AndroidHealthClinic

Bijna 18, welke politieke partij stemmen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gegroet beesten,

over een maand word ik 18 jaar(verkapt-ikwordvolwassen-post). en ga dan ook moeten stemmen. maar mijn kennis over politiek is nul nada zero nothing.
'lolwuthaai!? heb jij die dingen dan nooit op school geleerd' nee.
'stem gewoon hetzelfde als jouw moeder' nee, en hou nou effe je kop.
ik wou dus aan jullie vragen wat een goede "must read" is voor iemand die niks van politiek(in belgië) af weet, maar toch niet als een halve gare wilt na-apen wat iedereen doet. wil mijn eigen keuzes kunnen maken. maar dan moet ik wel weten welke er zijn.

Zonde van je tijd, geloof me.
Het enige voordeel als je gaat stemmen is, dan weet je door wie je genaaid zult worden. No hard feelings.
 
Zonde van je tijd, geloof me.
Het enige voordeel als je gaat stemmen is, dan weet je door wie je genaaid zult worden. No hard feelings.

Ga er dan zelf wat aan doen of lekker in een dictatuur wonen.
 
Ga er dan zelf wat aan doen of lekker in een dictatuur wonen.

Ik ben gelukkig en niet gefrustreerd als jij.:p
Ik denk dat jij zelf iets aan mag doen, dan bedoel ik ook aan je zelf.;)
Politiek heeft geen invloed op mij en kan me ook geen ene ding schelen.
Dus nogmaals, zonde van je tijd.
En nogmaals NO HARD FEELINGS! Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar niet dus.
Dictatuur enz. enz. laat me niet lachen man.
 
Ik ben gelukkig en niet gefrustreerd als jij.:p
Ik denk dat jij zelf iets aan mag doen, dan bedoel ik ook aan je zelf.;)
Politiek heeft geen invloed op mij en kan me ook geen ene ding schelen.
Dus nogmaals, zonde van je tijd.
En nogmaals NO HARD FEELINGS! Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar niet dus.
Dictatuur enz. enz. laat me niet lachen man.

Free rider, als iedereen jouw instelling had, dan hadden we een probleem. Dat politiek geen invloed op je heeft en democratie je niets kan schelen laat maar zien dat je niet veel kennis hebt van de geschiedenis of de maatschappij. No hard feelings verder.

Wat mag ik trouwens aan mezelf doen? :)
 
Ik ben gelukkig en niet gefrustreerd als jij.:p
Ik denk dat jij zelf iets aan mag doen, dan bedoel ik ook aan je zelf.;)
Politiek heeft geen invloed op mij en kan me ook geen ene ding schelen.
Dus nogmaals, zonde van je tijd.
En nogmaals NO HARD FEELINGS! Als je begrijpt wat ik bedoel. Maar niet dus.
Dictatuur enz. enz. laat me niet lachen man.

daar gaat dit topic niet over, gelieve niet af te wijken van de discussie.
 
Free rider, als iedereen jouw instelling had, dan hadden we een probleem. Dat politiek geen invloed op je heeft en democratie je niets kan schelen laat maar zien dat je niet veel kennis hebt van de geschiedenis of de maatschappij. No hard feelings verder.

Wat mag ik trouwens aan mezelf doen? :)

Die gasten in de kabinet kunnen dat niet eens, laat staan jij moraalridder. Ik maak een punt van dat het geen zin heeft dat stemmen. Je wordt genaaid waar je bij staat. Welke politiek figuur heeft zich nou aan zijn woorden gehouden? Losse flodders enkel. De kennis die ik heb over politiek is juist waarom ik zo antwoord. Net als hier op het forum, wil iedereen het laatste woord hebben. Elkaar afzeiken is politiek en dan vervolgens niks doen.
No hard feelings nogmaals.:D

---------- Post toegevoegd Tue 18 Oct 2011 om 23:49 ----------

daar gaat dit topic niet over, gelieve niet af te wijken van de discussie.

Ik maak ook geen discussie, maar geef alleen een antwoord op de vraag van de topic starter. O dat ben jij ook nog.
 
