MuscleMeat

bijna 10 jaar geleden........

Bezoekers in dit topic

klusmier

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2005
Berichten
20.177
Waardering
0
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Stoffers

De moord op Chanel Naomi Eleveld

Chanel-Naomi Eleveld uit Assen verdween spoorloos op 21 juli 1999 http://nl.wikipedia.org/wiki/21_juli. Drie weken later werd haar buurtgenoot Jan Stoffers gearresteerd op het station van Zwolle. Hij was enkele dagen na de verdwijning van het meisje op de vlucht geslagen, en sliep sindsdien in diverse hotels in Nederland. Stoffers werd verdacht omdat hij wegens zedendelicten al eerder met de politie in aanraking was geweest. De dag na zijn arrestatie vindt de politie in de kruipruimte van zijn woning het lichaam van het verdwenen meisje.
Chanel Naomi bleek diverse malen verkracht, was de nacht opgesloten in een kast en uiteindelijk op de ochtend van 22juli door Stoffers gewurgd. Enkele weken voor de moord hadden de vrouw van Stoffers en zijn zoontje het huis verlaten, uit angst voor de gewelddadige Stoffers. Eind juni had hij zijn vrouw op grove wijze verkracht, voor de ogen van zijn kind. Terwijl hij op de vlucht is, verkracht hij op een hotelkamer in Heerlen op agressieve wijze een prostituée die hij kort daarvoor op het station had opgepikt.

Maatschappelijke beroering

De verdwijning van Chanel-Naomi en het nieuws dat ze verkracht en vermoord is, leidde in de zomer van 1999 tot veel maatschappelijke beroering. In de Tweede Kamer wordt naar aanleiding van de moord opgeroepen tot strengere straffen voor pedocoïtusuelen. Politici stellen dat ontuchtplegers, ook nadat zij hun straf hebben uitgezeten, door de politie op de voet moeten worden gevolgd. CDA-leider Jaap de Hoop Scheffer zegt na de arrestatie van Stoffers dat de kindermoordenaar nooit meer als vrij man in de maatschappij mag terugkeren.

Levenslang

Op 11 februari 2000 werd Stoffers tot levenslange gevangenisstraf veroordeeld wegens verkrachting en moord op Chanel-Naomi, verkrachting van zijn vrouw en verkrachting van een prostituee. Op 20 juli 2000 werd het vonnis in hoger beroep bevestigd. Door het Pieter Baan Centrum was Stoffers weliswaar verminderd toerekeningsvatbaar verklaard. Hij heeft volgens de psychiaters geen pedofiele neigingen, maar zoekt slachtoffers op die hij de baas kan. Stoffers leidt aan verlatingsangst, en wil door veel alcohol en agressieve coïtus de problemen ontvluchten. Hij zou in zijn jeugd seksueelzijn misbruikt.
Ondanks de verminderde toerekeningsvatbaarheid krijgt Stoffers levenslang. De rechter acht de kans op herhaling zo groot, dat hij van mening is dat de veroordeelde niet meer in de maatschappij mag terugkeren. TBS werd verworpen, omdat Stoffers bij een levenslange straf niet meer vrij zal komen.
het raakt me nog steeds diep omdat ik in diezelfde periode op een steenworp afstand ervan heb gewoond, en op persoonlijke uitnodiging van de familie de begravenis heb bij mogen wonen.

levenservaring die je iemand niet graag toewenst, maar bij degenen die zoiets ergs van dichtbij hebben meegemaakt, nu nog steeds de maag laat omdraaien bij de herinneringen aan toen.
 
Ja da's rot voor je, maar wat hebben wij ermee te maken?
 
Ja da's rot voor je, maar wat hebben wij ermee te maken?
Eigenlijk mee eens.
wat wil je dat ik nu zeg..

zie hier het bewijs van het ontbreken van inlevingsvermogen door de jeugd van tegenwoordig.


@Jimmy: je had dit ook geantwoord als je een kleine zus of nicht of wellicht een buurmeisje van die leeftijd had gehad?
 
Beetje respect?
+1

als Klus dit wil delen met ons, laat hem dat dan doen.
Ik kan best geloven dat het je raakt als je zo close bij de familie van dat meisje bent ....
 
zie hier het bewijs van het ontbreken van inlevingsvermogen door de jeugd van tegenwoordig.


@Jimmy: je had dit ook geantwoord als je een kleine zus of nicht of wellicht een buurmeisje van die leeftijd had gehad?

Of het bewijs van het niet ontbreken van teveel vrij tijd van jou kant.

Tragisch geval maar zoals idd al gezegt is dat het een vrij persoonlijke kwestie is.
 
Ja zulke zaken zijn verschrikkelijk en de dader van dergelijk misdrijf kan niet streng genoeg gestraft worden. Het zou nog moeten bijkomen dat zo iemand ooit nog in het openbare leven zou terecht komen.
 
Ongeacht of je er dichtbij woont of niet, dit soort gebeurtenissen zijn verschrikkelijk en dit wens je niemand toe, ook niet om als omstander mee te maken.
 
idd, zijn verschrikkelijke dingen die je nooit meer vergeet.
 
Hoe oud was dat meiske?
7

en ik vergeet nooit de blik in de ogen vaan haar jongere broertje die naast de kist liep ( het leek pure haat, en dat bij een 5 jarig knulletje)

ik weet ook niet meer hoe ik toen weer thuis ben gekomen, alles gaat ineens in een flits voorbij wanneer je de autoradio aanzet en je hoort het lievelingslied van die kleine meid die ook in de dienst werd gespeeld.

Ja zulke zaken zijn verschrikkelijk en de dader van dergelijk misdrijf kan niet streng genoeg gestraft worden. Het zou nog moeten bijkomen dat zo iemand ooit nog in het openbare leven zou terecht komen.
dat is dan een eendagsvlieg, langer dan 1 dag ontsnappen aan de maatschappij is onmogelijk.
 
10 jaar..
is dit figuur inmiddels weer op vrije voeten ? :o
 
Echt verschrikkelijk.. Vind het ook erg sneu voor de familie, dit wens je echt niemand toe.
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
zie hier het bewijs van het ontbreken van inlevingsvermogen door de jeugd van tegenwoordig.


@Jimmy: je had dit ook geantwoord als je een kleine zus of nicht of wellicht een buurmeisje van die leeftijd had gehad?

Ik denk dat ze zich eerder de vraag stellen wat de aanleiding is van deze topic? Ook gezien het feit dat de herdenkingsdatum nog niet eens daar is en er al genoeg kloteberichtgeving is de laatste dagen omtrent dergelijke zaken.

Los daarvan begrijp ik je volkomen hoor.

Ieders huisje z'n kruisje verder, doe eens niet zo denegrerend over "de jeugd van tegenwoordig".
 
10 jaar..
is dit figuur inmiddels weer op vrije voeten ? :o

De rechter acht de kans op herhaling zo groot, dat hij van mening is dat de veroordeelde niet meer in de maatschappij mag terugkeren. TBS werd verworpen, omdat Stoffers bij een levenslange straf niet meer vrij zal komen.

Beter lezen.
 
Back
Naar boven