Fitness Seller

Bijna niemand dips?

Bezoekers in dit topic

Benatural

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 mrt 2016
Berichten
298
Waardering
22
Lengte
1m70
Massa
76kg
Hey,


Zolang ik al train (bijna 10jaar) elke borsttraining dips gedaan altijd in mijn schema gelaten, ik dacht gewoon dat is eenhoofd oefiningen net zoals bankdrukken. Maar nu valt mij op dat maar weinig het doen. Of iig niet ALTIJD in een schema.


Is het niet nodig om hem altijd te doen?
 
Nee niet nodig, goeie oefening: ja en neen, voor sommige heeft dit problemen in de schouder maar je hebt deze oefening niet nodig om je borst of triceps te ontwikkelen.
 
Ik doe ze graag tss twee bankjes met gewichten op mn schoot. Vind dit een zeer goede tricepsoefening.

Ik doe ze vaak. Voor mij persoonlijk één van de beste oefeningen voor de triceps.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
D
Nee niet nodig, goeie oefening: ja en neen, voor sommige heeft dit problemen in de schouder maar je hebt deze oefening niet nodig om je borst of triceps te ontwikkelen.


Kan het ook in de schouderblad of nek spier van schouderblad naar nek? of de romboid major die aan je schouderblad zit? Want daar heb ik last van en denk dat door dips komt?
Weet je bent geen dokter maar is er een redelijke kan sdat het daar door kan komen?
 
Heb er eens een blessure aan over gehouden. Sinds zit de oefening nog maar zeer beperkt aantal keer per jaar in mijn schema.
 
D



Kan het ook in de schouderblad of nek spier van schouderblad naar nek? of de romboid major die aan je schouderblad zit? Want daar heb ik last van en denk dat door dips komt?
Weet je bent geen dokter maar is er een redelijke kan sdat het daar door kan komen?

Ja dat kan van de dips zijn, de dip oefening is niet voor iedereen de perfecte oefening en zeker als je niet goed opgewarmd bent, er zijn veel mensen die dips onderschatten maar dit is al een tamelijk belastende oefening.
Heb je pijn bij het uitvoeren van de dip aan je schouderblad/nek regio?
 
Ik vind het geen fijne oefening, daarom doe ik het niet.
 
Te zwaar zeker?

Niks zwaars aan. Of het moet zijn, als je dit een zware oefening vindt, je voor de rest minder zware oefeningen doet. Dan is het niet veel
 
Vind het een fijne en goede oefeningen, heb er wel aan moeten wennen.
Ondertussen met dipbelt en aardig gewicht eraan.
 
Ik doe het graag eens per week als extraatje, maar idd wel aardig zwaar op de voorste schouderkoppen dus als je die al veel traint misschien iets anders doen
 
Zwakke schouders, doe ze dus niet erg vaak nee.
 
1x in de twee weken dips en dan iets vooroverhangend. Vind het wel een fijne oefening en het gaat vrij gemakkelijk.
 
Ik heb ze ook regelmatig in mijn schema ondanks schoudertyfus tolereer ik ze goed en vind ze leuk. laatste schema geëindigd met 3x8xBW+30KG
 
Ja dat kan van de dips zijn, de dip oefening is niet voor iedereen de perfecte oefening en zeker als je niet goed opgewarmd bent, er zijn veel mensen die dips onderschatten maar dit is al een tamelijk belastende oefening.
Heb je pijn bij het uitvoeren van de dip aan je schouderblad/nek regio?


Nee alleen na de training en dagej ernaar hele dag last vooral naar huishouden of tandenpoetsen tijdens trainen voel ik niks daarom is moeilijk
 
Hey,


Zolang ik al train (bijna 10jaar) elke borsttraining dips gedaan altijd in mijn schema gelaten, ik dacht gewoon dat is eenhoofd oefiningen net zoals bankdrukken. Maar nu valt mij op dat maar weinig het doen. Of iig niet ALTIJD in een schema.


Is het niet nodig om hem altijd te doen?


Nodig is deze oefening niet, maar als je hem probleemloos kan doen is het wel een aanrader.

Bij mij is het altijd een vaste compound oefening geweest in al mijn schema's van de afgelopen decennia.


Wat voor mij de cruciale aandachtspunten zijn om uit de blessure-zone te blijven:

1. Niet te diep gaan, maar maximaal zo tot het punt dat de bovenarmen horizontaal zijn is diep genoeg.

2. Niet strict rechtop dippen, de meerwaarde van extra accent op de triceps (als dit al zo is) weegt niet op tegen het grotere blessure-risico in het schoudergewricht.
Dus altijd een beetje schuin voorover leunend.

3. Greep-breedte iets breder dan schouderbreedte, waarbij de hoek bovenarmen ongeveer 45 graden t.o.v. de romp is.
De ellebogen bewegen daarbij dus ook wat opzij, op deze manier pak je ook de pecs flink mee.
 
  • Like
Waarderingen: Dr X
Ik doe ze erg graag......krijg er ook een lekkere pomp van :flexgrin:
 
Nodig is deze oefening niet, maar als je hem probleemloos kan doen is het wel een aanrader.

Bij mij is het altijd een vaste compound oefening geweest in al mijn schema's van de afgelopen decennia.


Wat voor mij de cruciale aandachtspunten zijn om uit de blessure-zone te blijven:

1. Niet te diep gaan, maar maximaal zo tot het punt dat de bovenarmen horizontaal zijn is diep genoeg.

2. Niet strict rechtop dippen, de meerwaarde van extra accent op de triceps (als dit al zo is) weegt niet op tegen het grotere blessure-risico in het schoudergewricht.
Dus altijd een beetje schuin voorover leunend.

3. Greep-breedte iets breder dan schouderbreedte, waarbij de hoek bovenarmen ongeveer 45 graden t.o.v. de romp is.
De ellebogen bewegen daarbij dus ook wat opzij, op deze manier pak je ook de pecs flink mee.

Jij hebt er verstand van, heb je het dan over een acute blessure die ineens de inschiet. Of een blessure die langzaam ontwikkelt ?
 
Back
Naar boven