AndroidHealthClinic

Bijbeldiscussie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Deze thread is bedoeld om elke dag een beetje te filosoferen. Na de Bijbel kunnen we misschien aan de Koran en daarna de Hindoe boeken lezen zodat we niet alleen maar onze spieren zullen ontwikkelen, maar ook nog eens enorm wijs worden. 2 vliegen in 1 klap!! Met spieren heb je immers al een streepje voor bij de wijffies, maar als je daar bovenop ook nog wijsheid hebt, nou dan naai je er zoveel je maar wil!!

Genesis 1:1
----------------
Volgens mij is dit hoofdstuk beeldspraak om op een simpele manier aan de mens uit te leggen hoe de Aarde ontstaan is. Je moet dit hoofdstuk dus met een wetenschappelijke inslag bekijken. Het hoofdstuk vertrekt van de oerknal en gaat tot het onstaan van de eerste mensen, die volgens mij door een vergevorderde buitenaardse beschaving hier is neergezet door middel van kloontechnieken.

dag1) licht/duisternis dag/nacht
dag2) de dampkring
dag3) scheiding van land - water: de natuur
dag4) zon, maan en sterren(om de tijd waar te nemen) : seizoenen, dagen en jaren
dag5) vissen, vervolgens vogels
dag6) alle dieren op het land, vervolgens de mens
dag7) schepping is voltooid, God rust

In deze dagen zit een logische wetenschappelijke volgorde zij het dat deze zich uitstrekt over miljarden jaren ipv 6 dagen.

opmerkelijkheden:
------------------------
1:1 Uit het niets schiep God de hemel en de Aarde (big bang??)
dag 1: het licht (de zon??) vandaar zonnegoden

1:20 Vanaf hier duiken volgens mij buitenaardsen op (Niburianen?). Zij experimenteren met allerlei diersoorten die zij op de aarde gaan zetten. Dit spreid zich uit over duizenden (misschien miljoenen jaren). De Dinosaurussen bijvoorbeeld komen en verdwijnen weer... Als de wetenschappers (Goden) een evenwicht gevonden hebben, willen zij een soort klonen van zichzelf op de Aarde gaan neerzetten bij wijze van experiment. (zie genesis 1:26 ONS) 1:27 mens geschapen naar het beeld van God (klonen??)
1:28: Hier wordt aangegeven dat het de bedoeling is dat de mens zich verspreid over de Aarde en de dieren onderwerpt
1:29: zaadvormende gewassen zijn voor de mens, groene gewas is voor de dieren (is het de bedoeling dat we vegetariërs zijn??)


Wat vinden jullie nou van mijn theorie?

Nu ga ik trainen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als mensen iets niet weten ligt het in hun aard een oplossing te vinden. Zelfs al moeten ze er eentje fantaseren.
Moet je je eens proberen voor te stellen. Dood, nix helemaal nix.

Geen zwart geen geluid geen gedachte nix. het nix kan niemand ervaren. als je het ervaart is het niet nix.

Er is een groepje mensen die verzond een opperwezen. sommige mensen maakte er een leuk verhaal van. andere mensen probeerde gebruik te maken van het verhaal.

De katolieke kerk heeft jaren geld onvangen van mensen om niet in het hellevuur te komen. terwijl er in de bijbel nix staat over een hellevuur.. WEl de hel, maar niet iets er tussen in zoals het hellevuur..
Ze zijn rijk geworden door andermans angst.

Andere mensen verzonnen een ander verhaal waarbij vrouwen minder waren dan mannen.. dat veranderde zodat mannen gebruik gingen maken van vrouwen.

Dit zijn allemaal mensen eigenschappen. Als er goden bestaan dan zullen ze heus wel wijzer zijn dan wij losers..
 
Ergens heb je gelijk, maar alles staat in de boeken!! Je moet ze enkel lezen zonder vooroordelen en je laten leiden door je eigen geest zonder invloed van buitenaf en je gaat de essentie doorkrijgen van wat goed en slecht is en waarom de dingen zijn zoals ze zijn.
Goed is een beetje marijuana te roken voor je gaat lezen!
 
