MuscleMeat

Bill star vraagje

Bezoekers in topic

wwe

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
30 okt 2006
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik wil binnen kort bill star gaan doen.
Dit heb ik al eens gedaan.

Maar ik kreeg toen na 6 weken last van mn knie. Ik heb gemerkt dat mijn rechter knie niet zo sterk is ofzo. Want ik heb er wel vaker last van als ik mijn benen flink belast.

Daarom wil ik deze keer op de maandag squaten en op de vrijdag squaten en de lichte squat op woensdag niet doen.
Is het een goed plan om op woensdag dan niet te squaten ?

En zal ik de squat dan evrvangen door een andere oefening of zal ik er niks voor in de plaats doen?

Gr

Starter20

Gargantuan Beast
+10 jaar member
Lid geworden
4 feb 2006
Lengte
1m80
Massa
90kg
squatte jij niet in een smithrek? (kan me vergissen)

dannl123

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 apr 2007
Ik zou persoonlijk die woensdag er niet tussenuit laten. Het lijkt me niet heel slim om het programma aan te passen, maar wat dacht je van bijv een front squat op woensdag? Aangezien je daar vaak minder gewicht gebruikt als bij een backsquat..

Maar nogmaals, ik zou het programma eerder niet veranderen. Gooi dan je intensiteit wat meer omlaag bijvoorbeeld.

Succes!

Starter20

Gargantuan Beast
+10 jaar member
Lid geworden
4 feb 2006
Lengte
1m80
Massa
90kg
nee, in een squatrek:)

allright, is je techniek wel in orde? de woensdag squats zijn voor recovery... wat hier onder gezegd word is ook een goeie optie:

Ik zou persoonlijk die woensdag er niet tussenuit laten. Het lijkt me niet heel slim om het programma aan te passen, maar wat dacht je van bijv een front squat op woensdag?

en anders 1 setje 20 reppers is ook leuk om te doen :D

wwe

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
30 okt 2006
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
  • Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp 1 dingetje niet. Recovery?
maar niet squaten op woensdag is toch ook goed voor het herstel?
Of begrijp ik het nu verkeerd?

@dannl123 bedoel je dan ook licht front squaten?

Jesaja

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
24 okt 2006
DAt begrijp je verkeerd.

cuda

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
3 okt 2004
stronglifts zei:
The recovery day is easy & speeds up recovery by getting blood flowing into your muscles.
dit helpt mss

wwe

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
30 okt 2006
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%

wwe

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
30 okt 2006
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik heb nog een vraagje
Is het onverstandig als ik week 1 over sla?

dannl123

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 apr 2007
@dannl123 bedoel je dan ook licht front squaten?
Ja. Maar ik gaf het eigenlijk aan, omdat je met de front squat nóg minder gewicht pakt dan je met een back squat zou doen. Maarja nogmaals, liever geen drastische aanpassingen maken in het schema.
bedankt.
Maar heeft die lichte dag echt zoveel meerwaarde?
Door het relatief lage (werk)volume van dat schema is alles wat er in voorkomt belangrijk.
Ik heb nog een vraagje
Is het onverstandig als ik week 1 over sla?
In de zin van 'rustweek'? Dan zou ik het niet doen. Als je merkt dat je stagneert (of last krijgt van je hierboven genoemde blessure), dan zou ik gewoon de intensiteit laag houden.

Gauner

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
15 mei 2008
Lengte
1m76
Massa
82kg
Vetpercentage
11%
In de zin van 'rustweek'? Dan zou ik het niet doen. Als je merkt dat je stagneert (of last krijgt van je hierboven genoemde blessure), dan zou ik gewoon de intensiteit laag houden.

Als je stagneert is een week volledige rust echt een aanrader. In die week komt je lichaam goed tot rust en na die week kun je weer knallen!

wwe

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
30 okt 2006
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Oke bedankt.
Ik hou de squat op woensdag er dan gewoon in. Ik kan hem er altijd later nog uitgooien als het niet goed voelt, of ik kan die squats lichter doen.

wwe

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
30 okt 2006
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik zag sommige mensen die in hun logje week 1 over slaan omdat dit wel een week kost maar het allemaal wel heel erg licht is.
Is het erg om week 1 over te slaan? Dan hou ik nog altijd 3 opbouwende en lichte weken over.

dannl123

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
20 apr 2007
Ik zag sommige mensen die in hun logje week 1 over slaan omdat dit wel een week kost maar het allemaal wel heel erg licht is.
Ik snap niet echt wat je bedoeld.. een rust week (als in.. een week lang niks doen) of deloaden (alles heel licht doen)? Beide zijn opzich wel goed, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat dan naar deloaden.
Is het erg om week 1 over te slaan? Dan hou ik nog altijd 3 opbouwende en lichte weken over.
Ik zou bij dit schema ook niet echt een tijdslimiet eraan hangen. Zolang jij fysiek en mentaal voldoening uit het schema krijgt, zou ik hem blijven doen. Stagneer je? Ga je weer terug naar bijv 80% van je max en bouw je het weer op. Tenmisnte, zo heb ik het zelf ook gedaan, vond het erg prettig. Over paar maanden wil ik het stronglifts 5x5 schema eens gaan pakken:D

Succes!

Flying Fox

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
30 dec 2005
De lichte dag is vrij essentieel in het programma. En het is een herstel dag, dus die verwijderen zal je problemen alles behalve oplossen.

Zoek eerst eens naar andere oorzaken, slechte techniek of een blessure, voor je je schema gaat aanpassen.

wwe

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
30 okt 2006
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik snap niet echt wat je bedoeld.. een rust week (als in.. een week lang niks doen) of deloaden (alles heel licht doen)? Beide zijn opzich wel goed, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat dan naar deloaden.
Ik zou bij dit schema ook niet echt een tijdslimiet eraan hangen. Zolang jij fysiek en mentaal voldoening uit het schema krijgt, zou ik hem blijven doen. Stagneer je? Ga je weer terug naar bijv 80% van je max en bouw je het weer op. Tenmisnte, zo heb ik het zelf ook gedaan, vond het erg prettig. Over paar maanden wil ik het stronglifts 5x5 schema eens gaan pakken:D

Succes!

Oke is goed
Ik bedoelde eigenlijk of de allereerste week van het schema echt esentieeel is.

En ik hoop dat ik het lang vol kan houden. Maar een probleem ligt bij mij vooral bij het benchen. Daarmee kom ik heel snel vast te zitten altijd.

wwe

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
30 okt 2006
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
De lichte dag is vrij essentieel in het programma. En het is een herstel dag, dus die verwijderen zal je problemen alles behalve oplossen.

Zoek eerst eens naar andere oorzaken, slechte techniek of een blessure, voor je je schema gaat aanpassen.

Ik dacht zelf dat het gewoon overtraining was voor mijn benen.

Ik zal het schema nog niet aanpassen dan. Ik zal die woensdag squats pas weg halen als ik weer last krijg.

Flying Fox

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
30 dec 2005
Ik dacht zelf dat het gewoon overtraining was voor mijn benen.

Ik zal het schema nog niet aanpassen dan. Ik zal die woensdag squats pas weg halen als ik weer last krijg.
Haal dan beter de zware dag weg om wat te deloaden.

En laat naar je uitvoering kijken.

Naar boven