk eruit te halen. Ik schommel nu tussen de 78,5 en de 79,5kg en merk dat ik al het eten soms ook wel zwaar vind. Zit nu dagelijks op ongeveer 3500kcal en dan ben ik constant bezig hahaha.

Zoals je kan zien in de titel wil ik doorbulken naar 85-90kg maar dit is opzich een hele opgave vind ik zelf. Ik wil voorkomen dat als ik straks diep ga cutten, weer rond de 70kg ga eindigen, hoop met de bulk echt wat lean mass te pakken. Hoeveel het gaat worden is voor mij echt nog een raadsel. Zit atm op 14/15% gok ik..
 
Bedankt voor het compliment en je tijd om mijn vragen te beantwoorden!

Ik ben zelf van mening dat je in feite naturel best een leuk fysiek kan behalen. Uiteraard gaat hier meer tijd in zitten dan als je naar de juice grijpt. Maar ik heb verder ook geen wedstrijd ambtities of zo, ook al lijkt me dat wel eens tof om te doen.

Ik probeer eigelijk nu in dit jaar zoveel mogelijk eruit te halen. Ik schommel nu tussen de 78,5 en de 79,5kg en merk dat ik al het eten soms ook wel zwaar vind. Zit nu dagelijks op ongeveer 3500kcal en dan ben ik constant bezig hahaha.

Zoals je kan zien in de titel wil ik doorbulken naar 85-90kg maar dit is opzich een hele opgave vind ik zelf. Ik wil voorkomen dat als ik straks diep ga cutten, weer rond de 70kg ga eindigen, hoop met de bulk echt wat lean mass te pakken. Hoeveel het gaat worden is voor mij echt nog een raadsel. Zit atm op 14/15% gok ik..
Ik zou een kcal overschot van maximaal 250 per dag hanteren anders krijg je straks net zo'n fysiek als ik in mijn log vd week bedoelde, liever heel rustig dan heel veel per maand aankomen imo gok op 0.5kg per maand niet meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou een kcal overschot van maximaal 250 per dag hanteren anders krijg je straks net zo'n fysiek als ik in mijn log vd week bedoelde, liever heel rustig dan heel veel per maand aankomen imo gok op 0.5kg per maand niet meer.
Ik denk dat ik op dit moment ook te snel wil. Ik weet dat het gainen van lean mass een tijdrovende klus is, maar toch hoop je met je bulk dat het proces wordt versneld. Ik moet misschien ook wel wat meer kijken naar de lange termijn ipv van op korte termijn veel aankomen, dan weet je gegarandeerd dat hier veel vet en vocht bij zit.

Denk je dat ik nu te hoog zit in kcal?
 
2yux938.jpg


Zijn er mensen die mij kunnen vertellen welke oefeningen ik zou kunnen doen, om het gebied wat in de foto hierboven is aangegeven aan te pakken tijdens mn trainingen.

Merk dat dit wat achterloopt en wil die aandacht besteden aan de inner chest.''

Incline dumbell flies?
Ik zelf voel cgbp altijd zeer goed in het midden van de borst maar idd flyes zou ik zo denken misschien wat pec-deck maar die doe ik zelf nooit
Ik denk dat ik op dit moment ook te snel wil. Ik weet dat het gainen van lean mass een tijdrovende klus is, maar toch hoop je met je bulk dat het proces wordt versneld. Ik moet misschien ook wel wat meer kijken naar de lange termijn ipv van op korte termijn veel aankomen, dan weet je gegarandeerd dat hier veel vet en vocht bij zit.

Denk je dat ik nu te hoog zit in kcal?
Ja ik denk dat wel.. Gezien je fysiek ben je geen ectomorph, dus je zult waarschijnlijk ook wel redelijk snel redelijk vet kunnen worden als ik het zo in moet schatten. Je staat sowieso te hoog om te hoog in kcal te zitten en het is totale tijdverspilling aangezien je het er zo weer af traint tijdens je cut periode.. Ik zou echt voor max 500 gram per maand gaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven