XXL Nutrition

Bijwerkingen Creatine; Kre-alkalyn.

Bezoekers in dit topic

RawCaneSugar

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 okt 2007
Berichten
38
Waardering
0
Ik had lange tijd last van buikkrampen en diarree, hoogstwaarschijnlijk toe te schrijven aan het gebruik van Cellmass/Nitrix (BSN). Ik ben er dan ook mee gestopt, ook al zie ik nu in de kast met pijn in het hart halfvolle verpakkingen staan. Tot voor een half jaar had ik er weliswaar geen problemen mee; ik heb de combinatie al vaker gebruikt (met nodige rustpauzes natuurlijk). Thermonex en Axis HT geven overigens nagenoeg geen problemen van die aard.
De laatste keer echter, bij het starten van een nieuwe cyclus enkele maanden geleden, begonnen de onaangename bijwerkingen. Ligt het aan Cellmass/Nitrix of aan creatine in het algemeen? Ben ik plots overgevoelig geworden voor creatine?

Met Creatine Mono zouden deze problemen minder tot niet voorkomen, zo lees ik hier en daar. Is dat zo? En wat is een aandeel van Nitrix in de problemen die ik heb? Momenteel neem ik enkel nog een proteineshake na het trainen, soms met wat dextrose aangevuld. Geen last daarvan.

Als Pre-WorkOut ben ik begonnen met Krea-plex, op basis van, jawel, kre-alkalyn. (zie [Link niet meer beschikbaar]). Ik gebruik het nu twee weken; en dat zorgt, zoals beloofd, voor geen enkel probleem.
Er is wel een "maar". Kreaplex laat echt te wensen over als pre-WO product. Korte, zwakke pomp en weinig energie-/krachttoename t.o.v. andere pre-WO producten

Ik ben dus ook op zoek naar een waardige vervanger van, bijvoorbeeld, NO-Explode en Kreaplex. En wel zonder dat dit problemen geeft voor mijn "inwendige huishouding" (cfr. reactie creatine).
 
Had ik ook gewoon met Sinaasappelsap innemen i.p.v. water naar een paar dagen went je lichaam eraan en kan je gewoon gebruiken.
 
Inderdaad, maar klein nadeel: je hebt wel een vreemde smaak van de combinatie...
 
Back
Naar boven