XXL Nutrition

Bijwerkingen clomid - HCG + updates herstel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ano_54321

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
10 aug 2016
Berichten
5.833
Waardering
6.785
Lengte
1m74
Goeiemiddag,

Ik ben aan mijn PCT bezig en gebruik momenteel:

HCG 3*1500 IU per week
Clomid op 50mg

Sinds een paar dagen last van rugpijn, het straalt uit over het midden van mijn rug (dus niet in onderrug).

Daarbovenop ook plots een slecht gevoel, verward en soms duizelig. Bloeddruk is ook lager dan normaal (10 op 5)

Kan het zijn dat Clomid (of HCG?) invloed heeft op de nierfunctie en dat ik dus nierpijn voel ipv rugpijn?

Iemand ervaring mee?

Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Toch effe een update, het probleem uit mijn openingspost is nog een aantal dagen aanwezig geweest maar is dan verdwenen. Heel vervelend en mysterieus maar ben blij dat het weg is.

Op dit moment ben ik bijna 5 weken aan mijn nakuur bezig (7 weken sinds laatste test e injectie) en voel ik me wat vermoeider dan normaal en libido ligt iets lager dan normaal (vergeleken met toen ik natty was, toen ik kuurde was het bijna elke dag kermis :p).

Al bij al tevreden over het besluit om off te gaan en ik hoop geen grote terugval meer te hebben, we zullen de komende weken zien... Ik doe trouwens 10 weken nakuur want ik was 14 maanden ON.
 
In! Je merkt toch nog altijd steeds dat er weinig bodydildoérs zijn die deze informatie willen delen.
Dus de tijd dat je off ben. Wat is jou leeftijd en ongeveer je kuur verleden of deel je dat niet?
Succes en hoop dat je snel hersteld!
 
Bedankt.

Ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden begonnen met aas. Twee kuurtjes van +- 10 weken in dat eerste jaar: Test E op 500 mg.

Dan ben ik 14maanden on geweest. Mijn topstats waren: 1m74, +- 90 kg met legit 10% vet.

Gebruikte aas: Test, tren, primo, deca, mast, bold en anavar.

Nooit hgh of insuline gebruikt, enkel aas.
 
Laatst bewerkt:
Hoe gaat het met je fysiek/kracht/prestatie in de gym?

Ik weet dat het geen prioriteit van je is maar een hoop ervan overhouden is altijd mooi mee genomen :D
 
Enkel benchen is noemenswaardig lager. Mijn sterkste setjes waren ooit 5-6*130kg. Nu is dat maar 110kg...

Fysiek is wat achteruit gegaan. Minder droog en paar kg kwijt.

Trainingen voelen zwaarder dan vroeger. Herstel na training is geen probleem.
 
Bedankt.

Ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden begonnen met aas. Twee kuurtjes van +- 10 weken in dat eerste jaar: Test E op 500 mg.

Dan ben ik 14maanden on geweest. Mijn topstats waren: 1m74, +- 90 kg met legit 10% vet.

Gebruikte aas: Test, tren, primo, deca, mast, bold en anavar.

Nooit hgh of insuline gebruikt, enkel aas.

Bedankt, ben benieuwd hoelang je lichaam nodig heb om te herstellen, zal toch minstens 4,5 of 6 maanden zijn.
Wat verwacht jezelf? Of denk je daar niet aan?
 
Bedankt, ben benieuwd hoelang je lichaam nodig heb om te herstellen, zal toch minstens 4,5 of 6 maanden zijn.
Wat verwacht jezelf? Of denk je daar niet aan?

Ik denk ook zoiets. Zolang ik me voel als nu ben ik tevreden maar een terugval kan natuurlijk nog altijd. Duimen :)

December laat ik bloed prikken en zal ik hopelijk goede bloedwaarden hebben...
 
Enkel benchen is noemenswaardig lager. Mijn sterkste setjes waren ooit 5-6*130kg. Nu is dat maar 110kg...

Fysiek is wat achteruit gegaan. Minder droog en paar kg kwijt.

