XXL Nutrition

Bijwerkingen aromasin

Bezoekers in dit topic

Black Knight

Fan of Debra LaFave
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
30 sep 2004
Berichten
5.445
Waardering
73
Lengte
1m87
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Aromasin is topspul. Ik zit nu in week 3 PCT na een test/tren cycle en libido is al weer een heel eind de oude, terwijl ik normaal gesproken veel moeite heb met herstel.

Ik slaap de laatste weken echter wel zeer slecht en voel me zo nu en dan neerslachtig zonder dat daar echt aanleiding voor is. Dus ik ben op zoek gegaan naar de oorzaak hiervan en kwam op een gegeven moment bij de bijwerkingen van aromasin. Heb de bijwerkingen die ik zelf ervaar in rood aangegeven:

4. Mogelijke bijwerkingen

Zoals alle geneesmiddelen kan Aromasin bijwerkingen veroorzaken. Informeer uw arts of apotheker wanneer bij u een bijwerking optreedt die niet in deze bijsluiter is vermeld of die u als ernstig ervaart.

De mate van voorkomen van bijwerkingen is als volgt onderverdeeld: zeer vaak (meer dan 10%), vaak (tussen 1% en 10%); soms (tussen 0,1% en 1%) en zelden (tussen 0,01% en 0,1%).

De volgende bijwerkingen zijn gemeld:

Spijsvertering en stofwisseling

Vaak: gebrek aan eetlust (anorexia)

Psychische aandoeningen:


Zeer vaak: slapeloosheid
Vaak: (ernstige) neerslachtigheid (depressie)

Zenuwstelsel:

Zeer vaak: hoofdpijn
Vaak: duizeligheid, beknelling van de middelste zenuw van de pols leidend tot een prikkelend, pijnlijk en doof gevoel of tintelingen in de vingers en in de hand(palm) (carpale tunnelsyndroom).
Soros: slaperigheid

Bloedvaten:

Zeer vaak. Opvliegers

Maagdarmstelsel:

Zeer vaak. misselijkheid
Vaak: buikpijn, overgeven, verstopping (obstipatie), gestoorde spijsvertering met als verschijnselen vol gevoel in de bovenbuik, pijn in de maagstreek, oprispingen, misselijkheid, braken en zuurbranden (dyspepsie), diarree

Huid

Zeer vaak: meer zweten dm normaal Vaak: huiduitslag en haaruitval. Steun- en bewegingsapparaat
Zeer vaak: gewrichts- en skeletspierpijn inclusief pijn in de ledematen, slijtage van de gewrichten (artrose), rugpijn, spierpijn en stijve gewrichten.

Algemeen:

Zeer vaak: vermoeidheid
Vaak: pijn, vochtophoping (oedeem) in zowel benen als armen
Soms:krachteloosheid (asthenie) Bloed en tymfestelsel
Zelden: bloedafwijking (tekort aan bloedplaatjes) gepaard gaande met blauwe plekken en bloedingsneiging (trombocytopenie); bloedafwijking (tekort aan witte bloedlichaampjes) gepaard gaande met verhoogde gevoeligheid voor infecties (leukopenie). Deze bijwerkingen zijn alleen gemeld bij patiënten die behandeld werden voor gevorderde borstkanker.

Lever en gal

Zeer vaak: licht verhoogde waarden van bepaalde leverenzymen (alkalisch fosfatase).
Vaak: lichte verhoging van de galkleurstof (bilirubine) in het bloed

bron: http://www.consumed.nl/bijsluiters/2370/Aromasin

Conclusie, aromasin werkt perfect in de PCT, maar pas er wel mee op, het is geen licht middel.
 
ik heb in mn laatste PCT ook 3 weken aro gebruikt, libido was idd ERG snel hersteld.

ik heb daarna wel een soort van dip gehad, maar ik zou niet weten waar ik dat aan moet herleiden: 6 maanden tren?, 3 weken aro?, 8 weken nolvadex? of mss ben ik van mezelf al gestoord? lastig....

die psychische klachten zie je overigens in vrijwel alle bijsluiters van middelen die wij hier gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
Wordt over het algemeen ook beschouwd als een wat heftiger middel:

This stuff was developed to fight breast cancer in post-menopausal women, who need a particularly aggressive therapy, and for whom first line defenses such as SERMS (Tamoxifen) have not worked. This should be our first clue in inferring that this stuff is pretty strong, or at least stronger than some of the other compounds which are used to fight breast cancer.

http://www.steroid.com/Aromasin.php
 
Kijk het werkt totaal anders dan een serm of anti A. Oestrogeen wordt totaal uitgeschakeld. Lh en fsh en igf verhoogd. Je kan praten wat je wilt, zonder oestrogeen geen cholesterol regulatie. Dus mild is het niet. Maar letro krijg ik ook pijn in mijn gewrichten van. Aromasin en fix heb ik beide gebruikt, top. Ik heb altijd sterke atrofie, maar met aro erbij had ik met test totaal geen last. Nu aro eruit, primo erin, en moet nu weer stootdosis hcg zetten
 
Vraag me af of er een rebound is na het gebruik van aro? Ik kan hier zo snel niets over vinden maar het lijkt me niet geheel onlogisch omdat aro op een totaal andere manier werkt.
 
