Fitness Seller

BigSac's Log (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Big Sac wenst jullie een prettige avond toe :hedbang:

Dit heb ik deze middag gedaan:
Dips: 1x12x14kg assisted, 1x9x14kg assisted, 1x12x18kg assisted
Benchpress: 3x8x50kg
Flys: 2x15x45kg, 1x12x45kg
Standing Straight-Bar Military Press: 3x8x20kg

De gym is zo goed als leeg tijdens de middagpauzes, minder tot geen mensen die mij kunnen redden als de bench mij probeert te kelen.

Gaan jullie ballen diep als jullie solo benchen? Mijn bench gewicht ligt normaal hoger (met een spotter), maar het voelt soms te riskant.
 
Laatst bewerkt:
Bonjour, logje van vandaag:

Reverse Fly: 2x15x39kg
TBar Row: 3x8x40kg
Lat pulldown: 1x8x39kg, 2x8x34.5kg
Cable row: 3x8x52kg
Hammer Curls: 3x7x12kg
Bicep Cable Curl: 3x8x26kg

Morgen legs en maandag terug wat deadlifts en squats.
 
Sunday vibes!

Standing calf raises: 4x8x30kg
Legpress: 3x8x80kg
Leg extension: 3x10x45kg
Seated leg curl: 1x8x39kg, 2x8x45kg
Benchpress: 3x3x60kg

Normaal ging ik niet benchen, maar mijn gymbuddy vroeg om te spotten. Dus uhh, ik heb hier en daar een paar reps gedaan :D
 
Heyo! 👋

Raad eens wie een dagje vrijaf had? Me 😃

Vandaag in de gym:
Deadlift: 2x4x90kg, 2x5x80kg
Squats: 4x5x70kg
Single Leg extension: 3x8x25kg
Standing calf raises: 5x8x30kg

Squat set review: ik ga te laag en ik kijk zogezegd in de spiegel, mijn zicht moet beter focussen op een schever punt. Correct?



Deadlift (90kg):



Normaal moet ik ook leg curls doen, maar ik haat leg curls. Weten jullie een leuker alternatief?
 
Probeer bij je squats net iets breder te staan, voelt wellicht net iets meer aangenaam.
 
Uni leg curls
Iets anders?

Sad In A Box GIF
 
Waarom haat je leg curls, doe je die liggen op je buik of de staand variant? De staand variant is idd ellende.

Alternatief, Romanian deadlift bb of db
 
Waarom haat je leg curls, doe je die liggen op je buik of de staand variant? De staand variant is idd ellende.

Alternatief, Romanian deadlift bb of db
Voor leg curls gebruik ik deze machine in de gym:

1669659394529.png


Het voelt gewoon awkward en verkeerd. Misschien zit ik verkeerd?
 
Voor leg curls gebruik ik deze machine in de gym:

Bekijk bijlage 572942

Het voelt gewoon awkward en verkeerd. Misschien zit ik verkeerd?
Ja die vind ik persoonlijk ook “minder”, maar is relatief gezien wel veilig.
Romanian deadlifts is een free weight oefening en indien je dit niet juist uitvoert kan je net zoals de standaard deadlift nogal wat pijntjes krijgen. Je hebt ook een liggende variant leg curl, wellicht dat je gym die ook heeft.
 
Ja die vind ik persoonlijk ook “minder”, maar is relatief gezien wel veilig.
Romanian deadlifts is een free weight oefening en indien je dit niet juist uitvoert kan je net zoals de standaard deadlift nogal wat pijntjes krijgen. Je hebt ook een liggende variant leg curl, wellicht dat je gym die ook heeft.
Alright, romanian deadlifts ziet er leuk uit, volgende keer zal ik die proberen :) Thanks!
 
Alright, romanian deadlifts ziet er leuk uit, volgende keer zal ik die proberen :) Thanks!
Let op je houding, je DL houding ziet er voor nu goed uit maar vaak hoe zwaarder men gaat hoe minder dit zal zijn en je kunt jezelf goed bezeren met free weight oefeningen indien je dit incorrect uitvoert.

Ben persoonlijk geen voorstander van DL, vooral als bber is dit gewoon verre van optimaal, maar het is wel een leuk oefening om je “power” te testen.
 
Let op je houding, je DL houding ziet er voor nu goed uit maar vaak hoe zwaarder men gaat hoe minder dit zal zijn en je kunt jezelf goed bezeren met free weight oefeningen indien je dit incorrect uitvoert.

Ben persoonlijk geen voorstander van DL, vooral als bber is dit gewoon verre van optimaal, maar het is wel een leuk oefening om je “power” te testen.
Doe ik zeker :)

Ik ben heel voorzichtig met Deadlifts. Ik heb ook altijd iemand die mijn houding spot in de gym + de opnames om zeker te zijn dat ik het “ok” doe. En dan nog eens feedback van de BBs hier 💰💰💰

90kg is voorlopig te hoog gegrepen, de volgende keer doe ik gewoon 85kg om zeker te zijn 🤞

Wat romanians betreft, ik zal de leg curl machine nog eens testen en kijken hoe het goed aanvoelt 💪
 
Logje van gisteren 👇
Dumbbell Chest Press: 4x5x22kg (44kg totaal)
Preacher curls: 3x12x20kg
Horizontal pull-up: 4x6x18kg assist
Dips: 2x5xbodyweight, 1x5x18kg assist
Lat pull: 1x8x32kg, 2x8x39kg
Tricep pulldown: 2x12x14kg, 1x12x9kg

Vandaag train ik niet. Ik ben al dagenlang extreem vermoeid, om 19u val ik al bijna in slaap. Toch slaap ik goed en veel (23u-08u). Ik eet denk ik voldoende.

Geen idee wat er aan de hand is…
 
Gaan jullie ballen diep als jullie solo benchen? Mijn bench gewicht licht normaal hoger (met een spotter), maar het voelt soms te riskant.

Beste Grote Zak Bouwer,

Mijn ballen gaan soms diep met het solo benchen. Je grenzen aanvoelen komt vanzelf met de tijd.

Hartelijke groet,
McMetronome.
 
Vandaag train ik niet. Ik ben al dagenlang extreem vermoeid, om 19u val ik al bijna in slaap. Toch slaap ik goed en veel (23u-08u). Ik eet denk ik voldoende.

Geen idee wat er aan de hand is…
Je traint 5x per week met dat schema?
Misschien even terugschakelen naar 4x per week?
Less = more
 
Beste Grote Zak Bouwer,

Mijn ballen gaan soms diep met het solo benchen. Je grenzen aanvoelen komt vanzelf met de tijd.

Hartelijke groet,
McMetronome.
Mijn gym is in een kerk, vanaf nu laat ik het over aan the lord.
 
Je traint 5x per week met dat schema?
Misschien even terugschakelen naar 4x per week?
Less = more
Hmm, goed idee. Less = more, ik zal dag 5 van dat schema eventjes laten vallen.
 
Dit heeft Big Sac vandaag gedaan by the way:

Benchpress: 1x8x50kg, 1x7x55kg, 1x7x52.5kg
Dips: 3x12x14kg assisted weight
Pull-ups: 1x11x23kg assisted, 2x8x23kg assisted
Military OHP: 1x8x20kg, 2x8x22.5kg
Wrist Curls: 3x8x8kg
 
Back
Naar boven