AndroidHealthClinic

Bigorexia: Hoe zie jij jezelf? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Worf

Oldskool member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
3.563
Waardering
85
Denk je last te hebben van (kleine of grotere mate) "Muscle dysmorphia? Oftewel, je ziet jezelf niet zoals je zelf bent?

Voor diegene die niet weten wat dit is:

Muscle dysmorphia: a critical review of the proposed criteria.

Chung B.

Sports Medicine Centre, University of Calgary, Alberta, Canada. bchung@ucalgary.ca

While body-image related disorders such as anorexia nervosa have focused on thinness, only recently have clinical criteria for a disorder that centers around muscularity--muscle dysmorphia--been proposed. An individual affected by muscle dysmorphia is overly concerned with his or her degree of muscularity.This preoccupation is manifested in the individual's behavior (excessive weight lifting, excessive attention to diet, social impairment).This article examines the historical aspects and proposed criteria for muscle dysmorphia and contrasts them with those of anorexia nervosa. While the authors of the proposed criteria have suggested that muscle dysmorphia be classified as a subcategory of body dysmorphic disorder, both the historical and clinical aspects of this syndrome are more consistent with its classification as an obsessive-compulsive disorder.


PMID: 11600802 [PubMed - indexed for MEDLINE]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...d&dopt=Abstract&list_uids=11600802&query_hl=4
 
Ik heb er in grote mate last van maar ik ben ook gewoon dun.
 
Ik heb daar niet zo'n last van. Het enige wat ik wil is gewoon groot worden.
 
Lijkt me best wel vervelend als je niet tevreden bent met je eigen.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms gewoon last van heb.. idd zeer vervelend.
 
ben ik nu ziek? heb ik hulp nodig? ;)
 
Ik heb het ook af en toe. Niet structureel gelukkig. Als ik in een wifebeater loop, valt het wel mee. Maar je hebt van die dagen...
 
k moet eerlijk zijn dat ik er last van heb....kvind bijv mn armen klein lijken en iedereen zegt wat heb je grote armen gekregen gek! Ook mn borst lijkt naar mijn idee echt niet symmetrisch alhoewel andere zegge dat het verschil echt miniem is. Eigenlijk heb ik er geen LAST van want het motiveerd me alleen nog harder te trainen:)
 
Ik hoor van verschillende mensen als ik ze eventjes niet heb gezien ( vanaf 4 maanden ofzo), dat ik stevig gegroeid ben. Zelf vind ik mezelf een schrale tak.

Niemand is objectief.
 
Mijn linker trap is veel groter dan de rechter, maar ik ben de enige die het ziet. Ik erger me er zwaar aan, maar hoe ik mensen er ook op wijs (bijna) niemand ziet het.
 
Toch leip hoor, dat grote brede gasten zichzelf zo'n beetje kleiner vinden lijken dan een schriele ecto met een bierpensje.
 
Dat komt omdat het ook helemaal niet zo is...je DENKT dat zelf omdat jij een heeeeeeeeeeel klein verschil ziet die andere niet eens zien.
 
ik zie mezelf gewoon zoals iedereen mij ziet af en toe wat kleiner of groter hangt af van mijn stemming.
 
Ik heb er eigenlijk weinig last van moet ik zeggen. Bij het cutten was ik soms wel ff zwaar over de zeik omdat alles dan zo plat lijkt door de weinige koolhy's die je binnenkrijgt. Dan lijk je gelijk een stuk kleiner.
 
Ik zie mezelf als klein :( Ik hoor vaak genoeg dat het niet zo is, maar als ik in de spiegel kijk en ik vergelijk mezelf met anderen dan denk ik echt wel dat ik kleiner ben
 
Tja ook bij mij herkenbaar, ben niet bepaald snel tevreden over m'n fysiek.
Er zijn maar weinig dagen of momenten waarop ik zeg "good job, hetgene wat je tot nu hebt bereikt..."
 
Zijn er op dit board eigenlijk mensen die zoiets hebben van 'super, wat ik nu heb, dat houd ik vast, jottum' ?
 
I am a small ****er. Terwijl ik best veel complimentjes krijg en steeds te horen krijg 'je moet niet verder gaan hoor'. Maar dan kijk ik in de spiegel en dan heb ik echt zo iets van wat weet jij er nou van joh. Best bedroevend eigenlijk.
 
Soms ben ik happy,vaak zie ik nog veel verbeteringen.
Laatst had ik een aantal dagen niet getraind,liep langs een etalageruit en stopte heel even.
Toen had ik wel iets van yes! daar doen we het nu voor.
Zelfs koud en ongetraind er prettig uitzien.
Benen moet ik veel aandacht geven en schouders kan beter.
 
Ik heb 't zeker ook... Je hebt van die dagen dat je denkt dat je geen cm groeit, maar in werkelijkheid meevalt...

Als je elke dag 2 keer voor de spiegel staat te kijken...dan zie je die groei ook niet...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven