XXL Nutrition

Bijna gehele dag honger tijdens cut en strijd om niet te 'vreten'

Bezoekers in dit topic

marijnham

Cool Novice
Lid geworden
20 nov 2012
Berichten
52
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

Ben laatste tijd bezig om te cutten.
Doel is om met de zomer (mocht die er ooit nog komen) rond de 10% BF komen.
Ben redelijk droog op mijn lichaam, alleen rondom de buik mag er nog wel 1 en ander gebeuren om de Abs goed uit te laten komen.

Ik train 4 dagen per week en loop 2x per week hard (30-60 minuten)
Ik start de dag met een brinta/eiwit shake en vervolgens eet ik elke 2 uur iets.
Variërend van 2 sneetjes brood met kipfilet/zalm of pindakaas tot fruit of 3 luchtige crackers met kipfilet om het motortje maar op gang te houden.

Overdag gaat het redelijk met eten, kan het redelijk goed volhouden om dit zo vol te houden.
Al heb ik geregeld trek.

Dan het avondeten, ik eet wat de pot schaft... Maar dat doen de meesten onder ons.
Ik heb 2 kleine kinderen, dus we eten redelijk op tijd, meestal tussen 17.30-18.00 uur.

Hierna kom ik in de problemen...
Een uur later heb ik al trek en 2 uur later ben ik niet te genieten... want dan heb ik gewoon honger.
Aangezien we kinderen hebben, ligt er altijd wel 'iets' in huis en ja.. ik weet het.... discipline!
Maar heb hier de laatste weken enorm moeite mee en heb elke dag strijd met het eten.

Wat kunnen jullie aanraden om te doen?
Ben de laatste 6 maanden zeer intensief aan het trainen, let op mijn voeding, rust, etc en heb goede resultaten gehaald.
Alleen die laatste procenten BF eraf heb ik dus moeite mee...
Vooral vanwege de laatste discipline en veel honger/trek gevoel...
Vandaag in de sportschool kreeg ik te horen dat het trekgevoel juist goed is, zodat je je reserves aan het verbranden bent.
Klopt dit?
 
Het zou handig zijn om je macro's te weten en wat je onderhoudsniveau is.
 
sowieso eerst uitrekenen wat je nodig hebt en daaruit kijken wat je nodig hebt. je kan ook eens proberen even een week (of 2) weer wat extra te gaan eten omdat als je te lang onder je onderhoud eet je stofwisseling versloomt. verder gewoon discipline. en dat als je trek hebt je reserves verbrand, don't know
 
Honger zal je bijna altijd wel hebben. Je moet toch zorgen voor een tekort. Wat ik zelf doe met cutten is me helemaal vol proppen met groente. Ik eet tijdens de cut 600 - 1000gram groente per dag. Bij elke maaltijd wil ik dan groente eten anders raak ik niet vol. Verder ligt mijn fruit ook wat hoger(bevat ook veel vezels en vocht), gewoon maar om mijn maag zo vol mogelijk te krijgen. Gevaar bij fruit is wel dat die zoetheid bij mij de eetlust erg kan opwekken, dus ik probeer het in de begin van de maaltijd al op te eten.

EDIT:
Verder heb ik zelf veel baat gehad bij intermittent fasting. Op deze manier kon ik toch nog monsterporties nemen aangezien je je 'eet-window' verkleint. Misschien een idee om daar wat informatie over op te zoeken
 
Wat lionelenzo zegt: veel groente is uitermate perfect. Een schaal rauwkost met voldoende water helpt ook prima. Nagenoeg geen kcals.
 
Dat trekgevoel is gewoon een hormonaal probleem. Als je gedurende langere tijd weinig eet krimpt je maaginhoud en je maagwand waardoor je minder ghrelin afgeeft (hongerhormoon). Je kunt dit probleem eventueel verhelpen door meridia erbij te nemen voor de eerste fase van je cut tot het hongergevoel niet meer zo storend is.
 
ik heb hetzelfde probleem! probeer zo min mogelijk junk t ete enz, kholydrate lage kant, eiwitte vulle gene zak en ja om groente te hale enz edde geld nodg. Maw fitness is een dure sport! en da cut gedoe is ook zwaar! begin d al beu te worden lol ben al te lang bezg
 
En misschien je eten beter verdelen over de dag, want ik krijg nu het beeld dat je een vrij groot deel van je kcals al overdag eet en dat je 's avonds niet meer mag eten
 
ik vind rimonabant goed tegen de honger. ik kan zo de hele dag als ik wil met 2 sneetjes brood doen. zin in eten totaal weg dan. misschien is dat ook iets voor je?
 
Drink je overdag genoeg ?
Overdag te weinig drinken kan idd leiden tot trek/honger s`avonds.
 
Rustig je eten op eten is ook belangrijk. Een glas water nemen om de eerste honger te stillen werkt ook goed.

Wat ik verder eerder had begrepen is dat als je gaat cutten je eigenlijk geen honger gevoel moet hebben, dus volgens mij gaat er dan iets niet goed. Maar zoveel weet ik er ook niet van, dus hoop dat iemand nog wat weet.
 
Rustig je eten op eten is ook belangrijk. Een glas water nemen om de eerste honger te stillen werkt ook goed.

Wat ik verder eerder had begrepen is dat als je gaat cutten je eigenlijk geen honger gevoel moet hebben, dus volgens mij gaat er dan iets niet goed. Maar zoveel weet ik er ook niet van, dus hoop dat iemand nog wat weet.

Ik heb zelfs in mn bulk honger
 
Meer water/koffie/thee drinken.
Mogelijkheid om te supplementeren tegen eetlust indien het te vervelend is.
Ook meer op je eten kauwen en langzamer eten heeft een positieve invloed op je hongergevoel. =]
 
Je eet elke 2 uur iets... niet gek dat je honger krijgt. Ik zou als het kan IF (intermittent fasting, google maar) hanteren, wedden dat je véél minder trek hebt.
 
Probeer eens 's ochtend een FLINK ontbijt te nemen. Dat werkt voor mij heel goed. Ik neem een schaal met muesli, cornflakes, wat rozijnen en een schep whey in zo'n 300-400 ml soyamelk en nog 6 plakken kipgrillworst met een beetje chilisaus. Verder een beker water en een beker thee. Na twee uur heb ik dan eigenlijk nog geen honger.

Gedurende de dag probeer je af te bouwen in koolhydraten. Om je 'avondprobleem' op te lossen kun je bijvoorbeeld franse kwark met kaneel nemen. De kaneel maakt het lekker imo zonder op echte zoetigheid terug te vallen. Neem hierbij weer een beker water/thee bij. Wortels, komkommer, iets van vlees/worst kan ook allemaal.

Uiteindelijk komt het op de rekensom neer: hoeveel mag je eten en hoe verdeel je dat over de dag?
 
Intermittent fasting lijkt me een mooie oplossing.
 
Intermittent fasting lijkt me een mooie oplossing.

Ondertussen hier ook mee begonnen...
Was even wennen om fasted te trainen deze morgen, maar training ging prima.
En genieten van de eerste maaltijd...
Kon in ieder geval even flink eten ipv 2 broodjes met kipfilet ging er nu behoorlijk wat meer in:)
 
aanrader om bcaa's te nemen voor het fasted trainen
 
Back
Naar boven