MuscleMeat

Bigorexia nervosa (spierdysmorfie

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
8 jun 2016
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
88kg
Vetpercentage
8%
goeie dag allen,

Ik zal even beginnen met een korte introductie van mijzelf. Mijn naam is Jesse, 20 jaar oud en ben student aan de opleiding wellness en lifestyle te Helmond. Voor mijn opleiding ben ik bezig met het houden van een onderzoek over Bigorexia nervosa. Voor mijn onderzoek zou ik graag een interview willen afnemen bij een persoon die te kampen heeft met deze psychische stoornis.

Ben jij, of ken je iemand die Bigorexia nervosa heeft of heeft gehad, en zou je mij willen helpen met mijn onderzoek? Neem dan snel contact met me op!

(excuses als ik deze post in het verkeerde topic heb geplaatst).
 
:Ddenk 90% hier.
 
Geen andere stoornis nodig? Ik heb ze allemaal.
 
Symptomen van bigorexia nervosa?
 
zijn er ook mensen die last hebben van bigerexia?
 
maar wat is jouw doelgroep precies? echt iedereen met body dysmorphia, of mensen die hier in door slaan en AAS gebruiken ect.

ik denk dat echt een enorme hoeveelheid van de regelmatige sportschool bezoekers een vorm van body dysmorphia hebben.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond allen,

alvast bedankt voor jullie reacties! Om even een paar onduidelijkheden weg te nemen heb ik een aantal vereiste die in acht moeten worden genomen voor het onderzoek.
hieronder een aantal symptomen van Bigorexia nervosa.

- ontevreden over het lichaam.
- obsessief gedrag op het gebied van eten, trainen etc.
- verlies van sociale contacten/ in een isolement verzeild raken.
- een verstoorde lichaamsperceptie.
- berokkende schade aan het emotionele welzijn.
- gebruik van anabolen steroïde of andere middelen.
- depressiviteit.

- de persoon is gediagnosticeerd met Muscle dysmorphia (is een vorm van een obsessieve compulsieve stoornis ''body dysmorphic disorders'').
- de persoon is in behandeling geweest bij een cognitief gedragstherapeut of heeft een andere vorm van therapie gehad.

voor mijn onderzoek ben ik NIET opzoek naar een persoon die gewoonweg is ''doorgeslagen'' in het beoefenen van de krachtsport en het gebruik van AAS.
Ik ben opzoek naar iemand die echt een vertekend zelfbeeld heeft en wiens leven volledig wordt bepaald door het verlangen naar meer spiermassa, obsessief eten, trainen en ontevredenheid/schaamte voor het eigen lichaam.
 
Ik heb dat met mijn penis. Mijn vriendin blijft maar zeggen hoe groot die is maar ik vind van niet.
 
Ik heb dat met mijn penis. Mijn vriendin blijft maar zeggen hoe groot die is maar ik vind van niet.

je vriendin is gewoon heel klein daarom lijkt je lul groot voor haar :D
 
Ik heb last ervan binnekort 500mg test e
 
Goede avond allen,

alvast bedankt voor jullie reacties! Om even een paar onduidelijkheden weg te nemen heb ik een aantal vereiste die in acht moeten worden genomen voor het onderzoek.
hieronder een aantal symptomen van Bigorexia nervosa.

- ontevreden over het lichaam.
- obsessief gedrag op het gebied van eten, trainen etc.
- verlies van sociale contacten/ in een isolement verzeild raken.
- een verstoorde lichaamsperceptie.
- berokkende schade aan het emotionele welzijn.
- gebruik van anabolen steroïde of andere middelen.
- depressiviteit.

- de persoon is gediagnosticeerd met Muscle dysmorphia (is een vorm van een obsessieve compulsieve stoornis ''body dysmorphic disorders'').
- de persoon is in behandeling geweest bij een cognitief gedragstherapeut of heeft een andere vorm van therapie gehad.

voor mijn onderzoek ben ik NIET opzoek naar een persoon die gewoonweg is ''doorgeslagen'' in het beoefenen van de krachtsport en het gebruik van AAS.
Ik ben opzoek naar iemand die echt een vertekend zelfbeeld heeft en wiens leven volledig wordt bepaald door het verlangen naar meer spiermassa, obsessief eten, trainen en ontevredenheid/schaamte voor het eigen lichaam.
Denk niet dat je er daar veel voor zult vinden, ook niet op een gekke bodieboelderforum als dbb. Dat is toch wel aardig zeldzaam, hetgeen wat jij beschrijft.

Al zullen er veel wel te maken hebben met enkele symptomen, zullen ze niet zo heftig zijn als beschreven. Ik ben bijvoorbeeld begonnen met de intentie om enorm groot te worden, en dan praat ik over Arond Schwarzenegger of Bradley Martyn groot. Om zo ver te kunnen komen moet je toch wel flink wat aandacht besteden aan je voeding en training en zijn androgene anabole steroïden en mogelijk ook groeihormoon een must.

Verder zie ik mezelf het ene moment echt geweldig in de spiegel en het andere moment bekijk ik mijzelf ontevreden. Ligt er maar net aan hoe ik er dan uit zie, m'n vp, extracellulair vocht en pomp bijvoorbeeld.
 
bedankt allen voor jullie reacties.

de belangrijkste symptomen die zich aan Bigorexia nervosa kenmerken zijn niet zo zeer de drang om als maar groter te worden en gebruik te maken van anabolen steroïden. Dat is ook gelijk waar de grens ligt! Er zullen vast en zeker tal van leden op dit forum ''last'' hebben van bepaalde symptomen. Echter de belangrijkste van deze vind ik het verzeild raken in een depressie, isolement of een sterke ontevredenheid over het eigen lichaam. ook schaamte en een volledig vertekend zelfbeeld zijn zaken die men mee moeten nemen hierin.

even een voorbeeld:
 
bigorexia nervosa is een verkeerde term maar ja.
 
johnyjordaan: kan jij mij ook vertellen waarom Bigorexia nervosa een verkeerde term is?
 
Omdat Bigorexia een verzonnen woord is voor de grap.
 
bedankt allen voor jullie reacties.

de belangrijkste symptomen die zich aan Bigorexia nervosa kenmerken zijn niet zo zeer de drang om als maar groter te worden en gebruik te maken van anabolen steroïden. Dat is ook gelijk waar de grens ligt! Er zullen vast en zeker tal van leden op dit forum ''last'' hebben van bepaalde symptomen. Echter de belangrijkste van deze vind ik het verzeild raken in een depressie, isolement of een sterke ontevredenheid over het eigen lichaam. ook schaamte en een volledig vertekend zelfbeeld zijn zaken die men mee moeten nemen hierin.

even een voorbeeld:

Echt belachelijk dit hoeveel die lui met zichzelf bezig zijn man. Je moet gwn schijt hebben en jezelf niet de heletijd met Jay Cutler typen vergelijken. Leuk dat verhaal over steroids weer lmao. Haha media: pressure on men to have sixpack and muscles. Pff. Fagget media fagget fitness boys. Wonder waar die powerlifters hun motivatie vandaan halen ook gepest zeker of familie met OCD. Wat een flut video'tje
 
Back
Naar boven