Laatst bewerkt:
Free rider, als iedereen jouw instelling had, dan hadden we een probleem. Dat politiek geen invloed op je heeft en democratie je niets kan schelen laat maar zien dat je niet veel kennis hebt van de geschiedenis of de maatschappij. No hard feelings verder.

Wat mag ik trouwens aan mezelf doen? :)

Democratie is achterhaald. De meeste mensen weten niet waar ze over praten dus waarom zouden ze (we) in staat zijn de juiste volksvertegenwoordigers te kiezen?
 
Democratie is achterhaald. De meeste mensen weten niet waar ze over praten dus waarom zouden ze (we) in staat zijn de juiste volksvertegenwoordigers te kiezen?

++
 
stem gewoon niet, **** the system.
 
Democratie is achterhaald. De meeste mensen weten niet waar ze over praten dus waarom zouden ze (we) in staat zijn de juiste volksvertegenwoordigers te kiezen?

Dan is democratie toch niet achterhaald, maar zijn tijd vooruit?
Ik deel je opvatting wel, maar zie geen goed alternatief. Of vind jij dat elites het openbaar beleid zonder instemming vd meerderheid moeten bepalen?
 
Die gasten in de kabinet kunnen dat niet eens, laat staan jij moraalridder. Ik maak een punt van dat het geen zin heeft dat stemmen. Je wordt genaaid waar je bij staat. Welke politiek figuur heeft zich nou aan zijn woorden gehouden? Losse flodders enkel. De kennis die ik heb over politiek is juist waarom ik zo antwoord. Net als hier op het forum, wil iedereen het laatste woord hebben. Elkaar afzeiken is politiek en dan vervolgens niks doen.
No hard feelings nogmaals.:D

---------- Post toegevoegd Tue 18 Oct 2011 om 23:49 ----------



Ik maak ook geen discussie, maar geef alleen een antwoord op de vraag van de topic starter. O dat ben jij ook nog.
:orly: mijn vraag was niet of stemmen nodig/nuttig is. maar welke soort partij/ideologie ik het beste kan stemmen. mijn eigen woorden niet verdraaien, dat jij stemmen overbodig vindt is jouw mening.
 
Dan is democratie toch niet achterhaald, maar zijn tijd vooruit?
Ik deel je opvatting wel, maar zie geen goed alternatief. Of vind jij dat elites het openbaar beleid zonder instemming vd meerderheid moeten bepalen?

Ik zie ook geen beter alternatief helaas. Gelukkig is onze versie nog wel een stuk beter dan die psuedo-democratie die ze in de Verenigde Staten kennen.
 
:orly: mijn vraag was niet of stemmen nodig/nuttig is. maar welke soort partij/ideologie ik het beste kan stemmen. mijn eigen woorden niet verdraaien, dat jij stemmen overbodig vindt is jouw mening.

Yeah rly man.
Love it or leave it. Ik gaf alleen een punt. Als je een topic opent moet je tegen onderbouwendkritiek ook kunnen.
Ga jij maar lekker stemmen. Stem dan maar links nou goed?

Een stem moet persoonlijk zijn en niet via een ander in de mond geschoven worden.
Wordt eerst maar eens volwassen en ga dan pas denken waar je op gaat stemmen en niet aan jan en alleman vragen hoe of wat. Of ben jij toch wel een meelopend schaappie?
 
Laatst bewerkt:
Democratie is niet achterhaald, iets is pas achterhaald als er iets beters is om het te vervangen en/of als iets niet meer nuttig is. Het nadeel van democratie is altijd de domheid en onwetendheid van de kiezers, maar het positieve is dan weer dat een bevolking over het algemeen niet nog dommer wordt.
 
gegroet beesten,

over een maand word ik 18 jaar(verkapt-ikwordvolwassen-post). en ga dan ook moeten stemmen. maar mijn kennis over politiek is nul nada zero nothing.
'lolwuthaai!? heb jij die dingen dan nooit op school geleerd' nee.
'stem gewoon hetzelfde als jouw moeder' nee, en hou nou effe je kop.
ik wou dus aan jullie vragen wat een goede "must read" is voor iemand die niks van politiek(in belgië) af weet, maar toch niet als een halve gare wilt na-apen wat iedereen doet. wil mijn eigen keuzes kunnen maken. maar dan moet ik wel weten welke er zijn.