Originally posted by Olimantado
Ergens heb je gelijk, maar alles staat in de boeken!! Je moet ze enkel lezen zonder vooroordelen en je laten leiden door je eigen geest zonder invloed van buitenaf en je gaat de essentie doorkrijgen van wat goed en slecht is en waarom de dingen zijn zoals ze zijn.
Goed is een beetje marijuana te roken voor je gaat lezen!

Ja want door de drugs raakt je lichaam in een soort coma waardoor je geest je kan leiden en niet je lichamelijke verstand.
 
Olimantado, klonen is nieuw hoor, daar was nog absoluut geen sprake van in die tijd.
Verder waar heb je die buitenaardse naam vandaan? (Nubiria...) Gezien in een visioen? Tijdens een trip? Of gewoon in een droom?

Altijd je bron vermelden dat weet je toch :D
 
Ja, maar het is mogelijk dat de Aarde al bestond voor ze in de baan van de zon terecht kwam. Misschien is de aarde wel een brokstuk van een grotere planeet nadat er een botsing tussen 2 planeten of zo kwam.... Dat is niet uitgesloten. De materie van de aarde is volgens mij even oud als de zon(ontstaan bij de big bang).
 
Originally posted by admin
Olimantado, klonen is nieuw hoor, daar was nog absoluut geen sprake van in die tijd.
Verder waar heb je die buitenaardse naam vandaan? (Nubiria...) Gezien in een visioen? Tijdens een trip? Of gewoon in een droom?

Altijd je bron vermelden dat weet je toch :D



Planeet Niburu staat enorm veel info over op het internet, maar goed laat ons veronderstellen dat we niet weten van waar deze buitenaardsen komen(doet voorlopig niet ter zake). Klonen is nieuw voor ons, maar mogelijk was die techniek bij de buitenaardsen al bekend toen zij onze planeet bezochten en kloonden zij zich om de planeet hier te bevolken met mensen naar hun beeld...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by Olimantado
Ja, maar het is mogelijk dat de Aarde al bestond voor ze in de baan van de zon terecht kwam. Misschien is de aarde wel een brokstuk van een grotere planeet nadat er een botsing tussen 2 planeten of zo kwam.... Dat is niet uitgesloten. De materie van de aarde is volgens mij even oud als de zon(ontstaan bij de big bang).


oeps... De vraag hierover is al terug weg. Gelieve de vragen wel te laten staan, anders is het niet meer te volgen... :D
 
Originally posted by Champ

De katolieke kerk heeft jaren geld onvangen van mensen om niet in het hellevuur te komen. terwijl er in de bijbel nix staat over een hellevuur.. WEl de hel, maar niet iets er tussen in zoals het hellevuur..
Ze zijn rijk geworden door andermans angst.

100% mee eens!
 
Originally posted by Olimantado




Planeet Niburu staat enorm veel info over op het internet, maar goed laat ons veronderstellen dat we niet weten van waar deze buitenaardsen komen(doet voorlopig niet ter zake). Klonen is nieuw voor ons, maar mogelijk was die techniek bij de buitenaardsen al bekend toen zij onze planeet bezochten en kloonden zij zich om de planeet hier te bevolken met mensen naar hun beeld...
Kijk, er is wat over te vinden ja als planeet X of whatever, maar dat is gewoon een bewijs dat er meer planeten zijn in ons zonnestelsel, nog geen reden om sprookjes te verzinnen rond leven op die planeet of zelfs bovenmenslijke inteligentie. Dan kan je net zo goed zeggen dat op pluto (9de) of Quaoar (10 de planeet) leven is, wat ook onmogelijk bleek omdat het daar veel te koud is. Als Niburu zoveel verder van ons verwijderd is dan is het daar zo koud dat er zelfs geen water of zuurstof kan vormen, elk organisme zou onmiddelijk sterven, enkel robots zou nog kunnen maar ik geloof niet in matrix toestanden :)
 
Originally posted by Olimantado
Ja, maar het is mogelijk dat de Aarde al bestond voor ze in de baan van de zon terecht kwam. Misschien is de aarde wel een brokstuk van een grotere planeet nadat er een botsing tussen 2 planeten of zo kwam.... Dat is niet uitgesloten. De materie van de aarde is volgens mij even oud als de zon(ontstaan bij de big bang).
Dit is al lang bewezen, het zonnestelsel is ontstaan door een oude ster die explodeerde. Later is in het centrum de zon ontstaan als nieuwe ster en de brokstukken vormdenerond als planeten.
Alles was er dus al, het enige wat moest gebeuren is de vorming van het geheel. Dit is geen mysterie maar pure wetenschap.
 
