MuscleMeat

Bijbeldiscussie

Bezoekers in dit topic

Zie het zo: Ergens in Afrika leeft een stam in het oerwoud waar nog nooit een beschaafd mens is kunnen doordringen en die nog nooit in contact geweest zijn met de beschaving.
Als jij daar opeens gaat landen met je helicopter en je aansteker laat zien, zullen jij je ook gaan vereren als de God die uit de hemel kwam en vuur maakt uit zijn duim.
Er zal nog lang over gesproken worden, en generaties later zullen de verhalen verdraaid zijn, maar er zal een kern van waarheid in blijven dat jij daar met je helicopter uit de hemel bent neergedaald. Zij zullen blijven wachten op je terugkomst en maken van jou eigenlijk een God....

Is maar een voorbeeld. Ik weet niet of je het nu een beetje snapt...
 
Jah het idee is me duidelijk, maar ik vond het wel een beetje ver gezocht Oli.

Ik geloof daar niet in, alles is logisch, alles is te verklaren, alles is omdat het zo is, r bestaat niets onverklaarbaars (voor ons misschien wel, maar uiteindelijk is alles te verklaren mits je de kennis hebt). Vroeger zag men een regenboog en dacht dat het iets goddelijks was. Nu weten we dat het water als prisma fungeerd en zo de witte lichbundel splits in alle kleuren (die samen weer wit vormen). Dit is maar een voorbeeld. Over weet-ik-hoeveel jaar hebben we weer meer verklaringen.

Ik denk dat de bijbel gewoon is verzonnen om mensen steun te geven in moeilijke tijden. Mensen willen houvast. Iets wat hun een gevoel van veiligheid is, een gevoel dat r iemand is die over je waakt en zorgt dat alles goed komt. Deze iemand is r niet, dus hebben mensen deze zelf maar verzonnen.Uiteindelijk is r veel bij verzonnen en is deze iemand een gehele godsdienst geworen. Is r iemand die ooit iets 'tastbaars' aan en god te danken heeft? Nee! Is r ooit enig bewijs geweest dat r ook maar iets van een god bestaat? Nee! Mensen hebben ooit geluk, ooit pech, dit proberen zei te wijten aan een god. Mij niet gezien!

Ik snap gewoon niet dat mensen hun leven wijden aan een godsdienst. Om je eerlijk te zeggen vind ik het een beetje zielig. Mensen worden in bedwang gehouden en zo'n beetje alles verboden waar je eigenlijk zin in hebt. OK, als jij je r beter door voelt dan heeft het wel degelijk een positief effect voor jou, en moet je het vooral doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat mensen daar gelukkig van worden. En dan is het hier nog niet zo erg, wat denk je van die gasten die dagelijks 2 uur richting mekka zitten te bidden?!?! Pfff, sorry hoor maar daar moet ik echt om lachen! 2 uur per dag, dat is 14 uur per week, dat is 6.5 jaar op een mensenleven! 6.5 jaar op een dekentje zitten en een god eren! En wat krijgen ze r voor terug? Nix, nakkes, nada jongen!
 
Originally posted by Rob G
Nee! Is r ooit enig bewijs geweest dat r ook maar iets van een god bestaat? Nee!


Er zijn vele bewijzen dat hier buitenaardsen geweest zijn, hoor Rob. Ik zal straks wat foto's proberen te zoeken. Nu moet ik ff gaan trainen.
 
Doe dat maar eens knul! Ennuh, ik ben benieuwd naar je foto's.

p.s. Ik geloof wel in leven buiten onze planeet. Laatst op discovery een vette docu gezien over gebeurtenissen boven Belgie eind jaren 80! Echt wel overtuigend! Er moeten wel aliens zijn: elke ster is een zon, (zo goed als) elke zon heeft een zonnenstelsel. R zal echt wel ergens een planeet zijn die op juiste afstand van haar zon staat en een dampkring heeft. Bovendien wil het niet zeggen dat aliens dezelfde leefomstandigheden moeten hebben als wij! Misschien leven ze wel in een vacuum, bij 1500 graden C en kunnen ze niet tegen licht...?
 
Originally posted by Olimantado



Er zijn vele bewijzen dat hier buitenaardsen geweest zijn, hoor Rob. Ik zal straks wat foto's proberen te zoeken. Nu moet ik ff gaan trainen.