Yeah rly man.
Love it or leave it. Ik gaf alleen een punt. Als je een topic opent moet je tegen onderbouwendkritiek ook kunnen.
Ga jij maar lekker stemmen. Stem dan maar links nou goed?

Een stem moet persoonlijk zijn en niet via een ander in de mond geschoven worden.
Wordt eerst maar eens volwassen en ga dan pas denken waar je op gaat stemmen en niet aan jan en alleman vragen hoe of wat. Of ben jij toch wel een meelopend schaappie?

..

"Als je een topic opent moet je tegen onderbouwendkritiek ook kunnen."
je hebt mij verkeerd begrepen denk ik. ik heb alle respect voor je mening, ben er zelfs mee gedeeltelijk mee eens. maar mijzelf min of meer verdiepen in politiek is daarom niet 'zonde van mijn tijd'. je bent trouwens meer aan het aanvallen dan ot te reageren. terwijl ik in een van jouw vorige post dit las:
ogzur: Net als hier op het forum, wil iedereen het laatste woord hebben. Elkaar afzeiken is politiek en dan vervolgens niks doen.
 
..

"Als je een topic opent moet je tegen onderbouwendkritiek ook kunnen."
je hebt mij verkeerd begrepen denk ik. ik heb alle respect voor je mening, ben er zelfs mee gedeeltelijk mee eens. maar mijzelf min of meer verdiepen in politiek is daarom niet 'zonde van mijn tijd'. je bent trouwens meer aan het aanvallen dan ot te reageren. terwijl ik in een van jouw vorige post dit las:
ogzur: Net als hier op het forum, wil iedereen het laatste woord hebben. Elkaar afzeiken is politiek en dan vervolgens niks doen.

Jammer voor jou dat je het zo opvat. ik val je niet aan. Als je 18 bent en volwassen wordt kan je geen beter les krijgen, want nu zal je juist aangevallen worden door het leven. Je eigen verantwoording afleggen enz.
Ik wil niet in herhaling vallen.
Lees nog eens mijn 1e post.
Dat je gedeeltelijk mee eens ben kan ik nergens uithalen. Je zeikt juist mij af door me te vertellen dat ik je woorden niet moet verdraaien.
Ik heb hier verder ook geen behoefte aan, om iemand te vertellen waar hij op moet stemmen. Want dat vraag je uiteindelijk wel. Daar komt jou vraag op neer. Suc6 met je stemmen. Zo naief dat je bent om te vragen welke partijen erzijn enz enz. Uit welk planeet kom je kerel? Zat je met je hoofd in het zand? Zo zeik je iemand af. Nou heb je dat ook geleerd. Is er nog iets wat je wil leren?

By the way, een beetje eigen research doen kan geen kwaad. Of moet alles nog steeds voorgeschoteld worden voor jou Grown up lolbroek je bent 18 en geen 8 meer.
 
Laatst bewerkt:
gegroet beesten,

over een maand word ik 18 jaar(verkapt-ikwordvolwassen-post). en ga dan ook moeten stemmen. maar mijn kennis over politiek is nul nada zero nothing.
'lolwuthaai!? heb jij die dingen dan nooit op school geleerd' nee.
'stem gewoon hetzelfde als jouw moeder' nee, en hou nou effe je kop.
ik wou dus aan jullie vragen wat een goede "must read" is voor iemand die niks van politiek(in belgië) af weet, maar toch niet als een halve gare wilt na-apen wat iedereen doet. wil mijn eigen keuzes kunnen maken. maar dan moet ik wel weten welke er zijn.
Wat denk je.......Pvv dude
 
stem voor de PVDA, de enige linkse partij in Belgie.

dit, ze stellen trouwens ook een miljonairstax voor, 1 percent van het totale vermogen van die stinkerds. voelen ze zelf toch niet en de overige 98 percent moet niet afzien. Win Win.
 
Ja stem voor een partij die nooit wat te zeggen gaat hebben (weten we met 100% zekerheid) nee dan draag je wat bij als burger. :thumbup:
 
Back
Naar boven