Originally posted by admin

Als Niburu zoveel verder van ons verwijderd is dan is het daar zo koud dat er zelfs geen water of zuurstof kan vormen, elk organisme zou onmiddelijk sterven, enkel robots zou nog kunnen maar ik geloof niet in matrix toestanden :)


Laat ons dan veronderstellen dat de buitenaardsen van ergens anders kwamen waar wel leven mogelijk zou zijn...
 
Originally posted by admin

Dit is al lang bewezen, het zonnestelsel is ontstaan door een oude ster die explodeerde. Later is in het centrum de zon ontstaan als nieuwe ster en de brokstukken vormdenerond als planeten.
Alles was er dus al, het enige wat moest gebeuren is de vorming van het geheel. Dit is geen mysterie maar pure wetenschap.

Ok, weer wat bijgeleerd, thx! Maar ik ga ervan uit dat het verhaal simpel gehouden werd zodat iedereen het kon begrijpen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by admin

Alles was er dus al, het enige wat moest gebeuren is de vorming van het geheel. Dit is geen mysterie maar pure wetenschap.


Maar van waar kwam dan al hetgene dat er al was?? Is voor mij toch nog een beetje mysterie???
 
Halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja!

Meer wil ik er niet over kwijt!
 
Originally posted by Xeramon
Halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja,halleluja!

Meer wil ik er niet over kwijt!


Moet je er wel tegen kunnen dat ik ook in de threads die jij opstart ga flamen... :p
 
Genesis 2
-------------
Terwijl het vorige hoofdstuk specifiek gaat over het ontstaan van de aarde, gaat dit hoofdstuk specifiek over het onstaan van de mens. Er wordt verteld hoe de mens gemaakt wordt. Opgebouwd uit stof (de bouwstoffen van ons lichaam zijn inderdaad te reduceren tot stof). Men moet dit zien als hoe de buitenaardse wetenschappers in hun ruimtestation met proefbuizen in de weer zijn. Er wordt ook een lokatie beschreven. De plaats is onduidelijk, maar lijkt ergens in Oost-Afrika te zijn, waar inderdaad de oudste menselijke gebeentes werden gevonden.
Er is ook een boom van kennis van goed en kwaad en een boom des levens. Eten van de boom der kennis van goed en kwaad was verboden.
Deze bomen zijn volgens mij symbolisch. De ruimtevaarders hadden een middel om de eeuwige jeugd te behouden( soort antioxidanten?).= boom des levens
Boom der kennis van goed en kwaad = iets wat ik niet kan verklaren. Misschien een soort LSD die de mensen doet nadenken over alles en kritisch maakt?? Het was verboden hiervan te nemen omdat het de mensen critisch en opstandig zou maken tov hun scheppers en daar was de tijd nog niet rijp voor...

God nam een rib uit de man en creëerde daaruit de vrouw = de wetenschapper nam wat DNA van een man en kloonde daaruit de vrouw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap niet helemaal waar je mee bezig bent oli...? Ben je nu de bijbelverhalen aan't vertalen naar moderne technieken? Je komt met klonen en aliens... Wil je vertellen dat de bijbel een vergelijking is met klonen en aliens? Daar hadden ze in die tijd toch nog nooit van gehoord?

Een boom staat voor anti oxidanten?
Andere boom staat voor LSD?

uhhh....?
 
Originally posted by Rob G
Ik snap niet helemaal waar je mee bezig bent oli...? Ben je nu de bijbelverhalen aan't vertalen naar moderne technieken? Je komt met klonen en aliens... Wil je vertellen dat de bijbel een vergelijking is met klonen en aliens? Daar hadden ze in die tijd toch nog nooit van gehoord?

Dat is het hem nou juist... De mens is afkomstig van ergens ver uit het heelal. Die aliens hebben ons gecreëerd en hier neergezet. Ten tijde dat hier alles begon stonden deze aliens al veer verder dan wij de dag van vandaag staan... Omdat men er ten tijde dat de Bijbel geschreven werd inderdaad nog nooit van gehoord had, werd het opgeschreven onder een meer begrijpelijkere vorm.
 
Back
Naar boven