Das een lange training Oli, ik wacht nog steeds:)

maar ik gelooof ook zeker wel dat ermeer is dan wij (willen) denken. als je inbeeld hoe groot het universum is dan kunnen wij niet de enige zijn. Mischien leeft er miljoenen lichtjaren een volk met dezelfde gedachten over het wel of niet alleen zijn in het heelal. Dat maakt t leven toch ook een stuk interessanter. Ik vind het zowiezo egoistisch om te denken dat we de enige zijn. kan gewoon niet. de ruimte is zo groot dat niemand daar enig ide bij heeft. En aliens. Ik ben daar heilig van overtuigd als je bijvoorbeeld al die monumenten ziet uit de Mayacultuur waar daadwerkelijk landingsbanen zijn gemaakt zoveel eeuwen geleden. Om het niet te hebbn over de Piramiden die zo werden gepositioneerd dat het als baken fungeerde vanuit de ruimte gezien. dat kan toch ook geen toeval meer zijn.

Quote van Rob G.".Ik denk dat de bijbel gewoon is verzonnen om mensen steun te geven in moeilijke tijden. Mensen willen houvast. Iets wat hun een gevoel van veiligheid is, een gevoel dat r iemand is die over je waakt en zorgt dat alles goed komt. Deze iemand is r niet, dus hebben mensen deze zelf maar verzonnen.Uiteindelijk is r veel bij verzonnen en is deze iemand een gehele godsdienst geworen. Is r iemand die ooit iets 'tastbaars' aan en god te danken heeft? Nee! Is r ooit enig bewijs geweest dat r ook maar iets van een god bestaat? Nee! Mensen hebben ooit geluk, ooit pech, dit proberen zei te wijten aan een god. Mij niet gezien!

Ik snap ook nooit dat mensen zich tot god wenden als er iets ernstigs gebeurd. ik bedoel, wie is daar dan schuldig aan. juist! god in hoogsteigen persoon. en dan wel god bedanken als t goed is gekomen. En al die mensen in amerika bijvoorbeeld na 11-9. Die baden en baden (goede vt van bidden?) dat hun famileleden niet tussen het puin bevonden. Ik vraag me af of hun nog steeds zo in god geloven als gebeleken is dat ze er wel tussen lagen of dat ze het dan maar wijden aan het lot.

wederom quote RobG"Ik geloof daar niet in, alles is logisch, alles is te verklaren, alles is omdat het zo is, r bestaat niets onverklaarbaars (voor ons misschien wel, maar uiteindelijk is alles te verklaren mits je de kennis hebt). Vroeger zag men een regenboog en dacht dat het iets goddelijks was. Nu weten we dat het water als prisma fungeerd en zo de witte lichbundel splits in alle kleuren (die samen weer wit vormen). Dit is maar een voorbeeld. Over weet-ik-hoeveel jaar hebben we weer meer verklaringen."

Tuurlijk valt niet alles te verklaren (ondanks nieuwe technieken)dit maakt het leven toch ook een stuk interessanter.
daarbij om terug te komen op het Topic klopt er toch zoveel niet aan de bijbel. Kan even geen voorbeelden opsommen maar het feit dat er zoveel niet klopt geeft ook wel de geloofwaardigheid hiervan aan. Het is idd een houvast geweest in moeilijke tijden.
 
Originally posted by dandyman

daarbij om terug te komen op het Topic klopt er toch zoveel niet aan de bijbel. Kan even geen voorbeelden opsommen maar het feit dat er zoveel niet klopt geeft ook wel de geloofwaardigheid hiervan aan.


Eigenlijk staat er weinig in dat niet te verklaren is, hoor...
 
Originally posted by Olimantado



Eigenlijk staat er weinig in dat niet te verklaren is, hoor...

nee, ik bedoel dat er veel tegenstrijdige verhalen instaan.
Ik heb een aantal jaar geleden een heel boeiend gesprek gehad met een maat van me. die fungeerde dan als een soort jehova die mij moest overtuigen van het feit dat de bijbel daadwerkelijk goed onderbouwd is. Die verhalen die hij mij vertelde vond ik wel heel geloofwaardig maar kan me herinneren dat er veel tegenstrijdige gedeeltes bij zaten. en dat maakt t geheel voor mij dan al ongeloofwaardig. Maar wat me heel goed is bijgebleven is het verhaal van het beest(666). Al die beschrijvingen die duiden op dit fenomeen vond ik heel indrukwekkend. Want daar paste alles gewoon in het plaatje. vind het jammer dat ik me niets meer indetail kan herinneren anders had ik hier zeker wel over uitgewijd. Hoe dan ook, van datgene wat ik me kan herinneren over de bijbel vond ik toenderijd wel ontzettend boeiend en interessant maar t klopte gewoon niet van alle kanten. En als er al iets niet klopt in een geloofsovertuiging dan vind ik het totaalplaatje al behoorlijk ongeloofwaardig.
 
Yep, met 666 kun je heel maffe toestanden bekomen. Ik ben er zeker van dat dit getal een reden heeft!!
Ruimteschip 666 of zo??
 