Nee geen rebound. Lees Klaas zijn topic ff
 
Ja ik zie het al, had het topic al gelezen maar dacht dat die Canadees zijn laatste bloedtest had laten doen direct na het gebruik van het aromasin.

Zie nu dat hij al 2 of 3 weken geen aro meer gebruikte toen hij zijn laatste bloedtest heeft laten doen.

---------- Toegevoegd om 10:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:13 ----------

http://www.iddb.org/drugs/aromasin/

Best veel mensen die last hebben van depressie.
Zijn wel vrouwen dan, maar toch :)
 
Interessante gebruikerservaring, je geeft alleen aan dat je libido, nu na 3wkn in je pct, weer redelijk op peil is...maar wees je er van bewust dat eventuele libido problemen NA je pct de kop opsteekt...
 
Heb hier ook nog een stukkie over Aromasin. Ben de bron alleen effe kwijt.
"...Aromasin (Exemestane) works differently. It does not stop the body from producing estrogen. Rather, it makes it so the estrogen is unable to bind to receptors by deactivating the binding-enzyme. If the estrogen can not bind, you simply will not get bloated or get gyno. The estrogen is crippled due to Exemestane. However, since the estrogen is still floating around, it will not negatively affect your lipid/cholesterol profile."
 
Interessante gebruikerservaring, je geeft alleen aan dat je libido, nu na 3wkn in je pct, weer redelijk op peil is...maar wees je er van bewust dat eventuele libido problemen NA je pct de kop opsteekt...

Vandaar mijn vraag naar de rebound. Moet nog 4 dagen aro en nolva pakken, ben benieuwd wat er daarna gebeurt.
 
ik zou ten alle tijden uw SERM langer laten doorlopen dan uw AI.
 
6 maanden tren?

je nam toen 1400mg toch? en dat 6maanden? hehe ik zat ook lang aan de tren maar zakte vaak even naar de 300mg per week;) Ben nu begonnen met 2000mg trenE EW.

Over de aromasin, ik voelde me juist heel goed.. ik volgde toen ook een KETO dieet. en dit gaat bij mij altijdgepaart met constipatie, buikpijn, misselijkheid en vooral slapeloosheid!

moet zeggen dat het met de aromasin wel iets erger was.. at toen 24helEI per dag en verder wat groene groente. zakte als een razende naar de 6%
 
heb alle bijwerkingen-shit op een rij... die troep gooit je hele systeem overhoop..
 
je nam toen 1400mg toch? en dat 6maanden? hehe ik zat ook lang aan de tren maar zakte vaak even naar de 300mg per week;) Ben nu begonnen met 2000mg trenE EW.

nee ik zat maar op 1000mg tren-e pw zo ongeveer, idd 6 maanden of mss iets langer ;).

2gr tren EW.. man man :D ik ben wel erg benieuwd hoe jij het excessieve zweten onder controle houd ??? dat vind ik de meest irritante side van het gouden goedje :).
 
heb alle bijwerkingen-shit op een rij... die troep gooit je hele systeem overhoop..

die shit zet juist alles weer soort van op een rij ;)

nee ik zat maar op 1000mg tren-e pw zo ongeveer, idd 6 maanden of mss iets langer ;).

Hoe is je lichaam veranderd in die 6maanden? Wil weer lange tijd ON maar dan anders. Zit te denken aan 8weken 200mg mast en aromasin om alles weer redelijk te normaliseren. Dan weer high dose, dan weer cruisen, maar ik kijk het gewoon per paar weken aan
 
Laatst bewerkt:
heb alle bijwerkingen-shit op een rij... die troep gooit je hele systeem overhoop..

Ron, jij was degene die met dikke vet tieten rondliep. Na gebruik heb je alle bijwerkingen, maar je tieten zijn weg...... Of het een of het ander, bottomline het blijft rotzooi.... Alleen zonder de spek tieten
 
ik ben er nou een week mee bezig maar ik ben alleen nog maar positief over. mijn libido was ver te zoeken 16 weken na de kuur. pakte weer 2 weken nolva maar dat deed niks aromasin erbij en merkte na 2 dagen al dat het werkte. negatieve bijwerkingen geen last van (nog niet).
 
Laatst bewerkt:
Guys hoeveel hebben jullie gepakt dan ed of eod?
 
Back
Naar boven