Trainingen voelen zwaarder dan vroeger. Herstel na training is geen probleem.

Je bench is wel heel erg hard gegaan.. erg jammer.
 
Je bench is wel heel erg hard gegaan.. erg jammer.

Ik lig er niet wakker van en verwachtte het bovendien omdat ik bijna twee weken niet heb kunnen trainen (door verlof). Ik wist dat in PCT het cash betaald zou worden als ik lang niet train maar het viel nu eenmaal slecht.

Gezond herstellen is prioriteit nummer 1 nu, dat ik niet meer zo sterk ben op bench stoort me niet. Alhoewel ik niet weet of er veel DBB'ers van mijn gewicht effe 110kg voor reps kunnen, ben dus wel nog redelijk sterk op bench :p

Belangrijk vind ik wel om niet dik te worden (VP wil ik niet hoger dan 15% laten komen). Voorlopig krijg ik nog steeds hier en daar complimenten over mijn fysiek dus mensen zien nog steeds dat ik 'breder' dan gemiddeld ben :D
 
Laatst bewerkt:
Goeiemiddag,

Ik ben aan mijn PCT bezig en gebruik momenteel:

HCG 3*1500 IU per week
Clomid op 50mg

Sinds een paar dagen last van rugpijn, het straalt uit over het midden van mijn rug (dus niet in onderrug).

Daarbovenop ook plots een slecht gevoel, verward en soms duizelig. Bloeddruk is ook lager dan normaal (10 op 5)

Kan het zijn dat Clomid (of HCG?) invloed heeft op de nierfunctie en dat ik dus nierpijn voel ipv rugpijn?

Iemand ervaring mee?

Thanks!

Hoe verloopt de PCT? Welke supps neem jij voor de rest? En verlies je veel spier of is het voornamelijk vocht nog?
 
Ik lig er niet wakker van en verwachtte het bovendien omdat ik bijna twee weken niet heb kunnen trainen (door verlof). Ik wist dat in PCT het cash betaald zou worden als ik lang niet train maar het viel nu eenmaal slecht.

Gezond herstellen is prioriteit nummer 1 nu, dat ik niet meer zo sterk ben op bench stoort me niet. Alhoewel ik niet weet of er veel DBB'ers van mijn gewicht effe 110kg voor reps kunnen, ben dus wel nog redelijk sterk op bench :p

Belangrijk vind ik wel om niet dik te worden (VP wil ik niet hoger dan 15% laten komen). Voorlopig krijg ik nog steeds hier en daar complimenten over mijn fysiek dus mensen zien nog steeds dat ik 'breder' dan gemiddeld ben :D
Wat is de reden dat je off bent gegaan? Los van dat verstandig is om je lichaam weer te laten herstellen...
Had je klachten of iets?
 
Hoe verloopt de PCT? Welke supps neem jij voor de rest? En verlies je veel spier of is het voornamelijk vocht nog?

De PCT verloopt goed, nog steeds beter dan gevreesd. Het is nu meer dan negen weken na mijn laatste test e injectie, vandaag begin ik aan de 8ste week nakuur. Het voelt niet aan als een 'hel' ofzo, ik ben gewoon iets sneller/vaker moe en libido is voorbije 2 weken wel matig-laag. Alhoewel ik de voorbije dagen al wat vaker zin had.

Ik heb iets meer dan een week geleden mijn bloed laten controleren op de normale waarden betreffende algemene gezondheid. Nieren, schildklier, hematocriet, vitamines, ... alles was in orde behalve leverwaarden (lichtjes verstoord, niet erg volgens dokter gezien het feit dat ik veel sport en eiwitten eet) en mijn HDL cholesterol (goede cholesterol) is nog steeds te laag. Op zich is dat normaal want anabolen fucken met HDL maar stilaan moet ik die waarde weer in orde krijgen.

Binnen 6 weken laat ik mijn HDL en leverwaarden nog eens meten en ik hoop dat die waarden dan goed zijn.


