XXL Nutrition

Bijna niemand dips?

Bezoekers in dit topic

Jij hebt er verstand van, heb je het dan over een acute blessure die ineens de inschiet. Of een blessure die langzaam ontwikkelt ?

Kan allebei, maar in mijn ervaring is het meestal iets waar je eerst niet zo veel van merkt tijdens de training, maar de volgende dag is het in ene héél duidelijk dat er iets mis is in de schoudergordel.

Extra oppassen dus, want dit kan verraderlijk zijn.....
 
Kan allebei, maar in mijn ervaring is het meestal iets waar je eerst niet zo veel van merkt tijdens de training, maar de volgende dag is het in ene héél duidelijk dat er iets mis is in de schoudergordel.

Extra oppassen dus, want dit kan verraderlijk zijn.....

Bedankt vriend! Ik ga hem nu zeker uit mijn schema gooien een paar maanden en kijken hoe het gaat !
 
Hey,


Zolang ik al train (bijna 10jaar) elke borsttraining dips gedaan altijd in mijn schema gelaten, ik dacht gewoon dat is eenhoofd oefiningen net zoals bankdrukken. Maar nu valt mij op dat maar weinig het doen. Of iig niet ALTIJD in een schema.


Is het niet nodig om hem altijd te doen?

Ik doe weighted dips steeds wanneer ik triceps train, diep doorbuigen en volledig uitstrekken. Heerlijke oefening!
 
Maaar ik heb bij me schouderblad pijn tot mijn nek niet voorkant is er ook kans dat schouderblad blessure hier door kan komen?
 
Maaar ik heb bij me schouderblad pijn tot mijn nek niet voorkant is er ook kans dat schouderblad blessure hier door kan komen?

Ja, want in principe werkt ook de rotator cuff (de kleine spieren rondom de schouderbladen) keihard mee om de schoudergordel te stabiliseren.
De symptomen die jij omschrijft lijken erg op overbelasting hiervan.

Met name als je te diep gaat of onderin te veel 'bounced' kun je daar erg veel last van krijgen, want de RC groep is nogal eens blessure-gevoelig. (terzijde, daar kun je wel het een en ander aan doen)
 
Ik doe ze graag tss twee bankjes met gewichten op mn schoot. Vind dit een zeer goede tricepsoefening.

Ik doe ze vaak. Voor mij persoonlijk één van de beste oefeningen voor de triceps.
Helemaal mee eens :D. Ik zie niemand dit doen, maar dit is voor mij toch echt tricepsoefening #1.
 
Iedereen zegt van niet, maar deze voel ik ook het beste, nog beter dan de dips die ik meer voel onderin mijn borst.

Dat iets het beste voelt, wil niet automatisch zeggen dat dit ook het beste IS.
 
Dat iets het beste voelt, wil niet automatisch zeggen dat dit ook het beste IS.
Dat kan wel zo zijn, maar ik prefereer de skull crusher toch echt over de cgbp bijvoorbeeld. Vooral omdat ik bij de cgbp nogal wat pijn ervaar in mijn schouder. De cgbp zal wel beter zijn, maar niet voor mijn welzijn.
 
Dat kan wel zo zijn, maar ik prefereer de skull crusher toch echt over de cgbp bijvoorbeeld. Vooral omdat ik bij de cgbp nogal wat pijn ervaar in mijn schouder. De cgbp zal wel beter zijn, maar niet voor mijn welzijn.

Welzijn prevaleert boven pijn, uiteraard.
 
Niet te zwaar gewicht en veel reps en dan staan ze steenhard

Niet dat ik het geen goede oefening vind,integendeel. Maar mij begonnen ze pas deftig te groeien toen ik begon te dippen met gewichten tss 2 bankjes.
 
Ik heb nu zelf ook de skull crushers en dips in mijn schema, maar op het moment niet de variant tussen twee bankjes. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelf ook het lekkerste vind voelen/branden......toch maar weer eens gaan doen als afwisseling......
 
Niet te zwaar gewicht en veel reps en dan staan ze steenhard

Ik heb nu zelf ook de skull crushers en dips in mijn schema, maar op het moment niet de variant tussen twee bankjes. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelf ook het lekkerste vind voelen/branden......toch maar weer eens gaan doen als afwisseling......

