XXL Nutrition

bijkomen ecto

Users who are viewing this thread

massai

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
6 apr 2010
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
hej,

ik ben de laatste 2 weken al goed aan het eten, zonder resultaat. Ik zit per dag toch aan minstens 3000kcal, goede dagen aan 4000. Na mijn 4 volwaardige maaltijden per dag, er telkens een weight gainer achter pakken.

Tot zover ben ik 1 a 2 kilo bijgekomen .. :p

en meer eten is bijna geen optie meer ivm werk en dus geen tijd :o

Wallin

Cool Novice
Lid geworden
18 aug 2011
Lengte
1m76
Massa
72kg
Vetpercentage
16%

pantrofl

Monstrous Giant
+10 jaar member
Lid geworden
17 apr 2009
"zonder resultaat"

"1 a 2 kilo bijgekomen"

???

wat wil je? 5kg op 2 weken pakken?

stefanbegint

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
26 apr 2010
Lengte
1m78
Massa
84kg
Vetpercentage
12%
Pindakaas smeren op je spieren die je wilt laten groeien helpt heel goed:)

kevinve

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
29 okt 2011
Lengte
1m80
Massa
76kg
Vetpercentage
12%
Kom je iedere week 1 a 2 kilo aan als je geen resultaat ziet dan?

massai

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
6 apr 2010
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
  • Topic Starter Topic Starter
1 a 2 kilo was relatief. sorry. Daarmee bedoelde ik metingen in de avond en dergelijk, na het eten .. S'morgens wil het wel eens 1 kilo schelen, maar de morgen erna nog maar 0,5 van mijn oorspronkelijk.

Sorry voor de verwarring :p deze morgen 79,8 ..

tommydv

Cool Novice
Lid geworden
14 mrt 2011
Lengte
1m89
Massa
82kg
Post je voedingsschema eens mischien zijn er kleine verbeteringen

massai

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
6 apr 2010
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Ik heb niet een standaard voedingsschema. Ik zorg er wel voor dat ik per dag altijd boven de 3000 zit, maakt niet uit wat voor soort voedsel dus.

Vrijwel altijd begin ik met havermout en gemixt fruit in de morgen, met daarbij een shake.

Daarna niks tot de middag, daar kan ik +- rekenen op 600 kcal, middageten is zeer variabel. Eenmaal thuis eet ik een kleinere maaltijd, zoals bv 2 sandwiches met een shake.

Daarna avondeten (wat de pot schaft) met een shake.

In de late avond, nog eens het avondeten omdat er altijd overschiet :p met een shake ..

En als ik mij niet vergis is zo'n weigt gainer, samen met melk goed voor 800 kcal ongveer?

Edit: Elke dag eet ik ook nog 2 stuks fruit, meestal peer/kiwi en bij trainingsdagen alleen bananen

Laatst bewerkt:

markf1985

Novice
Lid geworden
12 nov 2011
Lengte
1m81
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
Bij mij hielp het echt om van 4 naar 6 maaltijden op de dag te gaan, elke maaltijd complexe koolhydraten (bruin brood/aardappels/rijst/muesli) met 100-150 gram vlees of vis of whey-shake. Ook vlak voor het slapen nog eens een dikke shake met volle melk en brinta of een bak kwark met muesli scheelt een stuk.

massai

Novice
+10 jaar member
Lid geworden
6 apr 2010
Lengte
1m85
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
6 maaltijden zit er niet in. Ik doe nu al bijna niks anders dan eten in mijn vrije tijd bij wijze van spreke. En ik dacht dat 6 maaltijden of letterlijk om de 2 uur eten overrated was?

DutchDedication

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
17 feb 2009
Beste massai,

Ik vind het moeilijk te geloven dat je maar tijd hebt voor 4 maaltijden op een dag! Ik werk namelijk ook gewoon 40 uur per week, sport 4 keer per week. En heb een hoop sociale verplichtingen. Als je voor je werk wat eet, en dan 3 keer op de je werk gedurende de pauzes. En dan thuis avond eet, en 's-avonds nog 2 maal (om +/- 20.00 en om 22.00) dan zit je al aan de 7 maaltijden!

En ik denk niet dat het overrated is om genoeg maaltijden in acht te nemen per dag. Het is maar wat je wilt bereiken en hoe je dit wilt doen. Blijkbaar helpt het voor jou niet om met 4 maaltijden per dag aan te komen (Leangain methode; deze methode word veel gebruikt om sterk af te vallen!!). Dus ik raad je sterk aan er minimaal 6 te eten. Hierdoor kan je lichaam geleidelijker de voedingstoffen in zich opnemen en gaat er zo min mogelijk verloren.

DutchDedication

Sebbe

Lichtelijk autistisch
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
17 jan 2008
Lengte
1m57
Massa
83kg
Vetpercentage
26%
anders even 2x1 liter chocomelk drinken met tonijn geblend dit lijde bij mij tot aanzienlijke gains

markf1985

Novice
Lid geworden
12 nov 2011
Lengte
1m81
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
Wat dedication zegt; Ik geloof dat om de 2uur eten ideaal zou zijn echter gaat dit wel ten koste van je sociale leven en dat moet je willen. 6 maaltijden is voor iedereen haalbaar maar je moet wel willen. Je kan ook nog 's nachts 2x je wekker zetten en een wheyshake met roomijs en pannekoeken eten :-) Waar een wil is...

Dani

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
3 sep 2003
Lengte
1m64
Massa
58kg
Vetpercentage
16%
Twee weken is niets over te zeggen. Goed eten (4000 aan schone kcal is prima) en zwaar trainen. Gewicht en vetpct bijhouden, over 6 weken balans opmaken.

Gr. D.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Nov 2011 om 16:35 ----------

Wat dedication zegt; Ik geloof dat om de 2uur eten ideaal zou zijn echter gaat dit wel ten koste van je sociale leven en dat moet je willen. 6 maaltijden is voor iedereen haalbaar maar je moet wel willen. Je kan ook nog 's nachts 2x je wekker zetten en een wheyshake met roomijs en pannekoeken eten :-) Waar een wil is...

Want? Je hoeft niet iedere twee uur uitgebreid te tafelen hoor :)

bob k

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
23 mrt 2009
Lengte
1m81
Massa
102kg
Vetpercentage
10%
Gewoon volhouden en niet op 2 weken kijken. En let op dat je je niet verkijkt op het aantal kcal. Weeg je je voeding? (en wel VOOR het koken?)

Naar boven