Fitness Seller

bill starr 5x5 extra oefeningen

Bezoekers in dit topic

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 jun 2005
Berichten
6.433
Waardering
0
Ik ben vandaag met mijn trainingsmaat begonnen met het bill starr 5x5 schema, ik heb zelf nog enige toevoegingen gedaan, op de maandag heb ik military press toegevoegd. Voor de woensdag heb ik 3 sets side raises toegevoegd en 6 sets calve raises, voor de vrijdag heb ik concentration curls toegevoegd. Zijn dit nu ideale toevoegingen. Zo ja, zou ik voor deze oefeningen niet beter 5x5 kunnen doen ipv 3x8 bijvoorbeeld?
 
Volgens mij geeft het intermediate program zelf ook al enkele assistance oefeningen zoals weighted hypers, crunches, triceps ext en bicep curl. De keuze bestaat er ook om op woensdag military press te doen ipv incline press.
 
Volgens mij geeft het intermediate program zelf ook al enkele assistance oefeningen zoals weighted hypers, crunches, triceps ext en bicep curl. De keuze bestaat er ook om op woensdag military press te doen ipv incline press.

Ik wil de MP op de maandag erbij houden en woensdag de incline gaan doen ;)
 
Ik ben vandaag met mijn trainingsmaat begonnen met het bill starr 5x5 schema, ik heb zelf nog enige toevoegingen gedaan, op de maandag heb ik military press toegevoegd. Voor de woensdag heb ik 3 sets side raises toegevoegd en 6 sets calve raises, voor de vrijdag heb ik concentration curls toegevoegd. Zijn dit nu ideale toevoegingen. Zo ja, zou ik voor deze oefeningen niet beter 5x5 kunnen doen ipv 3x8 bijvoorbeeld?

die military press toevoegen word teveel, dat is ook gewoon een zware compound... je doet al 3 presses in de week waarvan 2x zwaar he... als je graag military wil doen, kan je die beter i.p.v. de incline bench doen @ woensdag
 
Hmm, ik heb misschien het idee dat ik het programma teveel onderschat...
 
Begin eerst eens standaard. Heb je het gevoel dat je meer aankunt kun je altijd oefeningen toevoegen.

Nou ik miste gewoon een goede schouder oefening, dus vandaag dat ik die MP had toegevoegd.
 
Nou ik miste gewoon een goede schouder oefening, dus vandaag dat ik die MP had toegevoegd.

dan doe je toch gewoon op woensdag push press of military i.p.v. incline...

enne ik weet het zeker dat je het onderschat, believe me vanaf week 6 word het huilen met de pet op :D
 
die military press toevoegen word teveel, dat is ook gewoon een zware compound... je doet al 3 presses in de week waarvan 2x zwaar he... als je graag military wil doen, kan je die beter i.p.v. de incline bench doen @ woensdag

:stupid:

Hmm, ik heb misschien het idee dat ik het programma teveel onderschat...

Ik weet het wel zeker:). Incline Bench d'r uit, MP d'r in op woensdag. Je schouders komen wel tot hun recht door het benchen en 1x MP.
 
En dingen dan zoals rack lockouts, lat pully, shrugs? Zou ik die wel in mijn schema op kunnen nemen?
 
Waarom zou je dat willen? Ik zou ipv die lat pulley op de woensdag erbij gaan chinnen (zoals door madcow ook aangegeven wordt). Je traps worden al genoeg gekweld door het deadliften.
 
Waarom zou je dat willen? Ik zou ipv die lat pulley op de woensdag erbij gaan chinnen (zoals door madcow ook aangegeven wordt). Je traps worden al genoeg gekweld door het deadliften.

Zou je dat dan ook 5x5 doen? Of 3x8?
 
Ik vroeg mij af of je kunt barbell curl niet kunt vervangen door cheat curl?
 
Ik vroeg mij af of je kunt barbell curl niet kunt vervangen door cheat curl?
Die curl heeft niet met het schema zelf te maken, dat is beach werk. Voor mijn part doe je er 3 keer per week leg extensions en leg curls en nog wat calf raises bijen laat je de curls vallen.
 
Back
Naar boven