MuscleMeat

Bijna mijn duim kwijt geraakt. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Vandaag op me werk een ongeluk gehad met een grote machine.
Een machine die dikke metalen draden doorknipt en doorbuigt.
Ik had me aandacht op dat moment bij mijn mouw die achter de bedieningshendel bleef steken , ik probeerde hem los te trekken maar met mijn andere hand had ik het stuk draad nog vast... dus je raad het al. Het bloedde heel erg, maar de pijn leek mee te vallen tot 2 minuten later, toen kwam de pijn, ik hing boven de wasbak en collega's van me rende om me heen met bekers water, stoelen , verbandtrommel etc etc. Ik durfde niet naar me hand/duim te kijken. Had echt het gevoel dat mijn duim er spontaan af was,allerlei gedachten gingen ondertussen door me hoofd. Gelukkig heeft een collega van me zijn EHBO diploma dus kon het netjes afbinden en meteen daarna is mijn collega met me naar de spoedeisende hulp gereden van het ziekenuis. Daar eenmaal aangekomen mocht ik gelijk gaan liggen en werd me verdoving ingespoten en de wond schoongemaakt. Even later doorgestuurd naar de rönterafdeling om foto's te laten maken van me duim om te bekijken of mijn bot geraakt was. Dit bleek gelukkig niet het geval te zijn maar het scheelde niks want het bot was Net geraakt maar niet beschadigt, en dat stelde me heel gerust, echt heeeel gerust Als ik namelijk 1mm verder bij het mes had gekomen had het gebeurt geweest en had ik toch wel langere tijd uit de roelatie geweest. Daarna zijn de hechtingen erin gegaan en moet ik de komende week mijn hand omhoog houden tijdens het lopen of zitten, niet belasten of ermee knijpen.

Ik kan nu in elk geval niet werken en daar baal ik enorm van aangezien het vakantiewerk was, dus geen vaste dienst! Ik krijg dus nu niet door betaalde ziektewet! Moet nu maar thuis blijven onbetaald dus. Balen! 1 september begint mijn school weer en GELUKKIG ben ik linkshandig dus kan ik gewoon nog schrijven. Dit word dus ook eventjes geen dumbbells of halters meer aanraken verdomme! Ik zou wel mijn benen kunnen trainen op machine's, en eventueel wat simpele buikoefeningen. Hopelijk duurt de genezing niet te lang want uik ben nu net lekker op weg.. de afgelopen 3 maanden toch een goede 3kg aangekomen... dus ik blijf in elk geval goed dooreten zodat ik me spierverlies kan beperken.

Al met al ben ik toch heeeeel goed weggekomen dat mijn duim er nog aan zit, anders had mijn leven een hell geweest aangezien ik dan mijn opleiding voor fysiotherapie niet heb kunnen doen en trainen met dumbbells had dan ook aardig lastig gaan worden ben ik bang...

Overigens, ik heb 20 min over dit stukje tekst getypt hahaha, ff wennen hoor met 1 hand. Dit stuk is niet om in de belangstelling te staan ,maar meer voor het feit dat ik van geluk mag spreken dat me duim er nog aan zit ;) Die opluchting komt nu pas :D

Groetjes!!
 
Ppff balen man, sterkte en hopen op een snel herstel!
 
Sterkte gast, het kon erger aflopen..
 
ja idd sterkte , 4 vingers had geen zicht geweest hoor ;-)
 
dat had mooi k*t geweest.
dan had je geen 5 bier meer kunnen bestellen :(
sterkte verders
 
Echt balen zeg, heel veel beterschap en succes met je studie
 
Hahah jawel, met mijn andere hand, 5 bier + 4 is 9 bier :D
Maar precies, ik blijf lekker positief, voor hetzelfde geld had ik nu voor de rest met 9 vingers door het leven gegaan :o
 
sterkte kerel je hebt toch geluk gehad!
 
pff heb je idd geluk gehad!
suc6 met het herstel ! :)
 
Ik kom net wel terug van een beentraining!!
In de sportschool verklaarde ze me voor gek dat ik met zo'n ingetape-te hand kwam trainen, maar ach me benen werken nog prima hoor zei ik.
Ik heb helaas niet kunnen squaten omdat ik de barbell niet in me nek kan leggen en erin kan knijpen, ik heb nu legg press gedaan, ging prima! Verder nog wat been curls enzo.
Vrijdag zou ik eigenlijk rug moeten trainen, maar dat gaat niet door ben ik bang, zou niet weten hoe ik de halter vast zou moeten pakken voor te deadliften...
Mischien dat ik de borst train dan, maar dan de peck deck, daar hoef je niet in te knijpen.... zijn machine''s toch nog ergens goed voor! ;)
Voel alleen me hartslag nu in me duim, best pijnlijk :o
 
Das mazzel, maar toch succes met herstel!
 
Ai daar heb je echt geluk gehad! Zo zie je maar weer dat je met dat soort machines altijd je aandacht voor 100% erbij moet hebben.

Misschien kun je ipv back squat oefenen op de front squat, maar dan met gekruiste grip... heb je je duim niet echt bij nodig. Veel succes in ieder geval!
 
aii.. pijnlijk, veel sterkte, hopelijk lig je snel weer onder het ijzer :D
 
zolang je nog kunt trekken overleef je het wel toch!
 
Zelfs dat gaat niet,
Maar who care's :P
 
mooi verhaal!! je hebt echt geluk gehad. sterkte met het herstel.
 
Back
Naar boven