Originally posted by Purple
Echt geweldig dit...

HAHA oli op ze best...

Snappen jullie waarom ik vind dat er een onzin forum moet komen :D?
 
Originally posted by Olimantado
Yep, met 666 kun je heel maffe toestanden bekomen. Ik ben er zeker van dat dit getal een reden heeft!!
Ruimteschip 666 of zo??

er was ook iets met een streepjescode. al die streepjes stonden voor een bep. nummer en in een streepjescode schijnen er 3 streepjes omhoog te steken. en die zouden dan alle 3 voor het getal 6 staan. Voor zover ik me kan herinneren.
ik zie iedereen al denken: "ja, en?""
precies, weet ik ok niet meer, maar er stak in ieder geval veel meer achter.
 
Originally posted by dandyman


Das een lange training Oli, ik wacht nog steeds:)



[Link niet meer beschikbaar]

Hier staat al vast enorm veel info!!!!!


[Link niet meer beschikbaar]
 
"Het lichaam is de woning van de ziel." (o.a. Jesaja 38:12) Jezus:"Het huis van God heeft vele woningen." (Joh. 14:2) "Wie Mij heeft gezien, heeft God gezien."
Als Adam en Eva per UFO op aarde zijn gezet is dit een verklaring voor zowel de evolutietheorie als het scheppingsverhaal. De overige flora en fauna kunnen ook na elkaar op aarde zijn achtergelaten. Waarom evolueerden primitievere levensvormen niet gewoon mee?
Was "de ster van Bethlehem" een UFO? "De ster ging de wijzen vooruit." (Matt. 2:9)
Waarom helpen God EN de engelen/buitenaardsen ons niet met bijv. veilige brandstof, ziektes etc?
God en de engelen hebben alleen behoefte aan goede en bruikbare geesten of zielen! Bij een "zeker weten" over het bestaan van God valt de beoordelingsTEST in het water! Bovendien zullen $atan en zijn engelen dit niet pikken. Jezus en engelen/buitenaardsen kunnen geen TV-interview geven omdat er twee kampen/stromingen bestaan in het universum.
Bidden is een telepatisch eenrichtingsverkeer met God. Bij buitenaardsen is tweerichtingsverkeer mogelijk. Met God dus ook.
Is de Heilige Geest een groot telepatisch netwerk? (Hand. 2:4)
Zowel engelen als buitenaardsen kunnen zich dematerialiseren en spreken alle aardse talen.
De wederkomst van Jezus zal vermoedelijk samenvallen met een UFO-invasie omdat deze "zichtbaar is voor iedereen en met veel majesteit" gepaard zal gaan.
Is de geest op te slaan in een biologische superchip? (Hoe klein is het kleinste deeltje?) De geest is in ieder geval wel een biologische computer! (1Kor. 15:44)
Waarom lijken God en de engelen/buitenaardsen zoveel op ons? Kwestie van genen (Genes-is)?
"De mens is gechapen naar de gelijkenis en het beeld van God; man en vrouw schiep Hij hen." (Gen. 1:26) Let ook eens op de buitenaardse reuzen. (Gen. 6:4 en Num. 13:33)
Jezus was zowel MENSENZOON als ZOON VAN GOD.
"De Here der heerscharen is God" (2Sam. 7:26) en "afgoden en duivels" (meervoud! Mark-us 1:34). Jahwe Elohim is letterlijk "Ik ben Goden". Goden; meervoud, en dat staat niet voor "pluralis majestatis", wat pas later (Genesis is minimaal 3000 jaar oud) door grootheidswaanzinnige koningen is overgenomen.
Exodus (21:6, 22:8+9 en 22:28) spreekt over goden i.p.v. God of Here.
In Genesis spreekt God een aantal keren in de Wij-vorm. In Genesis 18 en 19 staat dat de "drie mannen" de Heer en twee engelen zijn.
In Psalm 82 staat dat Adam en Eva en hun directe nakomelingen goden waren: "God staat in de VERGADERING VAN DE GODEN, Hij houdt gericht te midden van de goden...Zij weten niets en begrijpen niets, in duisternis wandelen zij rond; alle grondvesten van de aarde wankelen. Wel heb Ik gezegd: GIJ ZIJT GODEN, ja, allen zonen van de Allerhoogste; nochtans zult u STERVEN ALS MENSEN, als een van de vorsten zult u vallen. Sta op, o God, richt de aarde, want U bezit alle volken." (Zie:Joh. 10:34)
In Genesis 1:2 staat "dat de Geest van God zweefde over de wateren", en in Openbaring 1:4 staat dat er "ZEVEN Geesten van God voor Zijn troon staan". Er zijn nu dus ineens zeven Geesten van God, en als we God en Zijn Zoon optellen dan komen we aan twee Goden.
Het feit dat Kain bang was "een vreemdeling en een vluchteling" te worden op aarde (Gen. 4:14) omdat hij het hof in Eden moest verlaten en dat "ieder die hem aantreft, hem zal doden", is een bevestiging van de stelling dat er al "mensen" buiten het paradijs woonden. Waar kwamen al de mensen vandaan die in "de stad van Henoch" (Gen. 4:17) gingen wonen? Waar kwamen de vrouwen van Kain en Abel vandaan?
De zes scheppingsdagen kunnen tussenpozen van miljoenen of miljarden jaren bevatten.
Johannes 8:23: "En Hij zeide tot hen: Gij zijt van beneden, ik van boven; gij zijt van deze wereld, ik ben niet van deze wereld."
(bron: De Bijbel & www.aaa.demon.nl)
 
