MuscleMeat

Bill Starr - The Big Three

Bezoekers in dit topic

wat me stoort aan bill starr en vooral al rippetoe is het gebrek aan volume, je bent amper drie kwartier bezig en je bent klaar, waarom gewoon dat volume niret opschroeven en er veel meer uithalen?

3 kwartier is wel heel snel dude, dat lukte mij alleen de eerste weken. :eek:
 
Een 5 X 5 aan volume, het is niks meer volume dan een ander trainingsprincipe. GVT is bijvoorbeeld nog veel meer volume, en met een gewone split kom je al gauw aan een groter volume dan Bill Starr...
Dat zeker en vast. Het is dan misschien 5x5, maar het zijn geen 5 werksets, dus het volume is klein.
Elke trainingsmethode, elk trainingschema is toch ontworpen rondom de basis-oefeningen. In elk trainingschema vindt men de basis-oefeningen, athans, hoort men de basis-oefeningen in te verwerken.
Hierin onderscheidt Bill Starr zich niet hoor.
Bill Starr is dan ook de heilige graal niet. Het is een goed schema, zoals vele anderen.

Ook de 5 reps, jij geeft als voordeel "je vorm wordt minder sloppy".
Maar die 5 reps zijn ook discutabel, aangezien diverse onderzoeken hebben aangetoond dat een reprange tussen de 8-12 in de regel meest gunstig is voor hypertrofie.
Hypertrofie is niet het doel van Bill Starr op zich.

5 reps zijn misschien gunstig voor kracht, maar ik beredeneer vanuit een "bodybuilders-gedachte" dus massa is mijn enige doelstelling.
Ja, maar groot worden met vlindergewichtjes lukt ook niet, dus kracht heb je evengoed nodig.

wat me stoort aan bill starr en vooral al rippetoe is het gebrek aan volume, je bent amper drie kwartier bezig en je bent klaar, waarom gewoon dat volume niret opschroeven en er veel meer uithalen?
Het stoort je aan Bill Starr en vooral aan rippetoe ???
Het volume bij rippetoe is hoger dan bij Bill Starr

Maar zou Bill Starr dan nog beter werken met een hoger volume denk je?
 
een week of 6? waarom niet gewoon een keer tot de progressie stopt... altijd die krachtwinst kan echt geen kwaad

jup, maar ik kon maar zes weken, toen begonnen de examens

Dat zeker en vast. Het is dan misschien 5x5, maar het zijn geen 5 werksets, dus het volume is klein.
bij advanced zijn het wel werksets
 
Dat zeker en vast. Het is dan misschien 5x5, maar het zijn geen 5 werksets, dus het volume is klein.
Bill Starr is dan ook de heilige graal niet. Het is een goed schema, zoals vele anderen.

Hypertrofie is niet het doel van Bill Starr op zich.

Ja, maar groot worden met vlindergewichtjes lukt ook niet, dus kracht heb je evengoed nodig.

Het stoort je aan Bill Starr en vooral aan rippetoe ???
Het volume bij rippetoe is hoger dan bij Bill Starr

Maar zou Bill Starr dan nog beter werken met een hoger volume denk je?

bij mijn weten draait het bij rippetoe om 3 compounds per trainingssessie waarvan 3 setjes per trainingsessie, niet echt monsterlijk.
of misschien vergis ik me.
 
jup, maar ik kon maar zes weken, toen begonnen de examens

bij advanced zijn het wel werksets
Advanced wat? Dit topic gaat over het schema beschreven in "The Strongest shall survive"

Die "advanced Bill Starr" is geen Bill Starr schema. Ik veronderstel dat je het hierover hebt:p
Bill Starr - Glenn Pendlay 5x5 - Periodized Version, Dual Factor Theory

bij mijn weten draait het bij rippetoe om 3 compounds per trainingssessie waarvan 3 setjes per trainingsessie, niet echt monsterlijk.
of misschien vergis ik me.
3 werksets per oefening ja, dat is meer dan bij Bill Starr, waarbij de eerste sets opwarmsets zijn.
 
geef nog eens de link van het originele bill starr schema als je wil FF?
 
Ik had een vraag over bill star.

Het is enkel voor beginners neem ik aan en tot op een bepaald niveau toch ?

Want als ik even uitreken van 2.5% progressie per week dan krijg je op den duur gains van 5-10 kilo in 1 week en dat is toch onmogelijk neem ik aan ?
 
@cyan,
het gaat wel om 2,5% progressie in trainingsgewichten per week, amaai moesten dat gains zijn, dan zouden er nogal wat massamonsters rondlopen
 
Niemand spreekt hier over 2.5% progressie.
Als je meer progressie kan maken doe je meer, als je dat niet kan doe je minder.
 
idd, ja je moet altijd trainen volgens eigen kunnen, tot nu toe heb ik nog wat moeite met benchen, geen sterke armen genoeg, maar toch is mijn borst al goed vooruit gegaan door met lichtere gewichten te benchen
 
Ik had een vraag over bill star.

Het is enkel voor beginners neem ik aan en tot op een bepaald niveau toch ?

Want als ik even uitreken van 2.5% progressie per week dan krijg je op den duur gains van 5-10 kilo in 1 week en dat is toch onmogelijk neem ik aan ?

5 kilo is nog best mogelijk @ squats en deads... 10 kilo? dan moet je al behoorlijk veel verplaatsen als dat 2.5% is...
 
5 kilo is nog best mogelijk @ squats en deads... 10 kilo? dan moet je al behoorlijk veel verplaatsen als dat 2.5% is...


400 kilo idd..........

ik denk eerder dat 5~7.5% realistischer zal zijn!
;)
 
ik ben nu in de 8ste week van mijn bill starr programma, trein in totaal 5 maanden, eeerst gewoon lichte oefeningen gedaan, om training op te bouwen, aangezien leeftijd en was graatmager.
Vind die bill starr erg interessant om als beginner te doen, je kweekt kracht om zwaardere oefeningen te doen, zo zal ik eindigen met BP van 60/65kg, deadlift van 105kg, squat van 90kg, wel goed mee voor 5 maanden trainen denk ik.
Is echt basis, ook voor het figuur, bovenbenen, rug, beetje de algemene lichaamsbouw wordt er steviger door, en dan daarna meer op spierdefinitie verdertrainen he.
Maar the big three heb je dan al goed onder de knie, en ook meer kracht vind ik voor de andere, meer concentratieoefeningen vind ik
 
gewoon mee door gaan tot je ergens stagneert, je kan er nog veel meer uithalen
 
Back
Naar boven