Da's natuurlijk prachtig mooi hoor, dat 'steenhard' staan en lekker voelen branden, maar wat zegt dat nou concreet over het groter en sterker worden van de triceps?
Een meetbare/zichtbare vergroting van de dwarsdoorsnede van deze spier, heb jullie daar ook voor jezelf steenhard brandende resultaten gemeten met deze oefening?

Met alle respect, maar daar gaat het natuurlijk om, toch?

Niet dat ik beweer dat er met een skull crusher helemaal geen groei zal zijn in de triceps, maar er zijn voor dat doel echt betere alternatieven.
 
Met alle respect, maar daar gaat het natuurlijk om, toch?

Niet dat ik beweer dat er met een skull crusher helemaal geen groei zal zijn in de triceps, maar er zijn voor dat doel echt betere alternatieven.

Je hebt helemaal gelijk. Het gaat om de groei, helaas ben ik (nog) niet zo'n enorme ervaringsdeskundige dat ik weet wat het beste is voor de optimale tricepsgroei......Ik volg op het moment gewoon zoveel mogelijk mijn schema en hoop hierdoor steeds meer ervaring op te doen. Kan je wel aangeven wat de beste methode voor de triceps is? Just asking
 
Je hebt helemaal gelijk. Het gaat om de groei, helaas ben ik (nog) niet zo'n enorme ervaringsdeskundige dat ik weet wat het beste is voor de optimale tricepsgroei......Ik volg op het moment gewoon zoveel mogelijk mijn schema en hoop hierdoor steeds meer ervaring op te doen. Kan je wel aangeven wat de beste methode voor de triceps is? Just asking

Maakt niet uit, ik help graag je inzichten uit te breiden. :)

De triceps bestaan voor een overgroot deel uit 'fast twitch' vezels (ik meen iets van 67%).

Dat betekent dat ze bij uitstek geschikt zijn voor zware en 'explosieve' training en veel minder reageren op pomp training met isolatie-oefeningen.


In mijn ervaring is het ook absoluut zo dat dan het hardst groeien door:

- Zware presses in het algemeen, bench press, incline press, en overhead press met zware sets van 3-5 reps.
- De bovenstaande varianten te doen met een smallere greep zoals de close grip bench, maar ook dips voor sets van 5-8 reps.

De enige uitzondering hierop is het deel van de triceps dat gekend wordt als de 'long head'.
Doorgaans lijken presses/pushes niet voldoende te zijn om dezer lange kop maximaal te ontwikkelen.
Hiertoe adviseer ik dan ook een lying triceps extension behind the head. voor sets van 8-12 reps.

De lying triceps extension behind the head is eigenlijk in beginsel dezelfde beweging als de skull crusher, maar het grote verschil is dat je op een bepaald moment de ellebogen naar achteren beweegt, zodat je de stang helemaal achter je hoofd kunt laten zakkken.

Dit heeft een aantal belangrijke voordelen t.o.v. de skull crusher:

1. Het verminderd de kans op elleboog pees-irritatie, omdat de ellebogen niet continue gefixeerd zijn in de beweging.
2. Er worden 2 funties van de triceps aangesproken, naast elleboog extensie is er ook sprake van schouderextensie. Dat laatste is vooral ook een functie van de eerder genoemde 'long head'van de triceps.
Je kunt daardoor doorgaans ook meer gewicht gebruiken en daarmee de triceps vollediger aanspreken.
Eigenlijk is het ook meer een compound beweging dan een isolatie, want de lats/pecs werken ook mee en in enige mate.
 
Al die bullshit , als je triceps wil laten groeien moet je ze gewoon hard trainen op welke manier dan ook en met welke oefeningen maakt niet uit, en zoals als 100x gezegd gewoon meer kcal eten, vroeger deed ik setjes van 8 met zwaardere gewichten en nu doe ik setjes van 15-20 en mijn armen blijven even groot, naturel wel dus ze groeien op beide manieren niet meer maar ze krimpen ook niet. Ik heb al hele lange tijd last van gewrichten dus ik moet ze wel op deze manier trainen maar ik heb geen verschil gemerkt, ik doe ook altijd dips maar dan machinaal en heel soms los en ik moet zeggen dat ik ze machinaal beter voel werken dan los, ik denk dat iedereen een andere bouw heeft en gewoon zelf moet zoeken wat bij hem past.
 
Back
Naar boven