OVERIGE RELIGIES OVER BUITENAARDSEN EN ENGELEN
DE ISLAM:
"Wij (Allah) zenden slechts tekenen om te waarschuwen." (Koran 17:60) "Waarom zijn geen engelen tot ons nedergezonden? Of waarom kunnen wij onze Heer niet zien?" Voorzeker, zij schatten zich te hoog en zijn de perken ver te buiten gegaan." (25:22) "Tot degenen, die de engelen doen sterven terwijl zij rein zijn, wordt gezegd: "Vrede zij u. Gaat de hemel binnen voor hetgeen gij deed." (16:33) "O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad een hunner." (5:52) "Voorzeker zij lasteren God die zeggen: De Messias, zoon van Maria, is zeker Allah." (5:18) "Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Een der Drie." Er is geen God dan de enige God." (5:74)

HET HINDOEISME:
In de Visnu Purana staat: "De gehele stad, die ontoegankelijk was voor de goden, was aldus door de discus van Hari in vlammen gehuld en was totaal vernield. Toen ging de discus, zeer vertoornd en hevig opvlammend, terug naar de hand van Visnu." De Ramaya bevat gedetailleerde beschrijvingen van een vimana (vliegende discus). De voortstuwing geschiedde door een geelachtig witte vloeistof. De afmetingen waren opmerkelijk: het had twee verdiepingen, raampjes en een koepel met een torentje. Het kon met de snelheid van de wind vliegen en maakte een melodieus geluid. De vimana kon door de lucht reizen of stoppen en stilhangen. In de Samarangana Sutradhara staat: "Door middel van deze machines kunnen mensen in de lucht vliegen en hemelse schepselen kunnen naar de aarde komen."

MIDDEN-AMERIKA:
In de Popul Vuh staat: "In het begin dwaalde Hurakan rond op de grote watermassa in een diepe oerduisternis." (zie Genesis 1) Na de schepping van de dieren besloten de goden mensen te maken die in staat waren "de naam van de goden uit te spreken, hen te verzorgen en te voeden" met gebeden en offers. De mensen begonnen zich oneerbiedig te gedragen en de goden besloten de mensen met een zondvloed te vernietigen. Over de goden staat er: "Ze slaagden erin om alles te weten dat er te weten valt op de wereld. Als ze keken, zagen ze onmiddelijk alles wat er zich om hen heen bevond. Ze dachten om beurten na over de hemelboog en de ronding der aarde. Zij konden ook het grote en het kleine in de hemel en op aarde zien. Ze zagen alle dingen zonder dat ze zich hoefden te verplaatsen."
 
Originally posted by Olimantado



Er zijn vele bewijzen dat hier buitenaardsen geweest zijn, hoor Rob. Ik zal straks wat foto's proberen te zoeken. Nu moet ik ff gaan trainen.



Belofte maakt schuld!!!!
Hier is het beloofde materiaal. Klik steeds op next voor volgende foto...

http://1332.50megs.com/6.html
 
geloof er ook heilig in. ben namelijk ooit meegenomen.:rolleyes:
Ken je die serie Taken. dat gaf echt een realitsich beeld van hoe de overheid met deze geheimen omgaat. echt een topserie.
zodra hij op Yorin of zo komt ben ik weer achter de kijkbuis te vinden. ben niet zo snel fan van een programma , maar die serie van Spielberg was echt geweldig. Mede omdat ik zelf ook ben gefascineerd door het buitenaardse en onverklaarbare.
Op discovery kijk ik ook rgelmatig die docus. vooral de chupacabra was fascinerend om te zien.

oh shit, daar heb je ze weer!!

neee niet nu!!!! stond net op t punt om te gaan trainen:D
 
Back
Naar boven