Supps die ik neem:

- Xtreme test: ik ben er van overtuigd dat bij gezonde mannen dit supplement geen nut heeft maar voor de zekerheid gebruik ik het omdat ik 'herstellende' ben en alle hulp welkom is

- Liver & Organ Defender: om mijn leverwaarden nog net iets beter te krijgen

- Omega 3: in de hoop dat dit in combinatie met drie keer per week cardio, mijn HDL cholesterol helpt herstellen

- Multivitamine + extra vitamine D3:
om vermoeidheid tegen te gaan en herstel te helpen

- Pompoenpitolie: 2 gram per dag nu, ik blijf dit doen tot een maand na de nakuur. Tegen haaruitval. Alhoewel ik op termijn wel steeds kaler zal worden op kruin, dat is mijn lot...

- Creatine: voor de gainzzzz

- Trage en snelle eiwitten: heeft niks met PCT te maken, dat zijn shakes die iedereen gebruikt.


Mijn kracht blijft gelijk, ik heb wat een terugval gehad. Vooral benchpress was een stuk lager dan toen ik on was maar nu blijft mijn kracht status quo. Ik ben dus tevreden en train eigenlijk vol goesting, geen motivatieproblemen!

Mijn fysiek, ik ga eerlijk zijn, is een stuk minder dan toen ik on was. Ik weeg paar kg minder en heb paar kg vet bij... Mijn vrouw zei me gisteren zelfs dat ik er niet meer zo breed uitzie, enkel langs achter gezien vindt ze me nog breed (rug) maar ze vindt me in vooraanzicht en aan mijn armen een maat kleiner. Ik zie dat ze dat wel jammer vindt.



Wat is de reden dat je off bent gegaan? Los van dat verstandig is om je lichaam weer te laten herstellen...
Had je klachten of iets?

Heel eenvoudig: ik stelde me op een dag de vraag waar ik nu eigenlijk mee bezig was en van plan was. Ik realiseerde me dan dat ik niet eeuwig on wou blijven en als ik nog wil herstellen dat het dringend tijd werd om off te gaan (na 14 maanden on). In de toekomst overweeg ik zeker nog kuurtjes maar niet meer zo lang. Ik wil steeds kunnen herstellen.
 
Goed om te horen dat het zo voorspoedig gaat !, En alle creditz voor je eerlijkheid en uitgebreid verhaal. Die HDL zal zichzelf wel snel herstellen, dat heeft nog even nodig. Bedankt!
 
De PCT verloopt goed, nog steeds beter dan gevreesd. Het is nu meer dan negen weken na mijn laatste test e injectie, vandaag begin ik aan de 8ste week nakuur. Het voelt niet aan als een 'hel' ofzo, ik ben gewoon iets sneller/vaker moe en libido is voorbije 2 weken wel matig-laag. Alhoewel ik de voorbije dagen al wat vaker zin had.

Ik heb iets meer dan een week geleden mijn bloed laten controleren op de normale waarden betreffende algemene gezondheid. Nieren, schildklier, hematocriet, vitamines, ... alles was in orde behalve leverwaarden (lichtjes verstoord, niet erg volgens dokter gezien het feit dat ik veel sport en eiwitten eet) en mijn HDL cholesterol (goede cholesterol) is nog steeds te laag. Op zich is dat normaal want anabolen fucken met HDL maar stilaan moet ik die waarde weer in orde krijgen.

Binnen 6 weken laat ik mijn HDL en leverwaarden nog eens meten en ik hoop dat die waarden dan goed zijn.


Supps die ik neem:

- Xtreme test: ik ben er van overtuigd dat bij gezonde mannen dit supplement geen nut heeft maar voor de zekerheid gebruik ik het omdat ik 'herstellende' ben en alle hulp welkom is

- Liver & Organ Defender: om mijn leverwaarden nog net iets beter te krijgen

- Omega 3: in de hoop dat dit in combinatie met drie keer per week cardio, mijn HDL cholesterol helpt herstellen

- Multivitamine + extra vitamine D3:
om vermoeidheid tegen te gaan en herstel te helpen

- Pompoenpitolie: 2 gram per dag nu, ik blijf dit doen tot een maand na de nakuur. Tegen haaruitval. Alhoewel ik op termijn wel steeds kaler zal worden op kruin, dat is mijn lot...

