Fitness Seller

Bilican Orhan 6e op het Europees kampioenschap IPF!.

Bezoekers in dit topic

munk

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
21 apr 2003
Berichten
2.220
Waardering
2
De momenteel sterkste powerlifter van België heeft het weer gedaan.
Bilican Orhan werd dit weekend 6e op het Europees kampioenschap powerlifting bij de IPF in de -100 kg klasse.
Hij behaalde :
Squat: 365kg (nationaal record)
Bench: 230 (nationaal record)
Deadlift: 280

Totaal: 875 (nationaal record)
Hij woog 99,6kg

Proficiat aan Orhan
 
Vind je dat goed. Nou ok maar wie werd er eerste???
 
Tuurlijk is dat een prachtprestatie, doe jij meer misschien?
Barkhatov maxim met 970kg totaal.
 
begin nie e
 
Originally posted by Hellslayer
Vind je dat goed. Nou ok maar wie werd er eerste???

jij weet nou ECHT niet waar jij het over hebt!!!

als je zelf zo'n commentaar hebt, KAN JE HET DAN ZELF ZOVEEL BETER !!!
 
idd Proficiat Orhan!

on the other hand ORHAN, kieke!!

hij zei me nog dat hij 370kg ging squatten en voor de 300kg in de deadlift! boee!! hahahah lol nee, 't is een topprestatie!
 
Awel, ne dikke proficiat van mij aan Orhan :D

Want da zijn al serieuse gewichten.
 
jep

binnen 2 jaar zie ik hem 400kg squatten.
 
Zkers netjes!

maar relatief zwakke deadlift ofnie??
 
ja, 't is geen supergoeie deadlifter....

maar goed dat komt nog wel !

een reden daarvoor is is dat hij het nog niet kan uithouden om zoveel kracht te gebruiken op't einde. zeker als je al 2 eerdere records hebt gemaakt.
ook haalt hij redelijk wat uit zijn squatpak. terwijl hij zonder pak of iets deadlift.
 
Hoeveel squat Orhan raw Spike?
 
geen id... hij heeft al een aantal keer 300kg gesquat.

hij zit raar in mekaar hoor. die haalt heel veel uit zijn pak. maar ook mentaal speelt het een rol. als hij een pak aan heeft gaat er net een switch af waardoor hij nog sterker staat, mentaal dan.
 
Op zijn deadlift verspeelt hij 50 tot 60 kg tegenover zijn concurrenten. Jamme, moest hij dit kunnen verbeteren staat hij volgend jaar misschien op het podium. Hij trekt maar zoveel als ik........
 
dat is... nou hij kan meer, en hij krijgt het boven, maar niet reglementair...
 
heel goede prestatie van Orhan.

nu ben ik zelf niet zo op de hoogte van sommige dingen in het powerliften, maar hoe zit dat met die pakjes.
kan je daar echt zoveel meer mee doen, kan iemand me dat eens uitleggen.
 
ach, het is vooral in de eerste plaat om te beschermen.

het is niet zo dat je daar 'zomaar' meer van kan hoor. je moet ook leren hoe je erin moet 'liften'. soms is het met een aantal pakjes een behoorlijke kunst om dat goed te beheersen.


er zijn pakjes die echt veel kunnen helpen, maar dat zijn dan ook pakjes voor ver gevorderden, en dan nog!

je hebt zo'n bankdrukpakjes gemaakt in denim, heel confortabel, maar geeft je zo'n spring vanop je borst dat het gevaarlijk is als je geen sterke bencher bent.

in de ipf is dit verboden. maar volgens mij ook bijna enkel op dat de er niet voor moeten betalen.

andere federaties laten dit wel toe, en daar zie je dan veel meer grote nummers, omdat sommige pakjes idd veel kunnen helpen.


maar dit wil niet zeggen dat dit je totaal onmiddellijk zal verdubbelen! er is altijd een groot deel dat je zelf moet doen, en als het gewicht te zwaar is voor je, dan zal het niet gaan, pakje of niet!
 
Back
Naar boven