AndroidHealthClinic

Bijwerking Eiwit?

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Ik ben 3 dagen terug begonnen om naast m'n whey extra proteïnen in te nemen in de vorm van tonijn en kwark. Elke dag eet ik nu 2 x 250 gr magere kwark en 's avonds rond 22.00 uur een blikje tonijn; samen zo'n 100 gram eiwit.

Nu merkte ik vandaag dat ik een paar puistjes op m'n rechterwang heb gekregen terwijl ik geen last heb van acne. Zou dit door de eiwitten komen of is dit gewoon toevallig? En stel dat het door de eiwitten komt, gaat dit dan vanzelf over doordat het lichaam aan de extra eiwitten moet wennen?

Ik drink trouwens per dag genoeg water en ik krijg genoeg zink binnen.
 
Zou kunnen dat jij r een soort allergie voor hebt, dat kun je laten testen. Ik heb nog niet vaker gehoord dat mensen hier last van hebben.

Gebruik je lijnzaadolie? Daar kna het wel aan liggen, ik merk dat wel iig.
 
Het kan natuurlijk ook aan het warme (lees: benauwde) weer liggen... pfff ik zweet me kapot :)

Maar ik gebruik geen lijnzaadolie; zou dat kunnen helpen dan?
 
Ik las laatst nog ergens dat je geen puisten krijgt van voeding maar dat de oorzaak bij de talgklieren in de huid ligt...
 
Originally posted by asCeNDeDaSiaN
Ik las laatst nog ergens dat je geen puisten krijgt van voeding maar dat de oorzaak bij de talgklieren in de huid ligt...

Hhmmzz... als dat waar zou zijn, betekent dat dus dat het niet aan de extra eiwitten ligt, maar gewoon aan het warme, benauwde weer. Kheb vannacht maar ff met een fan aan geslapen, want het was anders niet uit te houden...
 
ja dat zou goed kunnen..
 
Ben sinds vrijdag ook begonnen aan kwark, tonijn, kipfilet,pindakaas en extra whey.
Heb nu 3 puistjes opgelopen op mijn kin, deze waren zo weer weg.
Gooi het dus maar op het warme weer, zweet me verrot en die vuile handen door mijn gezicht om het zweet weg te vegen zal ook niet bevorderlijk zijn.
Ik weet wel van mijzelf waar ik puistjes van krijg, en dat heeft tot nu toe nog nooit met eiwitten/melkproducten e.d. te maken gehad, lijkt me dus ook sterk dat ik daar dan opeens last van krijg.
Je geeft zelf al aan dat je igg nooit acne hebt, lijkt mij dat je hiervoor ook wel eens flinke dosis eiwitten binnen hebt gehad?
Ik hou het op het weer, waren ook echte zachte puistjes met veel vocht, geen grote witte rakkers :)
 
Originally posted by asCeNDeDaSiaN
Ik las laatst nog ergens dat je geen puisten krijgt van voeding maar dat de oorzaak bij de talgklieren in de huid ligt...
Puistjes ligt wel degenlijk aan je voeding!!
Sinds ik oplet wat ik eet heb ik er weinig last meer van, daarvoor was ik de wandelende grinttegel.
Vooral varkensvlees en suiker heeft zwaar effect op mij.
 
Varkensvlees schijnt idd wel erg slecht te zijn.

Ik merk ook dat ik er merkbaar meer last van heb als ik het eet.

Dus hou ik het maar bij kip ...:D

Greetz

ps: een goed biefstukje of vis gaat er ook wel in .
 
Originally posted by asCeNDeDaSiaN
Ik las laatst nog ergens dat je geen puisten krijgt van voeding maar dat de oorzaak bij de talgklieren in de huid ligt...
Dat klopt idd. Het is alleen wel zo dat de voeding die je tot je neemt de talgklieren kan stimuleren. Er zijn mensen die als ze chocola of (idd) varkensvlees eten last krijgen van puistjes (of een vette huid), deze voeding bevat dus iets waardoor de talgklieren overmatig gestimuleerd worden.
 
`t komt idd door eiwit..
ik heb er zelf ook heel veel last van..

Wat mij help is: Zink Tabletten te nemen..
dat doe ik puur voor de puistjes..

ook meer water drinken helpt bij sommigen.
 
lees net t volgende

Teveel eiwitten of slecht verteerbare eiwitten in de voeding, gebrek aan bepaalde enzymen, een te hoge eiwit-fractie of een teveel aan soja in de voeding. In ernstige gevallen uit zich dat in de vorm van rode puistjes met een wit/geel puntje op de weke delen van de hond. Veel honden gedragen zich hierdoor ook rusteloos, zijn snel geïrri-teerd en hebben concentratiestoornissen.
:D

het is echter volgens mij nooit bewezen dat bepaalde voeding (chocola, varkensvlees) acné of puistjes veroorzaken. daarbij moet je dan wel zorgen dat je er een gezonde levensstijl aan overhoudt.
alhoewel ik toch wel vaak hoor dat eiwit een boosdoener is volgens velen.
 
Begin met het skippen van al het varkensvlees. Eet er dus 0,0 van.

Je hebt nu een vrij grote stap gemaakt mbt je eiwitten. Doe liever een stapje terug, en voer de inname geleidelijk op. Niet van de een op de andere dag 100gr meer. Ik weet niet hoeveel je normale dagdosis was, maar ik denk dat spontaan 100gr erop wel veel is.
 
Originally posted by Robin
Begin met het skippen van al het varkensvlees. Eet er dus 0,0 van.

Je hebt nu een vrij grote stap gemaakt mbt je eiwitten. Doe liever een stapje terug, en voer de inname geleidelijk op. Niet van de een op de andere dag 100gr meer. Ik weet niet hoeveel je normale dagdosis was, maar ik denk dat spontaan 100gr erop wel veel is.

Even een beetje gezocht op het internet etc en ik denk dat het idd aan de grote hoeveelheid eiwitten ligt. Ik las ook dat je beter niet meer dan 30 gr eiwit in 2.5 uur binnen kan krijgen. Ik stop er iig een tijdje mee en wil het daarna gaan opbouwen.

Hoe kan ik dit eigenlijk het beste doen? Bijv. met 25 gr extra per dag beginnen en dan elke week (of maand) het iets opvoeren?
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by asCeNDeDaSiaN
Ik las laatst nog ergens dat je geen puisten krijgt van voeding maar dat de oorzaak bij de talgklieren in de huid ligt...

jah daar begint altijd mee onder externe (weersomstandigheden e.d.) of interne (hormonen) invloeden. En het begint altijd vanuit de talgklieren.
Wat goed zou kunnen helpen is veel drinken van Bar Le Duc mineraalwater. Een maat van mij dronk elke dag 2 liter en binnen een maand waren de meeste puisten op z'n bovenrug en gezicht verdwenen.
 
chocolade, varkensvlees, veel verzadigde vetten... zeker dat je daar puisten of uitslag door kan krijgen...!
 
geld ook niet voor iedereen. Maar ik denk dat de mensen die hier last van puistjes hebben dat niet de oorzaak KAN zijn
 
Back
Naar boven