- Creatine: voor de gainzzzz

- Trage en snelle eiwitten: heeft niks met PCT te maken, dat zijn shakes die iedereen gebruikt.


Mijn kracht blijft gelijk, ik heb wat een terugval gehad. Vooral benchpress was een stuk lager dan toen ik on was maar nu blijft mijn kracht status quo. Ik ben dus tevreden en train eigenlijk vol goesting, geen motivatieproblemen!

Mijn fysiek, ik ga eerlijk zijn, is een stuk minder dan toen ik on was. Ik weeg paar kg minder en heb paar kg vet bij... Mijn vrouw zei me gisteren zelfs dat ik er niet meer zo breed uitzie, enkel langs achter gezien vindt ze me nog breed (rug) maar ze vindt me in vooraanzicht en aan mijn armen een maat kleiner. Ik zie dat ze dat wel jammer vindt.





Heel eenvoudig: ik stelde me op een dag de vraag waar ik nu eigenlijk mee bezig was en van plan was. Ik realiseerde me dan dat ik niet eeuwig on wou blijven en als ik nog wil herstellen dat het dringend tijd werd om off te gaan (na 14 maanden on). In de toekomst overweeg ik zeker nog kuurtjes maar niet meer zo lang. Ik wil steeds kunnen herstellen.
Het onderstreepte deel, hoe reageer je daar op?
 
Het onderstreepte deel, hoe reageer je daar op?

Het motiveert me en prikkelt me om hard te blijven trainen en zo weinig mogelijk kracht/spiermassa nog te verliezen.

Tegelijk realiseer ik me nu pas dat mijn fysiek op mijn best, redelijk goed was. Niet podiumwaardig ofzo maar ik was toch echt een superversie van mezelf.
 
Blijf je HCG zetten tot het einde van je nakuur?

Tijdens de kuur ook HCG gezet? En zo nee, met HCG en chlomid tegelijk begonnen.
Ik ga over 2 weken ook off, na 5 maanden on. Wilde:

1-3 HCG 1500iu 3x p week
3-6 Chlomid 50mg p dag
 
Geen HCG gezet tijdens kuur. 4 weken geblast na laatste test e injectie op 3*1500iu.

In de toekomst gebruik ik zeker HCG tijdens mijn kuurtjes. Clomid ga ik tien weken gebruiken, bijwerkingen zijn miniem/onbestaande op 25-50mg per dag en liever een week te lang dan te kort.
 
Ik maak maar van de gelegenheid gebruik om hier een update te zetten omdat ik het niet zie zitten een log te openen over mijn herstel. Maar af en toe hier een update is misschien ook interessant voor wie het lezen wil...

Sinds donderdag voel ik me eigenlijk niet echt goed. Ik voel me een beetje angstig en moet mezelf dan constant overtuigen dat er niks aan de hand is en alles goed is in mijn leven. Ik vermoed dat mijn testosteron nu echt op nul staat (10 weken na laatste injectie) want mijn libido is ook ver weg. De komende twee weken bekijk ik hoe het evolueert maar als ik me niet beter voel dan zou dat jammer zijn omdat tot donderdag mijn herstel best vlot ging... Nu toch een paar moeilijkere dagen gehad, pas op: het is niet zo dat het ondraaglijk is maar ik moet mezelf sinds donderdag veel meer 'pushen' om iets te doen of positief te denken. Dat lukt wel maar normaal is dat niet.

Normaal heb ik gepland om nog 2 weken verder te gaan met nakuren en dan zou ik rond nieuwjaar bloed laten nemen. Als ik me de komende weken niet opnieuw beter voel dan overweeg ik vroeger bloed te laten nemen zodat ik verdere stappen kan ondernemen. Iemand een voorstel wanneer ik ten vroegste bloed kan laten nemen? Cools , skydirk , Nootmuskaatje , Galen of iemand anders misschien?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven